Tester 3 kr i morgen.
Tror det blir lite salg under 2,60.
Det har tidligere vært nevnt at selskapet konfererer med andre fagmiljøer om videreutvikling av TET-plattformen. Det er derfor grunn til å anta at denne prosessen har pågått en stund.
Store aksjonærer på begge sider har åpenbart trua, så får vi andre vurdere å henge oss på optimismen.
Den emisjonskursen er jo først og fremst for å definere bytteforholdet. Når de aller fleste emisjonsdeltakerne allerede eier aksjer i Zelluna så er det ett fett hva verdiene settes til så lenge bytteforholdet er likt. Spørsmålet er om Oslo Børs vil verdsette Zelluna til 384 millioner.
Hvor har du dette fra?
TET ble sjøsatt i rett før jul 2023 med verdens mest beskjedne børsmelding. Såpass beskjeden at man kanskje skjønte litt at det var ikke all verdens å rope hurra for (ev. så er det lettere å se i etterkant).
Da NIPU OS (som var det siste siste halmstrået noen legitimt kunne håpe på for UV1) nå i høst viste seg å ikke bli signifikant likevel, så kom det en (desperat?) melding fra selskapet at under arbeid med TET-plattformen så hadde de funnet noe interessant (les: en eller annen respons i mus), og den skulle de elaborere litt om i løpet av 2024. Det er litt som å prøve å lage syskrin på sløyden, ikke få til å lage syskrin, men så fortelle under alle plankebitene som ble ødelagt, så fant man et tappjern, men man vet ikke helt hva man skal bruke verktøyet til.
Jeg tror neppe vi får noen oppdatering om TET/MultiClick nå. Hør litt på ordlyden her:
“The combined company will also harness Zelluna’s established team of platform builders and business development to contribute in seeking to unlock the potential of Ultimovacs’ MultiClick platform.”
Seeking to unlock the potential?
Einarsson uttalte dette i en podcast.
Utvikling av plattformen har pågått siden 2018, så her er det allerede lagt ned mye arbeid.
Velger å vektlegge optimismen til store aksjonærer, men fint at det baisses så det blir litt rimeligere å handle i morgen:)
Tror ikke man skal utelukke at «Multiclick» kan ha en egenverdi. Plattformen slik den er/var presentert er/var jo spennende. Dét sagt, så er det bingo fremover. At det forsatt kommer HO-innlegg^ her inne er fascinerende å bevitne, men det er dessverre det sektoren er redusert til per børs/aksjonærer.
Det var dette eller avvikling, så alt i alt synes jeg det er positivt at det kan være noen skudd igjen på mål her igjen for å redde eventuelle smuler i norsk-biotek-ground-zero.
Ja, Ultimovacs kjøpte denne teknologien i 2018 før de ble børsnotert - helt riktig. Og planen var å bruke den til UV1-peptidene. Etter at UV1 feilet og et samlet medisinsk miljø mistet siste rest av troen på peptide-baserte vaksiner så har Ultimovacs jobbet for å få TET-plattformen til å fungere med andre modaliteter. Og det har de kanskje fått til i mus nå. Men verdien av dette nå er tilnærmet null, og jeg er ingen tro overhodet på at Zelluna ønsker å bruke penger på det. Og at noen ønsker å lisensiere det pga. musedata har jeg også ekstremt liten tro på.
Det er småpenger for dem. For Gjelsten er dette den eneste måten han kan få noe av pengene ut av Ulti. Bare å sjekke hva float har vært etter INITIUM faila (forsåvidt før også, når jeg tenker meg om )
Dette er ikke baissing, btw. Z kan få mer til med U-skallet enn hva U kan. Sånn er det. Ulti er død. Z lever fortsatt.
Z sin tech er fortsatt ikke klinisk motbevist. Det er UV1. For å si det sånn.
Men skal Z bruke tid og energi på å ta med TET videre? Føler ikke det er kjøpsargumentet her. Blir litt som å kjøpe McDonalds-aksjer fordi man har voldsomt troa på McFish som produkt. Det er ikke der maccern tjener pengene sine.
Hvorfor i alle dager skal Zelluna verdsettes til 384 millioner???
Kun pre-klinisk, ingen avtaler/partnere, Ingen IND/CTA så vidt jeg kan se.
Så gjennom presentasjonen etter kontantbeholdning for Z, men fant ikke noe.
Sånn på overflaten virker det som Z nå trenger cash etter Takeda sin investering i 2022 for å komme videre og ikke har lykkes med å finne interessenter. Så åpnet det seg en liten luke med Ulti.
Mulig du har rett i at Fredriksen har funnet det opportunt og lønnsomt å kjøpe skallet.
Skaller befinner seg imidlertid fortsatt i høna, så det er litt tidlig å slå fast at det er tomt.
Det blir uansett en spennende dag i morgen, så nå får dere ha god natt.
Hva er høna i denne metaforen?!
Ikke helt smooth sailing for Z hva angår å klare å hente penger når de må ty til å noteres på OSE. De fikk jo Takeda ventures på eiersiden, mon tro ting har blitt forsinket og de ikke har klart å hente andre private penger for nå å ty til Oslo biotek bingo.
Uansett, fint for oss på TI, så får vi både OncoInvent og Zelluna som vi kan følge med på. De andre traverne er jo parkert.
Ja, dette er det store spørsmålet. Om markedet feks priser Zelluna til bare 150 mill, så ser vi 1,30 i morgen…
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor Ulti går for Zelluna framfor Circio, men det finnes sikkert noen gode grunner…
Hvis TET, eller Tek som det nå heter, introduseres som «primer» for TCR-T-cellene så kan det kanskje gi mening?
Ser egentlig kun organisatoriske synergier ved første øyekast.
Med Circio hadde man fått en vanvittig spennende plattform å bygge videre på, men ingen direkte synergier før første IND er på plass.
Du spør ikke det rette spørsmålet her. Dette er ikke en teknologisk transaksjon gjort av ulti. Dette er en finansiell transaksjon gjort av investorer i zelluna og ultimovacs i samarbeid.
Det er klart at hvis man ønsker å maksimere aksjonærverdier for Zelluna-aksjonærene så er det perfekt å ta en APIM…
Sikkelig volum fra start og 3 kr er passert.
Faen til CB da…