Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

The show must go on, it never stop.

1 Like

Det her var intet mindre end skrækkeligt. Av, av, av. Vil tage mye lang tid at hele økonomiske sår her. Kondolerer til os alle med store tab.
Utroligt at den kan flippe helt modsat - ingen effekt. Det er ikke til at tro. Alt data pegede på effekt og kun et spørgsmål om effekten så var god nok. Man fristes til at tro der er urent trav. Alle er jo i chok og forstår det ikke - undtagen Janus.

En skribent skrev: det mange her sitter igjen med er at de bidro til kreftforskning
dagens absolut bedste sitat og man kan tage den med sig igennem resten af livet. Jeg har bidraget - ufrivilligt enormt meget - til at betale for kræft forskning.

3 Likes

Der tror jeg de bommer kraftig, og uttalelsen:

" Inven2-direktøren frykter ikke konsekvenser for norsk biotek-sektor etter Ultimovacs-skuffelsen

– Når man kommer til hoppkanten, så hopper man enten kort eller langt. Man gir seg ikke med å hoppe på ski bare fordi ett hopp ble litt kort, sier Ole Kristian Hjelstuen."

Vitner om en person som troligvis aldri har satset egne penger.

Både bjellesauer og retail har brent seg kraftig i dag.

Det er enkelt å si at “alt har risiko”, men alt som var av tilgjengelig data har lenge vist at Ultimovacs var noe av det mest lovende og spennende som var i norsk biotek.

Hvordan skal små og store investorer tro på noe og noen som helst når et så godt case tar tidenes mageplask?
Retail har tapt månedslønner og årslønner, storfiskene har tapt penger, men viktigere masse tid. Alternativkostnaden for “pengefolket” er betydelig.

Så når folk fra farma-bransjen, som fort aldri har satset så mye som en tiøring av egne sparepenger, kommer og forteller at det er “part of the game” tror jeg de undervurderer skadene INITIUM-bommen har påført norsk biotek.

52 Likes

Du tenker på dagens “Det er ikke rart at kursen/10kr er som den er nå”, damage control for sitt eget omdømme?

Som det står i artikkelen i medwatch, kun 10 % av produktene lykkes i denne bransjen, det gjelder globalt, ikke bare i Norge. Hvis “folk fra farma-bransjen” satser her så tviler jeg sterkt på at de legger mer en noen skarve prosent av total satsning på en enkelt produkt. Det er omtrent som i Hollywood, kun 1 av ti filmer leverer overskudd , men så blir overskuddet på blockbusteren deretter. Da gjelder det å ha mange filmer /produkter i poolen.

1 Like

En liten observasjon: det er folk (meg selv inkludert) som har tapt obskøne beløp. Allikevel er det knapt antydning til drittkasting, fingerpeking og nedrighet i tråder og på chatten. Det er sjokk og skuffelse. Og avmålt håp om at dette kan gå bra på et eller annet vis allikevel. Men det er jo mye tynnere, så klart.

Det tyder på et relativt eksepsjonelt høyt nivå (til børsforum å være) på både analysene hittil og de som har satt kapital bak dem. Som skrevet før, jeg har hverken behov for sympati eller å peke fingre. Ville gjort det samme igjen. Hver gang.

Jeg ønsker derimot å vite/forstå mer om hva som skjedde her før jeg tar valget om å trekke de marginale verdiene som er igjen ut av selskapet. For å gjøre dét er tidligfasestudiene sine sammenfallende signaler, NIPU og kommende avlesninger for interessante.

Og, hva enn faen som skjedde i INITIUM. Det er vel snakk om 25-30 mnd median oppfølging. I begge armer. Så, hva faen. Det er ikke nok utropstegn til sistnevnte betrakting.

Takk for laget. Kondolerer til alle. Måtte akademikerne sine studier bli en fønix. Det hadde vært hyggelig for forskningen og midlene som har blitt dedikert til UV1 siden 19-fuckings-70 tallet.

58 Likes

ja,ja tapte 500.000 i dag, en liten trøst er att en får får igjen 185.000 på skatten.
Huff dette var trist

6 Likes

Ja. Hatten af for WernerVonHaussenberg og h3nk1 og alle andre af de tunge der har holdt på længe her og som er godt aktive i denne nødens stund. Hjælper på psyken.

Tænker næste er noget afklaring af hvad FFF der er sket her. Hvordan kan det gå så galt og flippe stik modsat af alle indikationer…? Hvordan kan det være at studierne ikke har mekanismer der kan opfange om studiet kører som planlagt…? Er ikke branche kendt, men det virker jo helt crazy. Man må da kunne følge og se om den kontrol-arm man arbejder op imod opfører sig bare ca. som forventet og hvis den stikker helt af - ja, så bør man begynde at advare og tage dialog…

Vi har brug for noget simulering af hvor langt ude på statistikkerne dette udfald ligger…? Vi har vel nærmest opnået det umulige i kontrol arm og noget som bør trigger nyt studie på CPI’erne…?
Man kan da ikke have medikamenter der performer så langt fra hvad de er designet til…? Også selvom det er til den bedre side, så “snyder” man da folk med disse typer cancer - kære patient - du kommer efter alt sandsynlighed snart til at gå bort ! hvilket så var en pløk forkert besked ! ! ! ! !

1 Like

Dette er spørsmål vi og selskapet må bale med og som markedet gir flatt faen i akkurat nå, og det må man (dessverre) bare akseptere.

Ta lærdom av det som skrives på anonyme forum, hvor det florer av personer med div nick. Selv har jeg for lært for lenge, lenge siden. Har du 25 % i gevinst ta pengen og stikk.

Makan til hausing har jeg aldri opplevet siden PA Resources herjet på div forum

Enkelte spor av nedrighet og etterpåklokskap andre steder på forumet dog. Her iblandet en morsom mengde aluminiumsfoliehatt.

3 Likes

Alt relativt, som man sier. At det blir bråk og denslags er gitt. Men, som en som har blitt kjent med mange tungt inne og vært på børsforum tidligere, så er det ganske påfallende annerledes. Ikke meningen å starte en diskusjon om dét som sådan.

2 Likes

Det her vil gnage meg lenge har jeg på følelsen.

Det er jo ett eller annet som er stein galt her.

9 Likes

korrekt - og vi har fået ingen data - bare så lidt som antal events…?

1 Like

Ja antall events burde vi ha fått, blir vel ingen konferanse nå ihvertfall.

Det er vel generelt ingen dårlig investeringsregel. For min del har grådigheten vært en svikefull venn i flere biotek-aksjer, så det er vel på tide å lære.

3 Likes

Jeg liker tanken på at akademikerne er dem som får liv i UV1 som asset i klinikken. Men den tanken er og blir et hyggelig redemption scenario. Min tiltro til CRO og whatnot er gone. INITIUM botched. Hvem som har skylden vet ikke jeg.

1 Like

Tapsfølelsen går over, hvis det er noen trøst. Jeg husker godt våren/sommeren, i 2020 var det vel, da jeg satt med cubanske sigarer og kosa meg hver dag. Så kom D-dagen. Hilsen PCIB. :heart:

17 Likes

tænker du på NIPU her…?

1 Like

Tror ikke tankegangen din her er representativ over hodet. Eksempelvis har ulti alene flere prosjekt gående,men det var dette fra dagens nyheter investors hadde satset på. Å skjære alle prosjekt over en kam blir helt feil. Så snøffelens innlegg litt høyere opp treffer nok langt bedre. Her er det satset hardt fra både de som forstår mye og de som forstår litt mindre av leggemiddel utvikling.

Dagens fiasko melding tipper jeg vil legge en betydelig demper på investeringer til denne type prosjekt ganske lenge fremover.