Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Helt samd😊

2 Likes

Det var vel ikke det når innsidere selger seg so fort unna som de kan.

Det som skjedde var en svart dag for det lille biotek vi har i Norge. Investors tenker seg flere mal om før de tør å satse i dagens miljø.Ikke bra.

Det som skjedde var også en tragedi for mange hobby investors bl.a. her på forum.

Om Ulti kommer seg igjen… ?? Det kommer ihvert å ta sin tid som vi har sett i likhet med andre utbommete biotek selskaper.

1 Like

Det jeg synes er mest interessant nå til vi får nærmere detaljer fra INITIUM, er selvsagt Nipu og Focus avlesningen. Isåfall er det noen som kan gi noen medisinske vurderinger omkring forskjellen mellom krefttypene.F.eks alvorlighetsgraden, CPI sin virkningsgrad inklusive eksakt hva CPI gjør (TAR AV BREMSEN PÅ IMMUNFORSVARET!!), kalde og varme tumorer osv. Dvs om dette vekter positivt mhp NIPU og FOCUS?
Husker godt reaksjonene på utsettelsen av INITIUM avlesningen ca 250423, kursen gikk ned. Hvorfor fordi da kom NIPU til å avlese først, og det var jo nærmest opplest og vedtatt at UV1 ville virke mye dårligere/i det hele tatt i NIPU, men i INITIUM der kom det til å bli andre boller. Jeg skrev et innlegg den gangen som fikk bra respons, der jeg stilte spørsmål ved denne antagelsen. UV1 skal jo gi en tilleggseffekt, alt er relativt, da vil kanskje UV1 gjøre en større forskjell i en tøff krefttype hvor CPI sliter. Tror det var Polygon som svarte på hvorfor krefttypen i NIPU var vanskelig, KALDE TUMORER var svaret.
Når det er sagt, pfs i INITIUM er jo hinsides. Jeg tror hadde vi hatt data fra Real World i tillegg til Osatto med 700 pasienter ca, ville pfs i INITIUM vært en outlier av dimensjoner.

Ellers er det ikke så at telomerase uttrykkes på utsiden av kreftcellene uten at CPI benyttes, hvorfor øker da virkningen av UV1 i kombinasjon med CPI, er det at CPI reduserer bremsen for imunforsvaret, eller rettere sagt feedback mekanismen som hindrer imunforsvaret i å gå bananas. Er ganske sikker på at jeg har lest at pasienter har dødd under behandling med CPI fordi immunforsvaret regarte uvanlig kraftig på at bremsen ble tatt av.
Ellers er det vel så at stamceller har telomerase for at de skal dele seg, men de UTTRYKKER IKKE TELOMERASE PÅ UTSIDEN AV CELLEN. Hadde det vært tilfelle hadde jo en vaksine mot telomerase vært utelukket!

1 Like

Dere som sitter igjen, selv om lyset nå er slukket for en stund. Hvor lenge sitter dere? Selger dere dere ut på 20, 30, 40 kr eller tror dere at dette kan stige til 50, 60 og videre?

Jeg har nå brent meg kraftig på både PCIB og ULTIMO, men har beholdt alle aksjene enn så lenge. I PCIB venter jeg på dagen da aksjen igjen er over 50. Men jeg tror jeg kanskje dør før det skjer…

Men hva med ULTIMO?

«Clinical benefit is a favorable effect on a meaningful aspect of how a patient feels (e.g., symptom relief), functions (e.g., improved mobility) or survives as a result of treatment.»

Tar den vurderingen fortløpende. Der vi er nå gir det ikke mening for meg å selge. Vi vet for lite. Og det som er igjen av investeringen er så uvesentlig at det ikke betyr noe for meg om jeg taper det også. Det vil imidlertid være ganske ødeleggende merker jeg, om caset skulle snu, og jeg hadde solgt for knapper og glansbilder på bunn. Det vil jeg synes er mye vanskeligere å håndtere mentalt enn det er å håndtere å miste et beløp jeg allerede mentalt har avskrevet.

Eller for å si det med en analogi (du vet du vil ha det :wink: )

Jeg stryker alltid yatzy sist når jeg spiller yatzy. Det er bare for dumt å kaste etter “liten straight” og så plutselig sitte der med maxiyatzy, men så kan du ikke sette den i riktig felt fordi du anså det som usannsynlig at du skulle få det, og valgte å stryke den.


Det går kanskje et par uker (la oss si begynnelsen av april da) og så får vi trolig en eller annen forklaring på hva Jens med kollegaer ser (om noe), i INITIUM-dataene. Kanskje kommer det en melding om TENDU snart (Ultimo har øyensynlig glemt å melde at de skal på AACR i nær framtid, og dette er jo en uavhengig del av selskapet fra UV1). Kanskje har vi flaks og Hellaug finner ut at hun skal på ASCO i juni likevel (og ikke ESMO i høst), og at vi vil få oppdaterte OS-data fra NIPU der (selv om man ikke bør ha for store forhåpninger til dem, gitt utfallet i INITIUM… når det er sagt, hvis ikke UV1 har noen effekt, så er det jo fortsatt 50/50 for at det holder seg signifikant… selv om man jo håper på å se en forbedring òg).

Vi har flaks i.o.m at det er ikke noe umiddlerbart behov for penger før FOCUS og NIPU OS-data er meldt. Så det er et visst mulighetsrom for kursforandringer før det. Jeg har tenkt at vi kanskje kan komme oss til 30 kr før FOCUS, hvis det finnes noe å ta tak i i INITIUM-dataene, eller en slags (bort)forklaring på hva som har hendt.

Personlig: Jeg vurderer å sitte helt til november, dvs. fristen for å likvidere ASK’en og IKZ’en min hos Nordnet for skattefradrag. Er det samme for meg om jeg tar det tapet her og nå, eller om Ulti blir pennystock og tapet blir marginalt større da. Skattefradraget får jeg på 2024-ligninga uansett.

Edit: Jeg solgte faktisk alt på fredags morgen. Og satt utenfor til klokka 16:00. Da kjøpte jeg alt + litt til tilbake. For meg føltes det feil å gi opp nå. Men alle får gjøre sin egen vurdering på når det er riktig å kaste inn håndkleet.

22 Likes

Ja så du skrev det tidligere i farten at du solgte da på åpningen. Da var det jeg som kjøpte aksjene dine da,:slight_smile: 51K på åpningen og 10K senere.

Jeg fikk de første 2-3000 på 7,97 som ble åpningsauksjonen. Tenk, ikke mer. Og med en gang ble det matching halt før jeg fikk resten. Hvis du ikke fulgte godt med for å være først ut på åpningen, så øker det kanskje sjangsen for at åpningsauksjonen ble manipulert ned til der du lå, som igjen kan bety at det ikke var så grådig mye reell omsetning som handelsvolumet tilsier. For Fjerdingen solgte 400K og Sundtene 250+K.

Og da er det heller ikke så rart at de skriver på Finansavisen at omsetningen tørket ut på ettermiddagen.

1 Like

U aksjen er nå nærmest en opsjon. Se det slik.

Den har feilet i en studie med veldig rare gode resultater i begge armene i forhold til historisk, som vi ikke har fått data fra, og bestått på OS i en annen studie, som vi har fått data fra, og som myndighetene er enige i analysene av.

1-1 så langt, men fortsatt litt overtid igjen i Initium til vi får se data.

Så har de gode signaler i andre teststudier blant annet UV103 med en kombo som er til prøving nå i Focus studiet og i Tendu og tidligere i andre.

Så får fremtiden vise hva som kommer.

1 Like

Viste ikke nytte i en fase 2 studie av fem. NIPU er fortsatt diskuterbart frem til vi får ny data, men vi har 3 igjen å lese av. På toppen av dette har det vært gjennomført vellykkede fase 1 studier.

Derav poenget mitt med spørsmålet. Er jo ikke direkte riktig at UV1 ikke er klinisk nyttig, enda.

Initium er fase 1 L1 dessverre

Jeg er fortsatt her. UV1 + pembro har 70 % OS etter 4 år. 5 årsdata kommer i oktober. Fortsatt 70 %? Small numbers osv, men jækla bra tall. Vi forventet 40-42 % i kontrollarmen, men fikk godt over 50 % med IPI / NIVO.

UV1 + pembro har gitt over 70 % på få pasienter.

Antakelig griper jeg etter halmstrå, men jeg sitter med ukvalifisert synsing på noe som jeg håper de kvalifiserte ganske snart kan mene noe om.

Og det er fryktelig vanskelig å akseptere at jeg overså denne risikoen. :unamused: :frowning_face:

7 Likes

Du spurte meg om hva klinisk nytte betyr, og nå har du svaret.

Alle mennesker gjør feil. Men det lærer man av og neste gang går det bra :+1:

Hva viser statistikken på reell behandling av føflekk kreft med ipo/nivo.

Noen som har tilgang til data?

Hvordan er denne statistikken i forhold til resultatene i Initium?

Kjører samme linje som Haussenberg, holder nå bare til jeg må selge alt på både AF og ASK og skrote ask’en for å få igjen på skatt neste år. Må høre en forklaring på disse resultatene…

Må også innrømme jeg har en irriterende følelse av at vi skal litt oppover igjen i løpet av året… irriterende på én side fordi jeg er veldig lite giret på å putte mer penger inn og burde være drita lei, samt særlig fordi det da vil ende med at det er «traderne» (typ bgbio-folka) som plutselig ender opp med hundrevis av prosenter i avkastning, mens de som var inne over avlesning tapte alt.

Får se om jeg får troen igjen og kjøper mer…ergerlig om den nå skulle gå f.eks 300 % og jeg fortsatt står igjen med 80 % tap 😶‍🌫️

1 Like

Her er det litt data å finne for de som vil grave, men jeg mener dette er diskutert godt tidligere:

PFS-kurven flater ut som forventet og som vi har gått ut i fra hele tiden:

4 Likes

Beklager. Du som nevnte en ikke klinisk kandidat, så måtte bare spørre da det ikke er to streker under svaret grunnet et studium av flere.

Når ble init pasientene rekruttert og i hvilke land?
Så langt er real life forklaringen til like resultater i armene at de dessverre randomiserte pasientene etter at de fikk medisin og ikke før…
Hvis det er tilfelle, så skulle HR kunne bli ned mot 0,5, faktisk. Hvem vil vel kurere kreft for godt??

1 Like

Det er helt imperativt å få en oppklaring på den helt urimelige overprestasjonen vi har sett i kontrollarmen.

Det virker helt usannsynlig at samtlige 30-40 sites i studien nærmest over natta skal ha forbedret sine SOC-metoder i en så kolossal grad, uten at fagfolk på feltet har fått nyss i det.

En får håpe hver stein snues her, med en granskning som følger studien fra hver enkelt pasient, via diverse knutepunkter, til den endelige rapporten ligger på bordet.

Det er ekstremt mye penger på spill her - ikke bare en short med opp- eller nedside på hundrevis av millioner, men også diverse konkurrenter med adskillig mer på spill.

En skal ikke bli konspiratorisk, og man skal ha tillit til sine medmennesker, men i mangel på andre forklarende faktorer, bør også urent trav utelukkes her før studien legges i skrivebordsskuffen for godt.

10 Likes

Det er helt imperativt å få en oppklaring på den helt urimelige overprestasjonen vi har sett i kontrollarmen.

Hvem fåretar internkontroller ?