Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

De ga UV1 til begge armene :frowning:
Eneste forklaringen jeg finner.

Utenom @WernerVonHaussenberg sin forklaring om at de rekrutterte folk som ikke har kreft.

11 Likes

Synes også dette ser veldig rart ut, så du er nok langt ifra alene om det. Kjipt om alt var F’ed from the get go under rekruttering 🫣

(Btw: hvorfor Omaniac :oman:)

1. Bedre på ipi+nivo, holde folk på behandling, tidligere har det vært mye drop-out pga høy tox

2. En friskere pasientsammensetning enn CM067 som vi sammenligner med, langt flere stage iii-pasienter, kanskje?

Begge temaene har vært oppe til diskusjon flere ganger. 1 virker usannsynlig, helt alene. Og 2 har alltid vært en risk, og det kan være det som har føkka til studien helt. Men da er det jo CRO / inkluderingskriteriene som er helt fucked.

3 Likes

Er FOCUS studien og pasienter inkluder der mer likt NIPU (enn INITIUM) ift sannsynlig med rask progresjon og kort forventet levetid?

Setter all håp til finnansavisen forumet og denne:
"Det typiske i slike tilfeller og som vi har sett flere ganger tidligere er at dagen etter, før børsåpning så kommer det en kontramelding med at studien ikke er så negativ allikevel. Og vipps så er aksjen i 50-60 kroner… "

1 Like

Tror ikke han mener å kommentere akkurat kursnivå 6,9 eller 12. Bare at det kollapser.

FOCUS:

25 % av pas lever etter ett år med kun pembro.

Målet der er 40% OS , altså litt på toppen av pembro.

Det kan være mulig. Men jeg ville ikke satset på det.

Personlig sitter jeg videre av den enkle grunn at det gir lite mening å selge på disse nivåene. Da kan jeg likegodt bare se det hele spille seg ut, miste de siste 10% av investeringen om FOCUS skulle lese av negativt, og NIPU OS-data på ESMO i høst (hvor det er svært nærliggende at vi får fasit på NIPU, gitt hvor kort pasientene lever, omtrent alle pas. i NIPU vil ha avgått til da…) skulle vise seg å ikke være signifikant.

Etter det vil det uansett være god tid til å avslutte de to kontoene jeg kun har U på, og så ta tapet på ligninga for 2024.

10 Likes

Enig, går for samme strategi.
Blir fri fra børs og forum for en god periode.

3 Likes

Jo, det for så vidt greit at han ikke mener noe konkret om forskjeller i intervallet 90 - 95 %, jeg tenkte han kanskje kunne stukket hodet ut og sagt at han synes det var “overraskende mye”, “uventet” eller en “overreaksjon”.

Jeg så selv for meg worst-case på 30 - 40 kroner, og hadde nok solgt der. Men dette blir jo for dumt med en prising på cash + 50 mill eller hva det er. NIPU er jo et stadig bedre case etter hvert som data har modnet og burde kunne gi noe håp. :man_shrugging:

Men om man selger seg ut nå og realiserer eventuelle tap/gevinst man har akkumulert tidligere og starter på skratsj?

Rett og slett for å regruppere og få skattegevinst nå som kan brukes til nye investeringer/fondssparing i stedet for tilbake på skatten neste år.

Enig. Alle er i sjokk. Så tonen er nok ekstremt ydmyk. De har jo bomma ekstremt på alt. Valg av satsningsfelt, oppsett studie, inkluderingen, alt ser jo helt galt ut akkurat nå.

1 Like

Hvordan kan man ikke hatt en ide om hvor godt ivo/nipu fungerer?

Man har jo det (fra store historiske kontroller og nye/pågående studier), derav sjokket. I alle fall trodde alle det. Inntil INITIUM leste av.

Det jeg ikke forstår er dette: Median PFS was not reached in either arm

Vil ikke det si at det gikk dårlig for begge armer?

1 Like

Men tilsier resultatene idag at UV1 ikke har noen form for effekt? Hva med tidligere studier og ikke minst NIPU??

Ja ikke sant, men bare at historiske etc ikke stemmer - plutselig - eller hva? Ganske forvirrende.

Ja, det er nøyaktig det det er: forvirrende og for meg i alle fall, sjokkerende. En ting er det økonomiske tapet, dette er/var verst tenkelige utfall der alt og alle sitter igjen og lurer på hva faen som skjedde.

5 Likes

Redeye hadde bear på 45.

Bear i bingotech forutsetter fortsatt et positivt resultat.