Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Dette gir jo ikke mening?

I denne studien var 156 pasienter innrullert. To armer på 78 pasienter. Den armen med UV1 viste ikke noe bedre resultat enn armen uten UV1. Altså, ingen forskjell.

Historiske data betyr veldig lite, når man har nye, randomiserte data.

Her har dere meg i dag:

2 Likes

Ja om du gjør det nå så får du samme fratrekk neste år. Men du må avslutte kontoen.

Overall, we judge INITIUM top-line data constituted a critical setback for UV1’s clinical development and Ultimovacs. We expect to lower our base case fair value estimate from NOK155 to cNOK10-20 per share. Our estimates and valuation are under evaluation for now. We intend to return with a more elaborate take on today’s news release early next week.

Gavepakke til bigpharma å kjøpe ulti nå

Med tanke på all den tid dette har tatt og grafer som har blitt postet så er spørsmålet om begge armer har overgått tidligere historisk data. Om dette stemmer så blir jo spørsmålet hvordan det er mulig at folk plutselig blir mye friskere av standard behandling.

Det er vel mer sannsynlig at de har vært mindre syke i utgangspunktet (men fortsatt innenfor inklusjonskriteriene). Men jeg vet ikke. Vi får avvente mer info fra selskapet.

1 Like

Kjernen her ligger i, hvorfor fungerte NIPU og Initium ikke

Spørsmålet er om NIPU funker eller om det ikke bare er tilfeldig.

11 Likes

Kanskje medisinsk effekt ikke eksisterer og alt bare er tilfeldig😂

1 Like

DNB Markets-analytiker Geir Hiller Holom beskrev resultatene som kriseaktige før handelen i aksjen kom i gang og viste til at føflekkreft-studien var selskapets hovedstudie.

Hovedgrunnen er at man ser at vaksinene ikke har noen effekt. Det er denne studien både selskapet og investorene har satt mest verdi på, og hatt mest troen på, så at den ikke går veien nå er veldig alvorlig for selskapet. Ikke minst også fordi de trenger å hente penger nå snart, sa han.

Høres det ikke litt merkelig ut at studier avgjøres hvor friske/dårlige pasientene er i utgangspunktet? Vi snakker 156 pasienter som skal overgå historisk data.
Uansett, så har vel UV1 gjort det bedre en historisk data (om studien viser at begge armer gjorde det bedre).

Om dette er tilfelle burde vel statistikken for å overlevelse av malignant melanoma økt de siste årene? Altså, nåværende behandling burde vist bedre effekt en for 3 år siden

1 Like

Begrep som “nå snart” blir litt misvisende, men innen et år ja. Blir betydelig mindre de trenger uten fase 3 oppstart da :stuck_out_tongue:

det er ikke bare NIPU. UV1 har alltid fungert. Dette er første gang.

Men det gjør det også

Selskapet behøver kanskje ikke så mye penger om BP går inn for å drive studier videre. Selvklart stiller selskapet svakere nå en i går men ingen umulighet at dette skjer.

Og jeg som hadde gledet meg til fest med Carlos😢

Hvilket rasjonale har BP for å stille med milliarder av kroner nå?

1 Like

Ingen. Ikke før UV1 eventuelt skulle vise seg å gi substansiell effekt i hard-to-treat indikasjoner som meso (NIPU) og hode-nakke (FOCUS). Eller om INITIUM bare viste seg å være en absurd feil fra CRO sin side. Begge armene overpresterer kosmisk.

Kanskje det blir akademikerne (Helland og Binder i Tyskland) som redder selskapet og UV1. Merker jeg har mest tillatt til dem når alt kommer til.

5 Likes

Tror jeg kan kjøpe mer på denne kursen. Virker som ulti var jævlig uheldige ved rekrutering og satte baren for høyt.