Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

FTF tilbakekjøp vil ikke ha noe å si på kursen.
Men jeg sier igjen, NIPU tall blir viktig og kommer FOCUS med PE met blir det full fyr i aksjen igjen.

Men det viktigste nå er å få se data for studien og hvorfor den feilet. Det er noe som skurrer, hvordan kan begge armer overprestere så til de grader.

Svaret er enkelt; de har gitt UV1 til begge gruppene ved en feil :sweat_smile:

1 Like

Begge armer har fått tilført UV1 ved en kollosal misforståelse.

Hei nå må ikke du dra den samme spøken, da kan jo folk begynne å tro på det… men kanskje… :sweat_smile:

Simultan skriving.

I Nipu var forskjellen mellom local review og CET 0,64 vs 1.01 om jeg husker rett, eller rundt der i alle fall.
Det kan jo hende at CET/ CRO bruker en annen standard å lese bildene på vs lokale leger.
Vet ikke, men det kan jo være noe slikt.

Eller så har dagens behandlig rett og slett blitt dobbelt så bra over natta

Dessverre er det nok ikke slik denne gangen, da det ble meldt at OS også ikke viste noen forbedring.

2 Likes

Er vel lite sannsynlig når føflekkene er synlige utenpå huden vs. det som må tolkes ifm innvendige bilder.

Fra LinkedIn nå nettopp:
image

De skriver “We” men med tanke på de store salgene fra eiere med styreplasser burde det kanskje stått “Some of us:man_shrugging:

14 Likes

Går på repeat, men: skal se INITIUM analysen, NIPU og FOCUS. Alle signaler hittil vil ikke jeg avfeie i påvente av mer klarhet og data. På samme måte som man aldri kunne være sikker på INITIUM, så kan man ikke være sikker på at UV1 sin skjebne ble avgjort i går. Det er en tilsvarende feilslutning, om enn sannsynliggjort.

Dette må ikke misforstås som en anbefaling eller oppfordring til andre. Jeg anser investeringen som tapt, men hverken kan eller bør late som at jeg vet slutten på denne historien som startet på 1970-tallet. Det er og blir upløyd mark, som styreleder har sagt.

17 Likes

Jeg er helt enig. Alle tidligere studier med fase 1 har vist positive resultater. At man feiler i en studie er ikke det samme som at UV1 ikke virker med en annen kombo.

NIPU studien viser økt overlevelse. Om tallene som kommer viser enda bedre OS ja hva skjer da?

FOCUS studien vil være avgjørende for om selskapet kan leve videre eller ikke. Om de når PE stiller jeg spørsmålet igjen, hva skjer da? Er INI glemt? Hva burde kursen være?

Jeg har lite tro på noen dumping emisjon om NIPU og FOCUS leverer.

BP bruker betale for studier hvor de får x % av kaka. Så om NIPU og FOCUS blir bra kan vi fort se en deal og at selskapet får hentet inn kapital på ett fornuftig nivå.

En annen ting er at armene gjør det så mye bedre en historisk tilsier jo at det nesten ville vært umulig å gjøre det bedre. Det er vel ingen studier som tar høyde for at standard behandling blir dobbelt så bra over natta.

2 Likes

Er med deg jeg :smiley:
Det er så lite igjen at å la det ligge i påvente av de avklaringene du lister opp betyr ingenting til eller fra.

Skulle det også forsvinne så er det ubetydelig i forhold til det vi får igjen av tapet og alt får vi svar på innen tapet må realiseres før nyttår.

4 Likes

Finanskjendiser selger i Ultimovacs – Gjelsten blir sittende

Profilerte investorer som Stein Erik Hagen og Sundt-familien kvitter seg med aksjer etter kollaps. Største aksjonær Gjelsten Holding har derimot «ikke noen planer om å selge nå», sier toppsjefen.

3 Likes

Aiai. Det ble vist ikke noe småsparer rekyl i dag. Kanskje pga 4kr kursmålet… Hadde trodd den kanskje skulle bounce 15-20%, men den gang ei.

Kan være den bouncer litt når den treffer 4 da.

også meg som venter på death bounce

Gjelsten sitter og kommer til å snu dette akkurat som med KID!

4 Likes

Joa. Han deltar nok villig i Emisjonen som kommer i høst engang. Spytter sikkert inn 500mill eller noe på kurs 4NOK med 10-20% rabatt.

Han gir nok ikke opp dette.

Bouncet fra 8 til 14 i går, nå selger alle de som ikke fikk ut fingeren i går. Kursmål på 4 kr gjør at folk får et bilde av hva selskapet kanskje er verdt (samme om det er riktig eller ikke).

Kanskje selger tilogmed de som kjøpte i går? Kanskje de ikke helt hadde fått med seg hvor dårlig det står til. Kjøpte fordi aksjen var veldig “billig”/evt satset på en liten bounce.

Man kan jo håpe, men hva er sannsynlighetene for det?