Stemmer det? Og «litt tid» hva er det? Må jo være klare regler for dette, trodde man fikk igjen uansett ved realisering av tap
@Valdi hvor har du dette fra?
Svært få.
Dette handler om at det som er igjen uansett er så lite, at det betyr veldig lite å redde det. Blir som om bilen skulle være totalvrak, men du velger å ta stereoen med fra vraket. Betyr det noe om du lar den være? Neppe.
ikke min er faring. Tenk bare på all trading etc. Skattemyndighetene sjekker alle tradingene til Sindre og sier her har du barre solgt og kjøpt for skattefradrag
Det er ikke noe å bekymre seg for så fremt du ikke er en kjempefisk. Man kan ikke bevise at noe var skattemotivert. Og det har de ikke tid/ressurser til å følge opp blant vanlige retails.
Fra en skribent på HO
Hei,
Takk for innspill. Lyspunktet er at vi har sett såpass sterke positive signaler fra UV1 (til og med i NIPU, som var regnet som den tøffeste krefttypen) at vi ikke har mistet troen etter en negativ studie. Vi ble imidlertid veldig overrasket siden ipi/nivo helt plutselig har hatt en helt annen effekt enn i noen tidligere studier i denne pasientgruppen. Vi jobber fortsatt med å forstå og forklare resultatene, men vil absolutt dele innsikt med markedet så snart vi kan.
Mvh
Anne
Det var ifra banken min når jeg avsluttet ASK for å realisere NANO/BGBIO/TRVX-eventyret mitt i fjor. Da hadde jeg en post med ULTI (faktisk) som jeg ville kjøpe tilbake, og da fikk jeg det rådet.
Tror han sa en uke.
Og om man går under radaren avhenger helt av summen, vil jeg tro. Skal du ta et tap på 100.000 så er nok det én ting, men tap på 500.000 kan nok fort blir sjekket.
Bare nevner det.
Så da har man ikke lov å trade?
Selge, og så kjøpe tilbake er jo en trade. På hvilken måte skal dette ikke være lovlig?
Selskapet prises til cash. De har flere sjanser på mål.
Er noe som skurrer. Ugler i mosen. klinger dårlig osv. Hvorfor fikk plutselig ipo/nivo helt fantastiske resultater. Ikke bare litt, men helt sykt gode.
Tror de snakker om å selge, stenge ask, kjøpe komboen. Det er skattemessig 100%. Aner ikke hvorfor det ikke skulle være lov da… Man ønsker jo sikkert å bruke skattepengene på noe. Det er vel lov…?
Det er egentlig en lur ting å gjøre når man har tenkt å sitte over avlesingsdato for biotek, å ha det på en egen konto.
Hadde dette vært en film, så hadde selvsagt BP/konkurrenten, betalt noen for å f… up INITIUM. Det hadde vært mer sannsynlig en utfallet.
Dette skjer vel ikke i virkeligheten, selv om billioner står på spill? Og hadde det skjedd, så har vi uansett ikke noe Russel Crowe eller Liam Neeson til å finne det ut.
Patentet går jo ut snart, eller har gått ut (vet ikke helt) Hva har de de å tjene på at Ulti feiler. De hadde heller tjent på at de lyktes. Kjøper de Ulti og kjører ny studie, kommer jeg til å tro på den
Tok noen lodd, noen kjøper. Får vi flaggmelding før stenging? Eller er det bare småsparere?
Man kan vel trade selv om man ikke skal ha en skattemessig fordel av det?
Jeg tror vel at skatteetaten tenker slik at om du eier aksjer i et selskap som ULTI. Selger og avslutter ASK, for så samme dag åpner en ny ASK med de samme antall aksjer, så har du gjort en disponering som ikke har annen hensikt enn å spare skatt. Og det tror jeg ikke er innafor.
Vi har alt fått en sterk og klar melding fra Gjelsten. Han er med 100% og har tro på selskapet og vil legge den beste strategien
Hvilke andre alternativer enn UV1 har dem?
Kan for ende i pluss i dag etter Gjelsten bekreftelse,
Avlesning på FOCUS kommer bla i Q3. Dere må bare selge med 90% tap, men ser ikke helt poenget når man sitter igjen med flere spørsmål enn svar etter INITIUM avlesningen.