Det er fortsatt UV1
Enig, noe som kan forklare det resultatet som kom hadde vert fantastisk. Dog har jeg ikke aksjer her lenger. Solgte alt i går.
Egentlig off-topic, men kanskje man kan få slutt på skattepraten om man kommer ett godt råd:
Det er jo FIFO (først-inn-først-ut) som gjelder for aksjer, så om du skal være 100 % sikker, øk posisjonen din først, selg deg så ned igjen til det du hadde fra før. Har du ikke cash til å doble tar du det i porsjoner av f eks 25 % eller 50 % av gangen. Da har man beviselig tatt risiko i markedet om det så bare er for en time, og realisasjonen vil bli opprettholdt.
Edit: Som påpekt av AndyO under - funker dette ikke for ASK, men det gjelder for privatpersoner og AS’er.
Hadde kontrollgruppen samsvart med historisk data og vaksinen ikke hadde hatt signifikant effekt, så ville jeg lagt dette bak meg, tatt tapet og fått igjen på skatten til neste år. men når man sitter med flere spørsmål enn svar og ingen forstår helt hva som har skjedd, så kan jeg ikke helt se caset dødt. Ingen planer om å kjøpe mer, men jeg får sitte rolig i båten sammen med Bjørn Rune inntil videre
Funker ikke hvis du har ASK, siden kontoen må avsluttes.
Ville vært toppen om noen kunne lage en tabell med alle fase 1 studier og pågående med resultat og hvilken kombo som ble brukt.
Gikk tilsynelatende greit i NIPU, men det er et poeng.
Noen støvsuger markedet for aksjer rundt kr 8 nå. For hvem?
Sant nok, men det handler først og fremst tillegg av CTLA4 hemmer. PD-1 hemming er i utgangspunktet generisk / bør antas at det ikke skal ha mye å si hvilken av disse UV1 kombineres med (og det er slik vaksinen er patentert).
Gjelsten blir sittende sier han. Han har fortsatt tro på selskapet og imøteser viktige resultater som kommer i flere runder i løpet av året.
Jeg har større tro på Gjelsten som investor enn på Hagen og Sundt. Ikke kun fordi han er Møring (!), men særlig i dette caset hvor Gjelsten personlig har vært tett på forskningen fra første dag.
På dagens kurs er det god oppside om håpet skulle tennes igjen.
Om vi ser på fase 1 og Malignant Melanoma så er OS veldig mye bedre med UV1+ pembrolizumab vs UV1 og ipilimumab. Gir jo litt håp til Foucs studien
NIPU syntes vel også å indikere at avstanden til kontrollarmen økte over tid og at UV1 behøver noe tid for å ha effekt, eller at den har bedre langtidsvirkning enn i kontrollarmen.
Om det samme er tilfelle i INITIUM, så var det kanskje noe uheldig å avbryte før antall events var oppnådd…?
De fikk mer enn nok tid.
Hvis du leser børsmeldingen igjen, så var det ikke ORR eller OS-trend å vise til, så nei. Dette er ikke NIPU 2.0. Dette er en rent feilet studie.
Det interessante medisinsk er hvorfor kontrollarmen gjorde det så bra opp mot historiske kontroller, og det fortjener en LBA på ASCO/ESMO om de kan besvare det. Veldig bra for BMS, forferdelig for oss og Ultimovacs.
Tror BMS klør seg litt i hodet av resultatet selv, mer enn gnir seg i hendene.
Har vi det? Når kom den?
Canica som kjøper på 8?
S.E.Hagen var tydeligvis ikke klar over at de solgte i går, før han leste det i avisen…
Stein Erik Hagen om Canicas nedsalg i Ultimovacs: – Jeg leste om det i avisen | DN
Kan det være et tilfelle av datarisk som har slått ut feil for ulti?
At gruppen som fikk UV1 har blitt friskere på grunn av UV1, men at kontrollgruppen statistisk sett har blitt mye friskere enn normalt?
Det anser jeg som lite sannsynlig.