Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

SoC-armen överpresterade jämfört med de data jag/vi har sett här på TI. Ev hade Janus mer färsk data, dunno. Det är inte så mycket att konkludera? Om det är representativt för den populationen med den behandlingen? Don’t know, don’t care.

1 Like

Så du er ikke nysgjerrig på TMB, PD-L1-status, stage, DOR, pseudoprogresjon osv?

Du tror rett ut at UV1 ikke har klinisk nytte og at alle tidligere studier er flaks?

Självklart intressant med mer data. Hade ju varit väldigt fint om man kunde hitta meningsfull effektsignal i en meningsfull subgrupp.

Du fremstår som en bitter ung mann Lars. Synd om du satset for mye av CSN-pengene på hävstången, men du er i godt selskap. La oss håpe at Jens & co kan opplyse oss etterhvert.

3 Likes

Det blir jo helt feil å si at SoC-armen overpresterte. I så fall overpresterte hele populasjonen. Hvis man konkluderer med at det kun var SoC-armen som overpresterte sier man samtidig at UV1 har klinisk nytte.

158 pasienter presterte langt bedre enn forventet. Det er det du sier, Lars (og flere).

SoC har blitt bedre, mao.

2 Likes

Ja precis, jag menar ju att hela populationen i INITIUM överpresterade. Därmed SoC-armen inkluderat.

1 Like

Man kan jo se for seg et scenario hvor SoC-armen overpresterer pga superresponders på ipi+nivo, og UV1-armen er normal, og folk faktisk har effekt av UV1. Det vil jo være en type II feil. Men sikkert ikke voldsom stor sjanse for det.

2 Likes

Bare sånn til ettertanke: Måten du gikk frem på Lars, gjorde nok at mange her inne til slutt valgte å ikke ta argumentene du la fram seriøst. Tidvis fremstod det som du var imot, bare for å være imot. Hvis jeg var i dine sko, så er det den læringen jeg ville tatt med meg videre fra dette caset (bare så det er sagt: Jeg tar også med meg mye læring, og generelt sett bør vi vel alle prøve å vri det vi kan av nytte ut av pengene vi mest sannsynligvis har vaska på Ulti, da er de jo ikke helt forgjeves ihvertfall).

8 Likes

“den enda kritiske rösten” endte jo opp med å promotere gearing/hävstång i Ultimovacs-aksjen de siste dagene før det smalt. Da heter det ukritisk, ikke kritisk Lars.

10 Likes

Ha ha fin start på dagen😊

Shorten i U er i ferd med å dekkes inn. 2 konto JP Morgan har nå ca 1 mill aksjer disponible.

Folketrygdfondet skal med sannsynlighet 100% sikkerhet ha sine aksjer tilbake til generalforsamlingen i april.

Grunnen til dette er de store endringene i aksjonærmassen, store eiere med styrerepresentanter har solgt seg ut. Det blir derfor store endringer i styret i U og da må FTF disponere aksjene sine for å kunne stemme.

Det er i henhold til FTF sitt regelverk.

Shortdekning pågår. Hold på aksjene folkens.

3 Likes

Vel, FTF skal ha tilbake aksjene sine til 18. april uansett.

Men nå er det plutselig mange eiere her som en ev. shortselger faktisk kan få låne fra i noen dager.

Likevel: Nedsiden (altså oppsiden for en som selger short) er begrenset her nå. Antallet aksjer er det samme som det var før INITIUM-havariet. Da var kursen på 120-ish, nå er vi nede på 7. Kortere fra 7 til 0 enn fra 120 til 7, for å si det sånn. Spørs hvor interessant caset U egentlig er for en større short-aktør lenger. Kanskje det rett og slett ikke er nok penger å (potensielt) hente her?

Skal sies at hävstången ble et nyttig verktøy for flere til å ta ned eksponeringen i forkant. Som viste seg gull verdt i etterkant.

3 Likes

Nå var det vel flere som gjorde det i tillegg til vanlig beholdning, sikkert ikke like fornøyd…

Og der ble noen faktisk reddet for et større tap av shorterne

Good for you, men da brukte du egentlig ikke gearing i normal forstand.

Skulle selvfølgelig gjerne gjort det selv, men husk at i situasjoner hvor nyheter gjøre at kursen går opp og ned som en jojo pga vanskelig tolkbare nyheter, børskrakk, pølsefingre fra en trader/megler osv kan medføre at posisjonen kan bli stengt på en intradag bevegelse om gearingen er høy nok.

3 Likes

Korrekt. Poenget var at hävstången ga flere verktøy i verktøyskassen. I en periode hvor man hadde rimelig ok kontroll på når den binære triggeren ville bli innløst. Hvordan man velger å benytte verktøyene forblir opp til den enkelte.

Spørsmålet jeg sitter med er: Hvor mange eventer har de. Vi hadde en antakelse om at de ikke var så langt fra 70, men hva om de er på f.eks. 30? Ingen av armene har nådd mPFS, så endelig PFS vet vi ikke. Har studiestedene “glemt”/“blitt forhindret” i å melde inn events? Regner ikke med det, men vil ha svar fra Ultimovacs på om man er helt sikker på at det ikke har vært noe rusk i meldingene/maskineriet mtp. registreringen av data. Eneste grunnen til at jeg spør er at det virker umulig med 0 events siste 10-13 mnd.

3 Likes

Fomoen min gikk fort over når jeg så ASP var inne igjen…, heldigvis… Aldri mer samme aksje som den løken der. Kan være ok for tradere som kjenner til mønsteret hans da… Mr pumpndump.

2 Likes

Porsche gutten på Nordnet/Shareville hadde et kort liv:
image

1 Like