De eneste som trekkes hit nå er tradere - volatility hunters. Så det kommer nok til å hoppe bra idag. FUndamentalt er caset rimelig dødt fremover - men for tradere kommer dette til å bli “morro”. Usikker selv om jeg i det hele tatt skal gjøre noen forsøk på damage control fremover. Åpning 20-30kr virker som et bra anslag (fra en lenger opp).
Dette var triste saker, og ikke langt unna RIP for Ultimovacs spesielt, men også norsk biotek generelt.
Selvsagt ganske så utrolig at de har klart å rekruttere så «friske» pasienter i kontrollarmen, og selv de fleste nå sikkert er ferdig med Ultimovacs, og norsk biotek, så lurer jeg fælt på detaljene i pasientpopulasjonen i Ultimovacs, for jeg regner med at det kommer en publikasjon, en eller annen gang.
Det kan vel fortsatt komme noe positivt ut av studien etter grundigere analyse av tallene.
Indikasjoner på effekt hos noen pasientgrupper, på noen studiesteder, osv.
Som Carlos sier - UV1 har vist at den har effekt.
Det må bare avklares i hvilke sammenhenger, hvilke indikasjoner, osv…
NIPU har effekt. TET så lovende ud. FOCUS på vej. Bedste håb må være om de kan give en genrejsning og gør at vi bevarer rimelig værdi i Ulti. Ikke andet at gøre end ligge i skuffen og håbe på de får bedre resultater næste gang. NIPU skal vi ikke glemme…
Savner info om totalt antall events ved avsluttet studie - dvs hvor mye friskere var også kontrollarmen enn i de tidligere sammenlignbare studiene ? Er det noen grunn til å tilbakeholde også den type info nå?
Selskapet var igjen ikke forberedt på disse nyhetene. Ikke et ord fra styret/store eiere, ikke en graf, ikke noen tall for hvordan de skal redusere kostnader, så det hele gjør det jo bare til et enda større svart hull.
Eneste positive i forhold til NIPU var jo at webcast var før børs og ikke kl 10:00
Ditto. Hva er liksom vitsen?
Spørsmålet vi som ev. velger å sitte videre her nå får stille oss er:
Hvor sannsynlig er det at det har blitt gjort en type II feil i INITIUM?
Jens sa jo på HT-intervjuet i går, 20% sjanse for at man har effekt, men ikke oppdager det, med det statistiske oppsettet som er i INITIUM.
En alt for frisk pasientpopulasjon (mange stage iii) vil kunne lede til en sånn type II feil.
Og selv om det ikke ble svart på dette spørsmålet i webcasten, så er det en av de få forklaringene her på hvorfor selv ikke kontrollarmen, som altså er på 24 mnd median oppfølgingstid i INITIUM har nådd 39 events.
Edit: Den andre forklaringen er selvfølgelig at legene har blitt flinkere til å gi ipi+nivo, men altså, såååå mye flinkere? Høres helt sinnsykt ut, spør du meg.
100%. Det er fortsatt mange veier til Verdi her. Det som er kjedelig for eksisterende eiere er at det kommer til å ta en hel del lenger tid enn forventet å potensielt kunne vise dette - og det kommer til å være et evig prat om økonomi igjen de neste årene. Dukker det ikke opp noe veldig positivt ila kort tid, så vil jo en utvanning for oss være veldig negativ når det må hentes penger neste gang, om børsverdien til Ulti er nede på 500-1000 millioner
Lurer på om det kan ha vært en tabbe å forsere avslutningen av studien.
Det kan jo være at UV1 behøver noe tid for å fungere optimalt. De siste tallene fra NIPU kunne kanskje indikere noe sånt…
Joda, spekulasjoner, jeg vet
med den randomiseringen som er tatt inn, så hadde studiet aldri blitt ferdig. så dette er det beste, å avslutte og åpne her etter at alle pasienter har fått minst 18mnd til å la UV1 virke. Det er mer enn nok, mens i NIPU er dødeligheten så høy at mange pasienter knapt lever 6mnd.
Hvor mye Cash har Ultimovacs pr nå?
Noen som vett?
Enig, @h3nk1
Det er her det må ligge. Makter ikke å forstå noe annet. Pasientpopulasjonen må ha avveket noe dramatisk fra referansestudiene.
OUS eier NIPU-studien. Men nå må 12 mndrs. oppfølgingsdata på bordet fram så raskt det er praktisk mulig. Og som @polygon skrev på fundamentaltråden; TET-plattformen må nå løftes fram.
Vil aksjen få rekyl oppover fra 30kr ettersom Janus og co vil sikre gevinst?
Håper og tror Helland kan gjøre et unntak i denne situasjonen.
Fra børsmeldingen:
Cash preservation initiatives will be implemented to ensure that the available financial resources will sustain the company into 2025, enabling the achievement of upcoming key inflection points.
Det var leit for alle de som har satt mye penger på ULTI.
Men jeg mener at håpet ikke er ute. Det kan være at ipi+nivo rett og slett er en så bra og potent kombo at studien måtte ha gått i mange år for å se forskjellene i events. UV1 fungerer, men den fungerer når ipi+nivo slutter å fungere.
Det som er skikkelig drit med dette resultatet, helt uavhengig om NIPU er liv laga, om det er håp i hengende snøre for andre prosjekter i Ultimovacs eller om INITIUM på veldig lang sikt har en OS fordel, er at hele den norske finanseliten, av de som turde prøve seg på biotek var inne i Ultimovacs. Regner med at mange av de er ferdig med biotek, for alltid.
Kommer til å bli jævlig tungt å hente penger til prosjekter nå. De pengene må komme annen steds fra nå.
Ta Gjelsten Feks, holdt på i sikkert 10 år med dette. Å stå ut et slikt løp en gang til er vanskelig å se for seg.
Hold the door!! Det er 5 andre sponsede studier som går. Her har det åpenbart vært en ekstremt avvikende populasjon. De andre studiene kan vise helt andre resultater. Og siden de er sponsede kan selskapet klare seg lenge på lav cash burn
RIP.
Men jeg vil si at alle de gode skribentene her inne har jeg allikevel full tillit til.
Takk for alt dere har skrevet og analysert for oss. Det var ingen røde flagg synlig, men noen har visst sett noen av de allikevel, ref shorten til Janus som er den eneste shorten de har i norge.
Hva med OS i INITIUM ? vet vi noe her?