Siste frist for å bli med på denne IPO’en er idag.
Jeg var med her jeg , var du?
Må si jeg stiller meg ekstremt skeptisk til hva en forventer at selskapet skal oppnå etter denne emisjonen. Mesteparten av pengene går rett til å betale ned lån til aksjonærene, så selskapet er ikke særlig oppkapitalisert, men kan nå kose seg med å måtte forholde seg til kvartalsrapportering og mas.
De sier selv at de ser til hva Link mobility har fått til i sitt segment så hvis UMS klarer å lande større kontrakter i 2017 og 18 vil MCAP fort kunne gå fra 250m til 2000m. ila få år. Det er potensialet oppover slik jeg ser det.
Liten nedside fra der man står i dag når det er så langsiktige kontrakter. Varslingstjenester har jo absolutt potensiale i hele verden.
Jeg var ikke med på denne IPO’en. Velger å heller kjøpe aksjene til under 1.25 når aksjen noteres i Januar
Synes også det virket litt “fishy” at de skal hente penger for å betale gjeld? Selve ideen er jo god, men får heller vente og se. Tror nok ikke den stikker av til himmels fra dag en uansett.
så å si det jeg søkte om. ikke noe store greier. må ta det easy… min første IPO…
Jaja, min første IPO i Unified Messaging Systems gikk da flott! Inn på 1.25 - ut på 1.65
Grattis. tror det kommer flere emisjonsmuligheter her
Synes mcap er ganske lav og selskapet sier de skal vokse 20%. Det er også et av de mest omsatte aksjene på Axess i dag så ikke umulig jeg tar noen lodd her… men må sette meg litt mer inn i hva de driver med - er vel begrenset hvor mange markedsandeler de kan ta? Er ikke slike tjenester allerede veletablerte og myndighetsstyrte i de fleste land?
Mulighetsrommet er ganske stort, tenk deg hvor mange kommuner og tilsvarende som finnes i verden:
Eksempel i Norge:
https://www.orskog.kommune.no/tenester/bustad-og-eigedom/varslingssystem-ums/
En ting som er veldig kostnadsdrivende for UMS er at for at de skal være en troverdig aktør å kjøpe fra, så må de være solid etablert i et land.
Dette har både med at hvis noen skal tiltro dem ansvaret for å varsle i en krise, så vil ikke de sitte i en telefonkø til en leverandør langt vekke i et annet land, samt at det kan være betydelige tekniske og forvaltningsmessige varianser i hvordan dette må løses på den enkelte lokasjon.
Eksempel sverige:
Hva mener dere som kjenner selskapet? Noen mulighet for at den kommer ned på emikurs igjen?
UMS ikke så langt unna emi kurs nå da. RT 1.33 . Begynner kanskje å bli interessant? La inn en liten kjøpsordre på 1.31 uansett.
Nordnet Tom har veldig troen på denne, men tja…hvem vet…
Jeg kjøper ikke denne aksjen før den beveger seg under 1 kr
Han er vel forpliktet av arbeidsgiver til å ha tro på den