Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Unified Messaging Systems (UMS)

Siste frist for å bli med på denne IPO’en er idag.

Jeg var med her jeg , var du? :slight_smile:

Må si jeg stiller meg ekstremt skeptisk til hva en forventer at selskapet skal oppnå etter denne emisjonen. Mesteparten av pengene går rett til å betale ned lån til aksjonærene, så selskapet er ikke særlig oppkapitalisert, men kan nå kose seg med å måtte forholde seg til kvartalsrapportering og mas.

1 Like

De sier selv at de ser til hva Link mobility har fått til i sitt segment så hvis UMS klarer å lande større kontrakter i 2017 og 18 vil MCAP fort kunne gå fra 250m til 2000m. ila få år. Det er potensialet oppover slik jeg ser det.

Liten nedside fra der man står i dag når det er så langsiktige kontrakter. Varslingstjenester har jo absolutt potensiale i hele verden.

Jeg var ikke med på denne IPO’en. Velger å heller kjøpe aksjene til under 1.25 når aksjen noteres i Januar :smiley:

2 Likes

Synes også det virket litt “fishy” at de skal hente penger for å betale gjeld? Selve ideen er jo god, men får heller vente og se. Tror nok ikke den stikker av til himmels fra dag en uansett.

Fikk du tildelt mange aksjer da @stockking ?

så å si det jeg søkte om. ikke noe store greier. må ta det easy… min første IPO…

1 Like

Jaja, min første IPO i Unified Messaging Systems gikk da flott! Inn på 1.25 - ut på 1.65 :slight_smile:

5 Likes

Grattis. tror det kommer flere emisjonsmuligheter her :wink:

1 Like

Synes mcap er ganske lav og selskapet sier de skal vokse 20%. Det er også et av de mest omsatte aksjene på Axess i dag så ikke umulig jeg tar noen lodd her… men må sette meg litt mer inn i hva de driver med - er vel begrenset hvor mange markedsandeler de kan ta? Er ikke slike tjenester allerede veletablerte og myndighetsstyrte i de fleste land?

Mulighetsrommet er ganske stort, tenk deg hvor mange kommuner og tilsvarende som finnes i verden:

Eksempel i Norge:
https://www.orskog.kommune.no/tenester/bustad-og-eigedom/varslingssystem-ums/

En ting som er veldig kostnadsdrivende for UMS er at for at de skal være en troverdig aktør å kjøpe fra, så må de være solid etablert i et land.

Dette har både med at hvis noen skal tiltro dem ansvaret for å varsle i en krise, så vil ikke de sitte i en telefonkø til en leverandør langt vekke i et annet land, samt at det kan være betydelige tekniske og forvaltningsmessige varianser i hvordan dette må løses på den enkelte lokasjon.

Eksempel sverige:

1 Like

Hva mener dere som kjenner selskapet? Noen mulighet for at den kommer ned på emikurs igjen?

3 Likes

UMS ikke så langt unna emi kurs nå da. RT 1.33 . Begynner kanskje å bli interessant? La inn en liten kjøpsordre på 1.31 uansett.

Nordnet Tom har veldig troen på denne, men tja…hvem vet…

Jeg kjøper ikke denne aksjen før den beveger seg under 1 kr :wink:

2 Likes

Han er vel forpliktet av arbeidsgiver til å ha tro på den