Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

Jeg synes mange ser ganske fine ut også. Men på grunn av dårlig seasonality de neste ukene har jeg selv tatt ned noe risk de siste dagene.

Begynnelsen av oktober pleier normalt å være en god periode for S&P og Uranium aksjer, mens slutten av september derimot er normalt noe mer ruglete.

image

image

3 Likes

hvorfor handler du i u.un (cad) fremfor usd varianten? pootato-potaato?

Notert i canada, ser ikke poeng å handle den i usd. + jeg hadde masse cad liggende

Får du med deg kjøpsanledningen? :eyes:

Vekta litt ned. Evergrande påvirker alt mer enn jeg trodde. Virker å være ekstrem forsiktighet i markedet

1 Like

Det er ikke Evergrande som forårsaker brutaliteten vi ser i U-aksjer her om dagen, Evilfreud
image

DOW, S&P og Nasdaq konsoliderer nemlig fint i dag etter en kraftig oppgang i går.
image

2 Likes

Justin Huhn sier det samme som jeg i forbifarta nevnte tidligere i tråden:

“The whole reason for Sprott to do this is to raise the valuation of their equity holdings”

Big brain finansgymnastikk på gang, tror nivåene her er bra innganger

2 Likes

Sprott trader nå langt under NAV. De vil ikke kjøpe igjen med mindre uranprisen stuper, eller at trustet deres øker i verdi kontra uranprisen.

Blir nok mer blod i gatene før dette er over. Som bestilt.

1 Like

Nå stupte uran igår. Sykt kjedelig evergrande kom å fucka opp tidenes mest perfekte bullmarked

1 Like

Haha, kjent stil :joy::joy: Sørens evergrande!!

Fra et par hundre k i gevinst til 0 på en uke jaja :smiley:

1 Like

Krypte til korset selv og kom meg ut ca rundt 0…var meget morro en periode hehe

Har puttet noen dollar til side mtp en drop.
Mange kom ikke inn på den første bølgen. Ei heller hedgefond.
Gjør det enkelt og kjøper URNM. Spesielt ned mot 70$

3 Likes
4 Likes

Justin Huhn er meget kunnskapsrik og fin å høre på. Han har også begynt å gjøre korte videosnutter på dag-til-dag på utviklingen i SPUT og etf’ene. Anbefales!

5 Likes

image

Google trend peaket 14. sept

Uran prisen peaket 17. sept

PS: ikke helt samme tidsskala på de to grafene.

Morroa stoppet pga evergrande.

Litt mye stigning, men toppen er langt fra nådd.