Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

Digg Urandag!

4 Likes

For sure! Tror jeg skrev for en tid tilbake i denne tråden, at jeg klarte å plukke Uranium heelt på toppen som var et par år tilbake.

Nå har ting endelig snudd, noen ganger må man ta på seg de lange brillene!

3 Likes

Har ikke solgt enda. Men kommer til å rebalansere noe i løpet av januar.

Ettersom porteføljen nå består av 55% Uranium-aksjer ønsker jeg å ta litt gevinst og samtidig redusere volatiliteten i porteføljen.

U.u steg 7 % igår og handles nå -6% mot nav.

Dagen før ble den handlet -5% mot nav. Med andre ord. Mer oppside igjen :smiley:

1 Like

Kazatomprom kom i går ut med en driftsmelding viser det seg. De varsler om problemer og redusert produksjon i 2 år.

Så å handle U.U nå bør være rimelig lav risiko.

1 Like

Jeg tror vi kan være nær en kortsiktig hvis jeg lukter på sentimentet. Alikevel tror jeg vi skal mye høyere på sikt. Vi har ikke nådd Gamestop tilstander enda!

Hvis jeg har regnet riktig så sitter Sprott nå på 58% av et produksjonsår world wide. Har da regnet på 48k tonn i produksjon.
Så trustet må regnes som en betydelig maktfaktor nå.

1 Like

Hoppet til 100USD skjedde med 1 ordre på 100k LBS. hoppet fra 100-104 skjedde også med en ordre på 100k LBS.

Begge to var sprott.

Så dette kan bli morro

3 Likes

Uran aksjer dundra oppover i australia i natt.

5 Likes

image

1 Like

Anfield Energy begynner å få litt oppmerksomhet nå, etter 2 år i dvale.
Har kommet litt fokus på møllen (en av få lisensierte i US) og hjemmelig produksjon.
Hørte i et intervju at en ny mølle vil koste minimum 200 mill $ og har en byggetid + lisensiering på 5-6 år.

Mcap på Anfield nå er 94 mill CAD

5 Likes

Fy faen sier bare jeg!
Og jeg er strålende (no pun intended) fornøyd med utviklingen i uran så langt. Sykt å tenke på hvor høyt spot kan gå hvis/når driten treffer vifta.

1 Like

Det er litt mye rykter. Og den rapporten som ble posta er fra en aktør med stor eksponering.

Men 50% av Uranet i usa kom fra russland. og kazaprom har jo offentlig sagt de har leveringsproblemer.

1 Like

https://twitter.com/AmirAdnani/status/1747244636895416546

Syntes kursen i UEC har løpt foran realitetene. Eller som Rick Rule sa: de enkle pengene er tjent.
Mcap på 3 milliarder $.
På 2.5 mill pund vil omsetning bli 250 millioner $ på 100$ pr pund.
Det kan ikke forsvare Mcap.

Men kan selvsagt ta feil. FOMO kan dra kursen til 10$……minst

1 Like

Støtter deg her. Kommer til å bli mye fomo fremover.

1 Like

Dei har nok mer en denne gruven…

Ja

Men mulig de også vil trenge litt cash til igangsetting. Så tror ikke det er helt feil å trekke ut litt i dag (hvis man har en exitplan).
På ingen som helst måte noe råd eller tips.
Selv solgte jeg UEC alt for tidlig :man_shrugging:t2: