Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Tipper det finnes meglere som har otc omsetning på denne. Men vet slett ikke om de trenger å gå innom børs engang når de er så glohete

2 Likes

Nei de må forbli utenom børs. Det er jo bare å se på de andre bøsnoterte. De blir ødelagt.
Hva faen skal de gjøre på en børs når de hele tiden henter penger på all time high?

Jeg kjøpte mine gjennom Arctic. Ta en tlf til:

Gard Ottestad
[email protected]
Equity & Fixed Income

Dir +47 21 01 32 13
Mob +47 48 40 32 13
Tel +47 21 01 31 00

4 Likes

Evnt gå direkte til en amerikansk etablering og notering når den tid kommer.

Korrupte lille Oslo børs bør en unngå så langt som mulig

5 Likes

Du Savepig, som følger biotek litt rundt om i verden. Har du en oppfatning av hvilken verdi de mest populære norske biotek aksjene egentlig hadde hatt om det var notert i utlandet?

Hvis vi lager en hypotese om at unoterte biotek aksjer som Vaccibody og Oncoinvent har en «ekte», umanipulert aksjekurs, og bruker disse som benchmark, så ser jo Nano, Targovax og Pcib unektelig billig ut!

Andre innspill?

3 Likes

Absolutt, helt enig! Alle som er inne i et norsk biotek selskap bør «heie» på de andre biotekene på OB, for nettopp som du sier, denne bransjen trenger sårt en ny suksesshistorie for å tiltrekke seg markedets oppmerksomhet og frisk kapital. Et oppkjøp tror jeg hadde smittet positivt over på hele bransjen.

2 Likes

Er jo typisk at de store private investorene posisjonerer seg i forkant av en notering. Kan jo fort hente to-siffret antall % ved å være inne før notering, så forstår godt at emisjonen ble overtegnet.

Uenig der. Ingen grunn til å børsnotere seg når man så greit sikrer finansiering som Vaccibody gjør. Hovedformålet med børsnotering er jo lettere tilgang på kapital. Børsnotering i seg selv er ikke nødvendigvis noe mål. Fører meg seg mye byråkrati og at man må håndtere et stort antall (utålmodige) aksjonærer som i praksis kan bremse selskapet. Unoterte selskaper får vel jobbe mer i fred.

Vaccibody har nå sikret kapital i flere år framover. Lykkes de med neoantigenstudien, er jeg rimelig sikker på at de vil bli kjøpt opp. Som en nevner over her, er det ikke sikkert at Algeta er riktig målestokk da.

2 Likes

Ser man i silicon valley så er jo trenden at selskaper som ikke trenger å være på børs unngår det i det aller lengste.

Nå mente jeg ikke at de skal børsnotere seg, som du sier behøver de jo ikke det. Poenget mitt var bare at det er typisk at store private investorer posisjonerer seg i forkant av en notering. Mann i gata blir løpende etter og kjøpe aksjene til en premium. Om det blir notering er vel opp til selskapet, og igjen, de trenger jo ikke som du sier. Er enig i at de bør forsøke å unngå det om de kan. Oslo børs suger ifht. bioteksektoren.

2 Likes

Det er ikke sagt noe konkret om børsnotering hittil, og jeg tror de kan klare å gjøre selskapet klar for oppkjøp/ekteskap uten å gå på børs først.
For de som ikke har aksjer i selskapet så kan jeg etter å fulgt dem lenge bekrefte at de er flinke på informasjonssiden og alle får informasjon samtidig. Så løp og kjøp om dere tror på teknologien.

1 Like

La oss håpe at dette blir selskapet som blir kjøpt og og sprøyter nye milliarder inn i norsk biotech.

2 Likes

Jeg kan ihverfall garantere at mine penger i så fall blir satt i arbeid i andre norske biotechs.

2 Likes

Jeg ser vel også salg av selskapet som det mest sannsynlige, men det hadde vel egentlig vært enda bedre om vi i Norge kunne klare å holde selskapet norsk?

Det må selvsagt være store distribusjons og lisensavtaler, men R&D og hovedkontor i Norge kunne jo være noe som er viktig for landet så ikke olje og fisk blir alt vi eksporterer.

2 Likes

Hører at DNB har begynt å handle Vaccibody aksjer OTC og omsatte noen aksjer på 44,- kroner som er ny ATH. Arctic omsatte aksjer i går på kurser mellom 42,- og 44,- kroner, så det er tydeligvis mange som er sterke i troen :+1:

4 Likes

Savepig: Du har nok brukt feil antall aksjer her. Det ble jo utstedt over 5 millioner nye aksjer på 40,- kroner nylig, så market cap er nok på over 2,3 mrd nå :money_mouth_face:

Klippet fra Vaccibody sin pressemelding om fullført emisjon: " Following registration of the share capital increase pertaining to the Private Placement, the Company will have a share capital of NOK 2,711,494, divided into 54,229,880 shares, each with a nominal value of NOK 0.05. In addition, there are 4,128,369 outstanding warrants issued to key personnel. "

1 Like

I den siste podcasten til “Radium” er det et langt intervju med Martin Bonde og Agnete Fredriksen. Vel verdt å høre på!
Ikke nødvendigvis så mye nytt, men man lærer mer om selskapet og fremdriften i de forskjellige prosjektene. Legg spesielt merke til hvordan de omtaler samarbeidet med Nektar, tror det er grunn til å forvente at resultatene fra de pre-kliniske studiene som snart legges frem vil være gode!

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-76

1 Like

@Boms

Jeg har hørt gjennom og synes faktisk det mest overraskende er at Martin Bonde virker å være giret på å få selskapet på børs. Har han ikke fått med seg hvordan de andre selskapene er blitt herjet med av markedet de siste par årene? Kanskje han burde ta en tlf til PCI Biotech eller Nordic Nanovector å få råd om hva de bør gjøre…

Hadde jeg vært ham, hadde jeg holdt meg langt unna børs, så lenge de klarer å hente nok penger, slik de gjør nå.

2 Likes

Er vel gjerne mulig at han er under press fra aksjonærer som har vært trofaste en stund og ønsker å cashe ut.

Men er helt enig med deg.

2 Likes

Pådriverne for en børsnotering er nok å finne blant de institusjonelle investorene som DNB og Arctic sine verdipapirfond. De har jo begrensninger på hvor mye de kan ha i unoterte verdipapirer.

Jeg er selv med for lang tid fremover og har ingen hast med noen børsnotering her i Norge. Hvis de først skal børsnotere seg er spørsmålet om de kunne gått rett på NASDAQ og fått en høyere verdivurdering der enn her hjemme, eller om det er for tidlig. Formuesskatten er jo grunn god nok til å holde den unna børsen 1-2 år til.

Når det gjelder den frustrasjonen jeg ser andre har over at kursen på børsen svinger på små volumer i PCIB og NANO og andre biotek aksjer så tror jeg nok at realiteten er at markedsverdien på Vaccibody også svinger fra dag til dag, men verdivurderingen er skjult bak manglende transparens når vi ikke ser noen ordrebok eller omsetningstall.