Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Kan du begrunne påstanden?

Jeg har solgt aksker på både 42 og 44 kroner. Glad for det nå ser jeg. Haudemann andersen med en slik gevinst så kommer IPO’n til å bli brutal. Altitude capital har også 13 gangern i gevinst vil jeg tro…

Det er jo resultater på studiene fremover som bestemmer prisen. Ser for meg gode data🙂

1 Like

Delvis enig. Men det er jo bare å se på Trvx f.eks. Er det studieresultatet som har sendt trvx fra over 30 kroner til 7 kroner?

Targovax klarer så vidt å hente lommerusk på ATL med 20% utvanning og nå vil også Vaccibody på børs…

Dette var en litt snodig formulering; Gevinsten blir størst hvis de lykkes? Underforstått hvis det ikke lykkes så blir gevinsten kun som i dag?

Vaccibody er et spennende selskap med utrolig spennende teknologi, men skal de på børs bør de ha kommet lengre i klinisk utvikling, ellers kan de oppleve fallende aksjekurs etter børsintroduksjon.

Mitt anliggende er at en mislykket børsintroduksjon vil være et skudd for baugen for norske biotek-investorer ved svekket tillit til sektoren.

Ser at Haudemann sitter med relativt mange aksjer i Vaccibody, og har en plass i styret.
Haudemann har, og skal selvsagt ha, en mening om økonomi og strategi, men tror det er best for alle aksjonærer Vaccibodys strategi innebærer langsiktig og is i magen, selv om jeg vil gjette på at det er fristende å cashe inn.

1 Like

I og med at han sitter i styret så vil han nok ikke selge som en gal en, men vi er mange med god gevinst så er skeptisk til børs.

Haudemann har nok blitt skremt av slakten biotekaksjene på OB har vært gjennom og ønsker å cashe inn. Spørsmålet er hvor lett det blir nå… Enda har vi ikke sett noe til den famøse Ultimovacs emisjonen, hvor de ønsket å hente 700 millioner kroner. Den var vel planlagt i oktober 2018 men lar fortsatt vente på seg.

Haudemann bør gasse på hvis han ønsker å cash inn, tror det skal bli tøft for Radforsk selskapene å hente penger til høye kurset etter den tragiske utviklingen vi har vært vitne til.

Tragisk utvikling for biotek aksjene. Mange kommer på børs veldig tidlig. Så jeg synes utviklingen i Bergenbio som det snakkes lite om er trist. De har kommet langt. Er kapitalsterke og gode sammarbeid

Tviler på Haudemann kommer til å lempe ut aksjer i Vaccibody slik han gjorde i Targovax på høsten i 2016. Man kan si hva man vil om han, men jeg synes han er dyktig. Tidlig inne i både bergenbio, vaccibody og trvx. Nå endte vel trvx investeringen hans med tap om jeg ikke tar feil, men husker han hadde vannvittig med aksjer der.

1 Like

Har personligh liten tro på Vaccibody da det blir for et for smalt markedet. Tør ikke tenke på kursen om de hadde vært på børs. Kanskje kr 5 pr. aksje! Jeg har langt mer tro på Ultimovaks som kan komme til å revolusjonere det brede kreftvaksinemarkedet. Dessuten er det trolig art de vil kjøre all utvikling i USA og etterhvert bli notert på Wall Street.

Markedet er det vel ikke mye å si på da de ikke fokuserer på en spesifikk krefttype, men hele greia. Kursen hadde nok vært annerledes dersom de var på børs ja.
Ultimovacs har ikke jeg alverdens tro på. Hvordan gikk gigantemisjonen de har pratet om?
Ultimovacs har mindre markedet da de vil lage en spesifikk vaksine. Vaccibody har en plattforms teknologi.

Det er helt motsatt av det du skriver Buffet! Vaccibody vil aldri kunne nå det strore markedet og vil forbli et nisjeselskap for de få, mens Ultimovacs vil utvikle den vaksinen som det brede markedet trenger. Ellers har jeg nettopp vært i kontakt med ledelsen i Ultimovacs som bekrefter at de henter inn ca. 700. mill. og går på børs i år. Mulig de henter pengene i USA hvor man forstår teknologien langt bedre enn her i Norge.

2 Likes

Da har du ikke peiling hva du snakker om…

Ok, påstand mot påstand. Tiden får vise at jeg har rett! Vaccibody vil komme til å bli et jallaselskap!

1 Like

Ultimovacs må nå ihvertfall til usa for å få hente penger ja, sikkert veldig lav kurs som trvx.
Vaccibody må nekte folk i å delta i stor emi på ath. Som ble tegnet på få timer.

Dette skrev du i starten av februar. Hva kom ut av det Erna?

Ultimovacs er laaangt unna markedet og har mye å bevise. Vaccibody er blant de ledende i verden på persontilpasset kreftbehandling og avtalene de har inngått snakker for seg selv. Hva har Ultimovacs å vise til?

Hva er grunnen til denne maniske baissingen av Vaccibody, samtidig som du har voldsom tro på Ultimovacs?

Er du misunnelig på oss som har funnet denne diamanten blant all gråsteinen ?

Ultimovacs skal hente 700 mill, lykke til sier jeg bare.

1 Like

Dette ser vel Haudemann også? At en børsnotering i Norge nå ikke er et spesielt gunstig tidspunkt? Man ønsker vanligvis ikke børsnotering når sentimentet er svakt. De har akkurat henter penger også så timingen fremstår feil. Pike sier vurdere børsnotering innen 12 mnd så det betyr ikke nødvendigvis at de havner på børs. Se bare på Ultimovacs. Det skyves jo stadig ut i tid.

Usikker på hvordan det blir ja. Tid er en viktig faktor innen biotech. Hele løpet tar lang tid, men dersom en begynner å rote og utsette så vips så er patenttiden ute før den er godkjent. Hard bransje!!!

Nå snakket jeg ikke om Vaccibody, de henter penger brennkvikt. Mange sliter med dette og årene flyr avgårde uten fremgang

Targovax var vel noen kroner over 30 før IPO på 7,5 kroner. For bare krysse fingrene for at Vaccibody ikke kopier strategien.