Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Radium podcast i morgen

1 Like

Hva er mcap på selskapet pr. i dag?

Ca 5 milliarder

2 Likes

Hva sier de om børsnotering? Finnes det opptak av presentasjonen idag?

Opptak er det ikke, så ikke noe kamera, og børsnotering ble ikke nevnt i løpet av de ca 2 timene det varte.

2 Likes

De sa at de hadde 299 MNOK i cash pr 30.9.19 av de ca 510 MNOK de har hentet inn siden oppstart. Så de er finansiert i lang tid fremover, så det er ingen grunn til at de skulle forhaste seg med en børsnotering.

Jeg mener å huske han brukte ordene “a couple of years” så det må vel tolkes som 2 - 4 år, i hvert fall om man hensyn tar tidslinjen for studiene og den tiden det tar fra avslutning av forsøk til innlevering av søknad og saksbehandling. Dette er uansett utrolig hurtig og en positiv nyhet.

Ellers enig i at Ganzer sitt innlegg var utrolig bullish og hans sammenligning med andre var vel rett og slett oppsiktsvekkende!

2 Likes

Hm, ca 55 mill. aksjer da?

Mtp. hvordan sektoren oppfører seg på Oslo børs ville jeg holdt meg langt unna en notering med den market cap’en. Det er jo dømt til å falle :smile:

1 Like

Med aktive warrents, samt nye opsjoner til nye ansatte så er det vel rett over 60 mill aksjer.
De burde forbli unotert. Da slipper man shorting, overreaksjoner på forsinkelser og kortsiktige spekulanter osv…

2 Likes

Nå er presentasjonene fra gårsdagens CMD lagt ut på nettsiden:

http://www.vaccibody.com/investor-relations/

Svarer deg her @nordpolen, nå er Vaccibody litt spesiell siden de alt prises til 5mrd.pre børsnotering. Jeg aner ikke hvor langt de er kommet i løpet men det er nærliggende å tro at en børsnotering ikke er det mest fordelaktige for selskapet, tatt andre biotekaksjer i betraktning.

Ved en børsnotering bør kjøp være en no brainer.

1, kjøpe som f…
2, shorte alt det kjøpte.

Enkel filosofi ved at ingenting vokser inn i himmelen før selskapet tjener egne penger.
Fundamentale verdier = 2,5×kontantbeholding, ifølge markedet på Oslo Børs.

Snev av ironi her, men ikke langt fra sannheten?

Når man hører at det var 100 dresskledde menn på CMD, så er det lett å tenke at 50 av disse bare sikler etter å få selskapet til Oslo Børs så de kan kjøre nøyaktig det samme schemet som de har tjent hundrevis av millioner på i de andre selskapene.

For guds skyld håpe de holder seg unotert.

4 Likes

Det var riktignok flere tilstede fra corporate avdelingene til et par meglerhus der, men de kan også tjene penger på oppkjøp og fusjoner som skjer utenfor børs, og i og med at Vaccibody har finansieringen i orden for de neste 18 månedene er ikke noen notering på Oslo Børs noe hastverk for selskapet.

Det er vel ellers lett å tenke seg at de heller burde sikte seg inn på en NASDAQ notering om de først skulle finne på å børsnotere seg.

I og med at det går såpass bra og de henter greit penger burde de forbli unotert. Blir de notert på oslo-børs så kommer folk til å slåss om de aksjene som er til utlån får så å shorte som galne.

At de har finansiering de neste 18 månedene er det samme som at de har 6 mnd for lite cash på bok ifht optimal drift.

Ref tidligere CEO for Algeta, i Radium.

Verdensøkonomien er vel såpass usikker de neste to årene at ingen burde bli forundret over opportune innhentinger av penger.

Litt på siden men, jeg tror det er et helt uproporsjonalt fokus shorting av biotekaksjer på Oslo Børs. Statistikken for posisjoner over 0,5 % viser stort sett lite eller ingen ting, og hadde man ringt rundt til de større utlånerne av aksjer så er jeg overbevist om at man hadde fått til svar at det kun er små volumer som er lånt ut. Jeg bekymrer meg i hvert fall ikke for det aspektet.

Cashbeholdningen må sees i forhold til der de er i utviklingen, Vaccibody har finansiering som dekker den tiden det tar å bli ferdig med NEO og Cervical-kombo studien, så får de hente penger når de studiene er klare og man har data som viser at de har lykkes eller ikke. Har de gode resultater får de inn penger, har de mislykkes så blir det kriseemisjon og stor utvanning.

1 Like

Man skal selvfølgelig ikke bekymre seg for om noen shorter når man skal kjøpe eller eier en aksje. Det kan like gjerne slå positivt ut. Men de dukket jo opp da Nano var over 100 kroner og verdistigningen til Vacci er jo større. Haudemann har vel aldri sittet så lenge i en biotek-aksje som det han har sittet i Vaccibody? Så det er jo klart man lurer litt på hva slags plan han har med sine siste måneders transaksjoner og når man ser Spettet og Voldberg også er inne.

Ingen grunn til å lure på hva disse tre har for noen planer; de skal tjene penger :moneybag: !

Hva som maksimaliserer deres gevinst, er selvsagt noe helt annet :man_shrugging:

1 Like

Jeg skal ikke starte en irrelevant emisjonsdiskusjon i denne tråden også, men det er vel sånn at de snart skal starte en ekspansjonskohort i NEO-studien? Ref s42 i CMD presentasjon.

Den er med i budsjettet deres fra februar 2019 emisjonen og dermed finansiert.
Her er fra siste årsberetning:
Vaccibody also announced in February 2019 that a Private Placement has been successfully
placed, raising gross proceeds of NOK 230 million by allocating 5,750,000 shares at a subscription
price of NOK 40.00 per Offer Share. The Private Placement received strong interest from existing
shareholders and new investors. The net proceeds from the Private Placement will i.a. be used to
conduct a Phase IIa clinical study combining Vaccibody’s product candidate VB10.16 with
Roche’s checkpoint inhibitor Atezolizumab, prepare for expansion cohorts in Vaccibody’s VB10.NEO cancer neoantigen programme and initiation of two expansion cohorts, as well as for
general corporate purposes.

2 Likes