Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det er vel ikke noen grunn til å tro at Vaccibody vil bli behandlet ulikt de andre små biotek-selskapene på OSEBX.
Dagens prising er langt over meget lovende biotek-selskaper som PHO, PCIB, og TRVX.

Så her tror jeg det blir “knall og fall” om Vaccibody prøver seg på børsnotering.

Så det du sier er at Vaccibody er overpriset i det unoterte markedet?

Har du regnet på caset?

Kom i så fall med det framfor å slenge ut slike påstander om et av norges mest lovende biotechs selskaper.

Man kan jo ikke bare si at det overpriset fordi det er priset høyere enn de selskapene du nevner. Blir det samme som å si at Equinor er dyr fordi det er priset høyere enn DNO og AKERBP.

Vaccibody er priset til 2 mrd av en grunn, og det er at de har en svært lovende pipeline .

En annen ting er at norsk biotech er langt nede i en dyp hedgefunddepresjon akkurat nå med til dels kunstig lave market caps.

Fjernet dette innlegget. Enig i kritikken og dessuten var det jo off topic, la oss holde oss til Vaccibody.

1 Like

Da velger du forøvrig å se vekk ifra alt annet de har av pipeline. Dette er ikke gode sammenligninger.

Ja, i det ene innlegget så sier du hvordan man ikke kan si at Equinor og DNO er det samme, og i det neste så sier du PCIB er likestilt med et selskap som har 3 fase I, en fase II og en fase III gående. Det blir jo også ganske feil. Spesielt når det ser ut til at de er klar til å starte opp en bråte med nye fase I studier.

Og et fase III til i tillegg klart for oppstart ila året. Også må man ikke glemme at de sitter med rett i underkant av en milliard på bok.

Har du fått sett noe på Vaccibody @larsmkn?

Nå var det vel ikke jeg som begynte å sammenlikne selskaper. La oss være enige om at hvert selskap er unikt.

1 Like

Ja, resultatene de kom med i dag virker veldig sterke. Kombinert med en keytruda eller opdivo så kunne den nesten gjort rent bord på ORR. De må få til noe kombinasjonsstudier med PD-1 eller PD-L1 blokkere. Virker som det kan gi en veldig spennende synergi.

Edit:
Det må kanskje påpekes at det IKKE er kreft, men heller et forstadium de kikket på i denne stuiden. Det som nok er mer viktig er at dette kan sees på som en validering av teknologien til vaccibody: https://en.wikipedia.org/wiki/Cervical_intraepithelial_neoplasia

2 Likes

Edit: joda, de har en god ledelse.

1 Like

Litt av grunnen til at jeg var litt “meh” til dette sammareidet kan finnes her. Vet folk liker å hate på shorts, men de gjør ofte bedre research en longs, og det han trekker fram her er viktige poenger: https://endpts.com/ex-kerrisdale-analyst-sets-out-to-torpedo-nektar-with-a-blunt-short-attack-on-star-drug-nktr-214-it-doesnt-work/

Siste omsatt kurs er nå 40,-

1 Like

Ikke særlig påvirket av børsuro ser det ut til altså.

Blir vel knall og fall etter IPO og børsnotring der i gården også! Kjøper ikke Vaccibody før de har vært på børs en stund og falt til en edruelig markedsverdi.

Jeg er enig med deg. Luktet på dette i lang tid men det blir nok ingen smaksprøve på meg før de noteres og vi får handlet billigere. Nano IPO var 38 kr og laveste i år var vel 37 eller noe sånn, så ja, det kan fint skje med Vaccibody også. Nå uttaler jeg meg på generelt grunnlag men hypotesen din er ikke feil i mine øyne :slight_smile:

Ikke godt å si hvordan kursen vil utvikle seg. Satser på de ikke komme på børs, men blir kjøpt opp i 2019🙂

Det blir ikke mer sant om du skriver dette flere ganger. Nå må dere slutte å tro at alle case er like.

Har også mest tro på at de forblir unotert.

Samarbeidet med Nektar kan meget vel utvikle seg til noe mer.

Kommer det biobucks på bordet trenger ikke selskapet tigge om penger fra norske biotech investorer.

Mener jeg leste i Endpoints News at Nektar trolig er ute i hard vær med deres NKTR 214 for tiden, men er usikker på om dette får betydning for sammarbeidet med Vaccibody.

Ellers tror jeg Vaccibody sitt induviduelle behandlingsregime er alt for komplisert og dyrt til at det får noen utbredelse av betydning.

Om de skulle få godkjenning tror jeg det kan bli en behandling for de få velsituerte, og ikke for hvermannsen som i fremtiden trolig vil få behandling med gode standard medikamenter fra Targovax, Ultimovacs og andre.

Jeg tipper Vaccibody forblir private og at de blir kjøpt opp i 2019.

Storyen er rett og slett for bra.

2 Likes