Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Virtual Reality

“From our standpoint, Out of Ammo has exceeded our sales predictions and achieved our internal objectives. However, it has been very unprofitable. It is extremely unlikely that it will ever be profitable. We are comfortable with this, and approached it as such. We expected to loose money and we had the funding internally to handle this. Consider then that Out of Ammo has sold unusually well compared to many other VR games.”

Høres ikke bra ut.

1 Like

Husk at fyren er EKSTREMT upopulær og det godt kan være spillet selger dårlig fordi han blir boikottet. Enkelere for han å gå ut i media og skylde på VR. Kjedelig om ingen utgivere vil jobbe med han fordi han er hatet.

Trodde først det handlet om at utviklerne ble så kvalme etter en hel dag i VR spill, må jo bli litt gal hvis du jobber overtid.

1 Like

Finnes vel ingen selskaper på Oslo børs som fokuserer på VR vel?

Du har Starbreeze i Sverige, har blitt nevnt et par ganger her på forumet. :slight_smile:

1 Like

Tipper det hovedsaklig er innen engineering og lignende du vil finne norske selskaper i segmentet, og de er vel gjerne ikke børsnotert.

Telegram
Pressmeddelanden
Övrigt
VR
PATENT AVSLÖJAR VR-PLANER FÖR NINTENDO SWITCH - MEDIA (Direkt)
2016-12-16 13:35
STOCKHOLM (Direkt) En patentansökan för Nintendo Switch avslöjar planer på ett VR-headset kopplat till spelkonsolen.

Det skriver sajten Techradar.

Enligt ritningar i patentansökan rör det sig inte om ett fullskaligt VR-headset likt HTC Vive eller Playstation VR utan mer om ett enklare headset utan egen display som exempelvis Samsung Gear VR där en mobiltelefon stoppas in i en VR-mask.

Nintendos Switch, som ska börja säljas i mars 2017, består av olika delar och konsolen går att spela på via en tv men den är också portabel. Exakt hur Switchen kommer att vara anpassad för VR-headsetet, eller hur själva spelandet ska gå till, framgår inte.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Bare ikke kom og fortell meg at ikke 360graders innhold har potensiale i å formidle ting på helt nye måter:

Hundre mill om tre år fra nå høres ikke helt umulig ut nei!

Dama har fått helt dilla på Battlefield 1, og en av tingene hun skryter av er hvor bra ting ser ut, og at kampene foregår på historiske steder osv. Jeg tipper hun hadde digget å spille Battlefield 1 i VR - hvis man ikke ble sjøsyk/fikk vondt i hodet/ble sliten av å spille i 2-3 timer. PC-en hun har tipper jeg drar det greit. Prisen er et helt åpenbart problem dog. 9500kr for HTC Vive er nok rimelig uaktuelt. 3-4000 tipper jeg er helt på grensen.

Jeg tror ikke det blir noe “winner-takes-all” i VR, ihvertfall på hardware-siden. På software siden, så kan det nok komme noen skikkelige blockbustere.

Fikk ps4 VR til jul. Fett :slight_smile:

9 Likes

Har ikke fått testet et skikkelig godt spill enda. Bare demos. Hvilket spill anbefaler du da?

Kommer nok til å kjøpe 2.0 også ja :slight_smile: