Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Virtual Reality

Joda vi har hatt 360 graders fotografer som har prøvd å selge seg inn hos oss og virtual reality kommer jo. For min del er det uønsket. Jeg vil jo at folk skal komme på visning. Da får jeg truffet dem. Den dagen det ikke er bruk for en god selger er jeg uten jobb. Nå er det ikke noe som skjer over dagen da. Men så lenge det ikke blir veldig fordyrende kan vi bruke det litt på enkelte ting.

For et byggefirma eller en megler som jobber mest mot nybyggermarkedet så ser jeg større muligheter for bransjen å selge seg inn. Vi vil møte folk både for å selge og for å få nye oppdrag. Er litt kinkig, men med rett bruk og rett pris - all for it!

Jeg tror det der er størst fordel for kjøperen nemlig. Og jeg er mest opptatt av hva selgeren får igjen for det.

2 Likes

Som sagt rett bruk til rett pris.

Jeg har sett noen bra 360 løsninger, men vi tilbyr ikke det. Har dronefoto og proff fotograf. Holder det for de fleste.

Selg selv løsningen skulle ta markedet i fjor. Resultatet er at jeg alene solgte flere eiendommer i lille Etne Kommune, Vindafjord kommune og Odda kommune med totalt 20 000 innbyggere enn de gjorde i hele landet.

Og for 10 år siden trodde jeg og de fleste at avisannonsen ville vært helt utgått innen 2012.

1 Like

http://labiotech.eu/virtual-reality-medicine-cancer-surgery/

1 Like

Han er en assbag som ikke har fortsatt half life serien

[quote]SPEL
PARADOX VD SER STORA UTMANINGAR FÖR VR KOMMANDE ÅREN (Direkt)
2017-02-23 15:07
STOCKHOLM (Direkt) Spelbolaget Paradox vd Fredrik Wester ser stora utmaningar för virtual reality och anser att det finns mycket kvar att göra på hårdvarausidan.

“Jag tror att den nuvarande VR-generationen de kommande tre åren kommer att få en väldigt stor utmaning”, sade han på Pareto Securities spelseminarium på torsdagen.

Paradox har i dag tre spel som enligt vd:n fungerar “habilt” i VR.

“Problemet med spelandet i VR är att det inte är särskilt kul med våra spel och är det inte kul kommer folk inte att spela. Cities (Paradox spel Cities: Skylines, reds anm) fungerar i VR men det förhöjer inte upplevelsen på något vis”, sade han.

Enligt Fredrik Wester är det viktigt att inte stirra sig blind på att tekniken “är cool”.

“VR utvecklas av ingenjörer för ingenjörer. Det är en enormt bra lösning som fortfarande letar efter ett problem. Ge det några år då man kan ha mer vanliga glasögon på sig och spela spel som typ Pokémon Go. Problemet är att man skärmar av väldigt mycket av den sociala upplevelsen när man har på sig ett jätte-headset, det är där utvecklingen måste ske tror jag, på hårdvarusidan”, sade Paradox-vd:n.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt[/quote]

1 Like

Hei!

Her var det masse info å gå gjennom: er det noen som kan ta en rask oppsummering av de tre selskapene som trolig vil gjøre VR til en suksess?

Og videre: Jeg leste nylig i bladet “Det beste innen vitenskap”, og der oppsummeres det enooorme inntektskilder på ulike områder innen 2025, hvorav gaming hadde klart det største potensialet (94 milliarder NOK).
Likevel hang jeg meg litt opp i det medisinske området (41 milliarder NOK) - har noen info om hvilke børsnoterte selskaper som eventuelt kommer til å utvikle produkter innen medisin?

Legger med bildet:

Herlig, takk! :slight_smile:

Både Starbreeze og Tobii ser spennende ut, samt Tobii også har satsning på medisinsk område. Begge skal leses opp på :slight_smile:

Når det gjelder kirurgi så er Episurf ganske langt fremme

3 Likes

Brukes en god del hololens til planlegging av kirugi, blant annet i Norge

Episurf er jeg litt kjent med, har de i porteføljen min - men har hittil vært en lyttepost :slight_smile: Problemet nå er jo at jeg ikke har mer penger å legge inn, har totalt 5 ulike selskaper og der blir kapitalen bundet opp en stund til :slight_smile:

1 Like

Det er ganske heftig.

Ser forresten at IMAX sier at både Star Wars EP 8 og Han Solo filmen kommer i Imax format. Montro om de gjør noe VR greier siden Imas er inne der også ( Ref trials on tatoine og den rogue one saken ).