Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Virtual Reality

Klokken 18:00

3 Likes

LA-baserade VR-spelbolaget First Contact Entertainment drar in 43 miljoner kronor i riskkapital. Bakom bolaget står bland annat utvecklare från svenska Starbreeze.

2 Likes

Release av Playstation VR torsdag

2 Likes

– Helsesektoren er virkelig i ferd med å våkne, sier Anne Lise Waal (38).
Hun er daglig leder i teknologiselskapet Attensi og har ti års
erfaring fra spillbransjen i bakhånd, blant annet som produsent av
Funcom-spillet «The Secret World».

VR er like ferdig som 3Dtv om 2 år…

Oculus Rift og den til Google. Man bommer grovt om man tror dette er noe massene vil kjøpe.

Jeg må si at sjansen for at VR ikke kommer til å bli big business er nær null. Når det kommer til å ta av er et mer åpent spørsmål. Jeg er forresten enig i at 3D-tver var noe tull. Altfor mange ulemper og 3D-bildet gjør lite for opplevelsen. Det samme kan ikke akkurat sies om VR i spill. VR har endel problemer som f.eks kvalme osv, men 3D-opplevelsen som blir gitt er ganske enorm sammenlignet med å sitte å spille på en flat skjerm.

3 Likes

Men når noe ikke er for massene så kan jeg ikke skjønne hvordan de skal lage big buisness ut av det? Skjønner at et par megler, noen events osv. kan ha dette, men hva hvis markedet er begrenset til f.eks. 1000-2000 kunder i Norge?

Tror du undervurderer markedspotensialet. Men AR kan bli enda større enn VR.

2 Likes

AR er allerede mye større en VR. Pokemon GO er AR.

1 Like

For hvert år som går blir grunnteknologien som brukes i VR (altså 3d grafikk, videoprosessering, små høyoppløsnings skjermer og bevegelsessensorer) bare bedre og bedre og billigere og billigere, så det vil bli enklere og enklere å levere gode produkter for en rimelig penge. Se hvor mye som har skjedd på 6 år fra 2010, ekstrapoler det 6 år frem til 2022. The mind boggles.

Kritisk masse oppnåes i 2017 eller 2018.

3 Likes

Er jo ikke enkelt å vite hvilket firma som vil vinne i en trend.

Men de store chipmakerne er vel interessante:

1 Like