Husker du når du solgte på 8kr @christian?
Scanship’s CEO Henrik Badin sees the potential in the DryFiciency solution: “We aim to increase the capacity of the dryers significantly in order to match the market demand and expected growth for sludge drying, especially for land-based systems.”
Litt om Lindum og Scanship sitt samarbeidsprosjekt
Scanship Holding ASA : New share capital registered
Bare sett starten her? Flere nyheter i vente ? Lurer veldig på å gå inn her
Sikkert litt håndbrekk på kursen nå…
Jeg gevinstsikret på 20,9 for å se ting litt an igjen. Har dårlig erfaring med å sitte på kort sikt når det kommer slike stemmer frem.
fornuftig det. Begynner å bli stivt priset.
2,2mrd og blir vel å levere EBIT rundt 30-40MNOK i år.
Er ikke alle selskaper som går godt på børs stivt priset?
Som vanlig er det forventninger om framtidig vekst som styrer
Ja, det er jeg enig i, men noen ganger blir denne forventningen litt vel høy, som jeg synes, i dette tilfellet. Og da kan fort en minste hindring i veien forårsake heftig korreksjon.
Men såklart, denne kan jo bare fortsette å levere avtaler og gode rapporter på rekke og rad, og da kan den fortsette i samme kjøret.
Scanship Holding ASA : Scanship awarded multi series contracts at Chantiers de l’ Atlantique in France
Men såklart, denne kan jo bare fortsette å levere avtaler og gode rapporter på rekke og rad, og da kan den fortsette i samme kjøret.
Sånn som i dag tenker du?
Fra dagens melding
Den akkumulerte ordrereserven for Scanship Group er nå på 870 millioner kroner, med tilleggsopsjoner på 590 millioner kroner, totalt 1,46 milliarder kroner.
Litt utrolig hvor lite oppmerksomhet denne aksjen har, dette er i år den aksjen som har gått best på Oslo Børs med sine 430%. Det blir kanskje vanskelig å forsvare dette i 2020, men at den skal videre er ikke jeg i tvil om. Litt usikker på hva som trigger aksjen i dag, siste nyheter er TA på https://finansavisen.no/fatv 10/12 ca. 18 min ut i sendingen.
Historikk
Periode | Kurs | Endring i % |
---|---|---|
1 dag | 23,00 | 5,65% |
1 uke | 20,50 | 18,54% |
1 måned | 18,75 | 29,60% |
3 måneder | 16,80 | 44,64% |
6 måneder | 14,60 | 66,44% |
1 år | 4,54 | 435,24% |
Hittil i år | 4,59 | 429,41% |
Var en god del oppmersksomhet rundt den på 6kr i år, og en god del av oss gikk inn da.
Inn på 8 ut på 9. Kunne nok godt holdt på denne
Husker ikke helt, men hadde ca 1 kr gevinst fra 4-5kr en plass, så eg hager egentlig aksjen, altså ergerlig at man ikke ble med vertfall opp til første tiern
Ser at Clearstream bank tok et bra jafs av Sship i forrige uke. Dersom de forsetter vil dette naturlig nok drive kursen videre opp. Vi har sett hva det har gjort med Nel-kursen.
Og Sship har en mer lukket eierstruktur en det Nel har
Jeg forsøker fremdeles å glemme og nullstille meg i forhold til sship. Misforstå meg rett, en bør være knallfornøyd med 50% avkastning med inn på ca krona og ut på 1.50
Jeg har troen på selskapet, men akkurat nå fremstår det som høyt priset i forhold til e ny inngang for min del. Akkurat som jeg også tenkte når den lå rundt 5kr og
Tror for øvrig som flere har nevnt her tidligere at en navneendring ikke hadde vært annet enn positivt.