Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Husker du når du solgte på 8kr @christian?

1 Like

Takk for at du minnet meg på det @Konamixx, det hadde jeg nesten klart å fortrenge. :slight_smile:

2 Likes

Scanship’s CEO Henrik Badin sees the potential in the DryFiciency solution: “We aim to increase the capacity of the dryers significantly in order to match the market demand and expected growth for sludge drying, especially for land-based systems.”

https://www.pr.com/press-release/799320

Litt om Lindum og Scanship sitt samarbeidsprosjekt

Scanship Holding ASA : New share capital registered

Bare sett starten her? Flere nyheter i vente ? Lurer veldig på å gå inn her

Sikkert litt håndbrekk på kursen nå…

Jeg gevinstsikret på 20,9 for å se ting litt an igjen. Har dårlig erfaring med å sitte på kort sikt når det kommer slike stemmer frem.

fornuftig det. Begynner å bli stivt priset.
2,2mrd og blir vel å levere EBIT rundt 30-40MNOK i år.

Er ikke alle selskaper som går godt på børs stivt priset?

Som vanlig er det forventninger om framtidig vekst som styrer

2 Likes

Ja, det er jeg enig i, men noen ganger blir denne forventningen litt vel høy, som jeg synes, i dette tilfellet. Og da kan fort en minste hindring i veien forårsake heftig korreksjon.
Men såklart, denne kan jo bare fortsette å levere avtaler og gode rapporter på rekke og rad, og da kan den fortsette i samme kjøret.

1 Like

Scanship Holding ASA : Scanship awarded multi series contracts at Chantiers de l’ Atlantique in France

2 Likes

Men såklart, denne kan jo bare fortsette å levere avtaler og gode rapporter på rekke og rad, og da kan den fortsette i samme kjøret.

Sånn som i dag tenker du? :slight_smile:

2 Likes

Fra dagens melding
Den akkumulerte ordrereserven for Scanship Group er nå på 870 millioner kroner, med tilleggsopsjoner på 590 millioner kroner, totalt 1,46 milliarder kroner.

3 Likes

Litt utrolig hvor lite oppmerksomhet denne aksjen har, dette er i år den aksjen som har gått best på Oslo Børs med sine 430%. Det blir kanskje vanskelig å forsvare dette i 2020, men at den skal videre er ikke jeg i tvil om. Litt usikker på hva som trigger aksjen i dag, siste nyheter er TA på https://finansavisen.no/fatv 10/12 ca. 18 min ut i sendingen.

Historikk

Periode Kurs Endring i %
1 dag 23,00 5,65%
1 uke 20,50 18,54%
1 måned 18,75 29,60%
3 måneder 16,80 44,64%
6 måneder 14,60 66,44%
1 år 4,54 435,24%
Hittil i år 4,59 429,41%

Var en god del oppmersksomhet rundt den på 6kr i år, og en god del av oss gikk inn da.

1 Like

Inn på 8 ut på 9. Kunne nok godt holdt på denne

Husker ikke helt, men hadde ca 1 kr gevinst fra 4-5kr en plass, så eg hager egentlig aksjen, altså ergerlig at man ikke ble med vertfall opp til første tiern :cry:

Ser at Clearstream bank tok et bra jafs av Sship i forrige uke. Dersom de forsetter vil dette naturlig nok drive kursen videre opp. Vi har sett hva det har gjort med Nel-kursen.
Og Sship har en mer lukket eierstruktur en det Nel har

Jeg forsøker fremdeles å glemme og nullstille meg i forhold til sship. Misforstå meg rett, en bør være knallfornøyd med 50% avkastning med inn på ca krona og ut på 1.50 :stuck_out_tongue_winking_eye:
Jeg har troen på selskapet, men akkurat nå fremstår det som høyt priset i forhold til e ny inngang for min del. Akkurat som jeg også tenkte når den lå rundt 5kr og :sweat_smile:

Tror for øvrig som flere har nevnt her tidligere at en navneendring ikke hadde vært annet enn positivt.

3 Likes

Der kom det :wink:
https://newsweb.oslobors.no/message/491996

2 Likes