Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Scanship Holding ASA : New name Vow ASA registered

Oslo Børs - SSHIP – Nytt navn og ny ticker fra og med/New name and new ticker from 13.01.2020

Korr ** Oslo Børs - SSHIP – Nytt navn og ny ticker fra og med/New name and new ticker from 13.01.2020

Har vi fått ny tråd?

I fix :slight_smile:

2 Likes

Takk @Konamixx!

Noen her som forstår seg på prisingen for tiden?? :smiley: Jeg solgte ut 90% forrige gang den var over 30 da jeg ikke kunne forstå prisen lengre. Men ser at det er flere som forstår dette bedre… ref dagens utvikling.

Er nok Clearstream sitt inntog i aksjen som har løftet kursen. I tillegg er det forventninger til den landbaserte virksomheten

https://www.vowasa.com/investor


Mindre endringer av topp 20 bortsett fra DNB inn med omtrent det samme som SPM er ut!
Mhp fin oppgang i dag ser det ut som de fleste har fått med seg navneendringen. Opp nesten 50% siste måned og over 100% siste 3, kanskje flere som burde ha skaffet seg en ny Vow i fjor :guide_dog:

1 Like

De er bare priset høyt ift. sist resultat, men de har en enorm ordrereserver, og de er økende. De er beskyttet av patenter, så de er ekstremt godt rigget for å få en mye høyere markedsandel, spesielt mtp med ekspansjonen mot landanlegg. Denne ekspansjonen tror jeg alene har høyere potensial enn hele det gamle konseptet. De har godt rykte på seg og store, sterke markedsaktører som snakker godt om seg. Nesten alle aksjene er bundet mot solide investorer, så det er ekstremt lite aksjer tilgjengelige for handel. De aksjene som er tilgjengelige trades av utålmodige tradere som kjøper og selger i hytt og pine. Dette driver kursen ytterlige, ettersom mange blir hengende etter og kjøper seg inn igjen når de ser kursen «forsvinne». Jeg er sikker på at Vow står minst dobbelt så høyt om et år. Flere store skal garantert inn, og de er pent nødt til å dra kursen etter seg. Risikoen ligger i at dette går begge veier, om noen skulle ønske å ta gevinst.

3 Likes
3 Likes

Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities nedgraderer anbefalingen på Vow-aksjen til hold fra kjøp. Kursmålet oppjusteres til 36 kroner pr aksje fra tidligere 23 kroner.

Det fremgår av en oppdatering mandag.

Meglerhuset oppjusterer estimatene på bakgrunn av raskere enn ventet vekst i det landbaserte segmentet og argumenterer for at dette nedjusterer risikoen fremover, men nedgraderer til hold på grunn av den seneste kursoppgangen.

Kan ikke finne noen andre nyheter så det er vel denne meldingen muligens som er årsak til nedgangen i dag. Er ikke uenig i kursmålet, men hvorfor skrive at dette er en nedgradering når kursmålet økes fra 23 til 36?
Har derfor benyttet anledningen til å fylle på tradingpotten som jeg kvittet meg med på 35.
Ser lite endring i topp 20 som sitter med over 81% av aksjene og tror vi får en oppgang i forbindelse med Q4 :relaxed:

Fordi forrige oppdatering kom når divergensen mellom kurs og kursmål var større. Tilnærmet lik når de postet denne oppdateringen.

Trenger ingen grunn til at en aksje skal falle. VOW har vel gått mange ganger oppover uten noen nyheter

Det eneste du trenger er at du har færre kjøpere som tror på oppgang enn du har selgere som tror at kursen ikke skal opp

Vanskelig å være uenig i det, det er vel derfor jeg synes den er attraktiv nå, kan godt hende jeg tar feil på kort sikt, men på lenger sikt tror jeg ikke det.

Hvor fant du denne?

Grei podcast for den som vil oppdatere seg på selskapet.


Ser også E24 har en artikkel bak betalingsmur for de som har tilgang. https://e24.no/boers-og-finans/i/kJza3X/vow-sjefen-bygde-kommunale-renseanlegg-naa-er-han-blitt-mangemillionaer-paa-boersens-groenne-vinner.
Liten bevegelse i topp 20 som sitter på nesten 82%.

Meldepliktig handel for primærinnsider

Meldepliktig handel for primærinnsider*Korr

Vow ASA : Invitation to presentation of Results for Second Half Year 2019 on Wednesday 26 February