Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

At meglere slenger ut kursmål uten å ha så veldig mye innsikt i aksjen er ikke noe nytt
Hun har kanskje fått betalt for å få opp kursen før emisjon ?

Vow ASA: Leading hydrocarbon company selects Vow technology to convert plastic waste into fuel

2 Likes

Vow ASA: Invitation to Vow ASA first half 2024 presentation and Q&A

Vow ASA: Results for the first half-year 2024

Vow ASA: Amendments of covenants and efforts to strengthen the balance sheet

Nytt blodrøtt resultat og kursen stuper. De skryter videre av backlog, muligheter og kostnadsbesparelser etc. Jeg sitter så langt nedi søla her, at kjøp under 5,- kan kanskje redde meg inn på lengre sikt…

Er det fordi:

  • Ledelsen har levert som forventet
  • Ordrebok er på vei opp
  • Omsetning er på vei opp
  • Marginer er på vei opp

Eller er det fordi hvis kursen kom opp til der du har kjøpt på opprinnelig, så vil du ha tjent penger? :see_no_evil:

Sist bomkjøp for meg var Starbreeze. Snitt på sikkert 1kr, solgt for 44-54 øre. Kurs nå 27 øre.
Forrige bomkjøp for meg var Ultimovacs. Snitt på 100+, solgt for 11. Kurs nå 2,7.

Selg taperne, de som ikke klarer å innfri? Å sitte på dem når de ikke klarer å levere hadde i hvert fall for meg bare gjort at jeg tapte mer penger. Det var relativt greit for meg å selge de to over med enormt tap, for de var bare en liten del av porteføljen. Det er verre psykologisk jo større tapet er.

EDIT:
Bare så det er sagt, at en aksje synker i kurs vil ikke si det samme som at den ikke innfrir. Synker kursen mens ledelsen innfrir? Da kan det være et midlertidig dårlig marked eller noe, så kanskje ikke lurt å selge. Sånn som meg som solgte denne aksjen på veien ned.

Fikk da ikke med meg denne oppturen etterpå:

1 Like

tja, både gjeld og marginer er problematisk. Og, er ikke bare imponert over dagens, og forøvrig forrige kvartals, presentasjon. Samtidig har jeg fremdeles troa på løsninger og produkter de jobber med.

Og, noe farget av at et kjøp nå og en liten kursoppgang kunne redda inn tapet noe… :slight_smile:

1 Like

Hvis gjelden er problematisk, hva tenker du om evt emisjon eller nye lån?

Tenkte vel bare at den høye gjelda er problematisk vs inntjening, og vi ser som du egentlig sier at de kan risikere å ikke kunne håndtere The Covenant ( :metal:) i Q3 / Q4 uten at det skjer noe. Emisjon kan bli skummelt, og de sa de trengte 125 mill? mulig ikke fikk med meg alt da jeg hadde det på ett øre mens jeg jobber…

Graziano
Du må rett og slett og høre på Christian. Det han sier er helt essensielt for å lykkes på børs. Alle gjør feil. Du må være åpen for at du kan ha tatt feil. OG GLEM INNGANGSKURS!!!
Børsen driter i din inngangskurs og hva du må ha for å gå i null.

På børs handler det om å gjøre det til enhver tid som er riktig. Av og til er det å selge med 50% tap. Jeg tenker stikk motsatt av deg. Skal hurven ut,så skal nok mest sannsynlig jeg også det,men dette er jobben din å forsikre deg om som investor. Jeg har absolutt vært med på at hurven skal ut og jeg ikke har forstått hvorfor. Dette er de mest interessante øyeblikk du har som investor. Og for meg de desidert mest innbringende på sikt.

Vow ASA: Updated Company Presentation showing improved gross margin and available liquidity

– Vi leverer som aldri før…

Vi er ikke berørt av det som skjer i Oslo (hos Vow ASA, red. anm.) eller på børsen. Vi har god bunnlinje og har aldri hatt høyere omsetning, sier Henrik Wulff, daglig leder i CH Evensen på Lisleby.

Vow ASA: Notification of trade - primary insider

Vi leverer aldri, som før. Burde det kanskje heller stått.

1 Like

Vow ASA: Notification of trade - primary insider

Notification of major shareholding

Vow ASA: Service agreement signed for first large-scale Carbon Refinery® project in the Caribbean

Vow ASA: Notification of trade - primary insider