Diskusjon TriggereNy! PortefĂžljer

Wavefoil AS (Emisjon via folkeinvest.no)

wavefoil
Investeringer: #<Tag:0x00007ff288b47f80>

Hver mĂ„ned kĂ„rer jeg det jeg kaller Teksperterℱ for noen av de mest populĂŠre investeringene vĂ„re :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fĂ„tt flest likes pĂ„ innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperterℱ fĂ„r ogsĂ„ en unikt merke pĂ„ profilen sin og et trofĂ©-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspertℱ i flere aksjer/investeringer, og trofĂ©et vil bare vises i trĂ„der der du er Tekspertℱ.

Her er denne mĂ„nedens Teksperterℱ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Janno (7 likes)

[quote=“Janno, post:366214, topic:10536”]

1. @goliathus (7 likes)
  1. @Savepig (5 likes)

Resten av topp 10:

1. @aksjefokus (3 likes)

2. @lafse (2 likes)

3. @Gud (1 likes)

4. @Laffe (1 likes)

Gratulerer!

Hva skjer i FosnavÄg for tiden?

Hver mĂ„ned kĂ„rer jeg det jeg kaller Teksperterℱ for noen av de mest populĂŠre investeringene vĂ„re :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fĂ„tt flest likes pĂ„ innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperterℱ fĂ„r ogsĂ„ en unikt merke pĂ„ profilen sin og et trofĂ©-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspertℱ i flere aksjer/investeringer, og trofĂ©et vil bare vises i trĂ„der der du er Tekspertℱ.

Her er denne mĂ„nedens Teksperterℱ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Janno (7 likes)

[quote=“Janno, post:366214, topic:10536”]

1. @Savepig (7 likes)
  1. @goliathus (7 likes)

Resten av topp 10:

1. @aksjefokus (3 likes)

2. @lafse (2 likes)

3. @Gud (1 likes)

4. @Laffe (1 likes)

Gratulerer!

#denfÞlelsen nÄr en technology manager i Maersk Tankers viser interesse for Wavefoil pÄ linkedin:

image

image

Noen korte utdrag fra artikkel:

image

image

image

Wavefoil skal vel etter planen ha en ny emisjonsrunde i februar. Men nÄ som FI er ute av bildet, sÄ ser de kanskje etter andre alternativer. Noen som vet noe?

Er mulig Ä hente penger selv uten plattform, eks til tidligere investorer evt Havila as / Havilakystruten som jeg mener viste interesse dersom wavefoil klarte Ä vise til resultater pÄ skrog.

Tenker at til neste emisjon trenger de bare en advokat et par timer, folk kommer til Ä stÄ i kÞ for Ä fÄ lov Ä vÊre med.

I aksjonÊrbrevet for desember kunne de fortelle at de har fÄtt inn nye millioner i stÞtte fra Innovasjon Norge.

“Investorkapitalen ved neste emisjon vil matches med 5 MNOK i MiljĂžteknologistĂžtte fra Innovasjon Norge ved tilslag pĂ„ MiljĂžteknologisĂžknaden.”

image

“Med vellykket funksjonstest av pilotmodulen bak oss anslĂ„r vi at selskapets verdi ved emisjonen i februar 2019 vil ligge pĂ„ ca 40 MNOK. Ved neste emisjon vil eksisterende aksjonĂŠrer (altsĂ„ de som er aksjonĂŠrer fĂžr emisjonen i februar 2019)”

Enig med deg @Savepig, blir nok ikke noe problem Ä hente kapital. Ca 770kr per aksje om de verdsetter seg til 40 mill, den er dog ikke oppdatert etter de nevnte noe om salg av hurtigbÄtfoilmodulene i 2019. Blir spennende Ä fÞlge med dette Äret :slight_smile:

Denne Arne LindstÞl er interessant og kan vÊre en brekkstang til Ä fÄ spredd kunnskap om wavefoil

http://lindstolship.com/

Her er litt om HÞyland som er aktuell som drifter av pilotbÄt:
https://www.skipsrevyen.no/article/karsten-hoeyland-paa-an-igjen/

Halvrelevant for Wavefoil og Havila kystruten

Hvordan er det mulig for nye interessenter Ă„ komme seg inn her? :innocent:
Er neste emisjon rettet kun mot eksisterende aksjonĂŠrer?

Sikkert best Ă„ melde interesse rett til sjefen

Hei. De er nok ute etter litt stÞrre investorer. Tidenes for de som kom inn via FI. Selv oppdaget jeg det akkurat etter at lÞpet var kjÞrt her pÄ TI. Jeg sendte mail direkte. SÄ da vet de om meg. Klart kunne man samlet enn del folk via TI kunne det kanskje vÊrt signifikant. Kanskje.

Takk for svar :slight_smile:
Nei, flere millioner blir nok ikke aktuelt for min del :sweat_smile:
Noen som vet nÄr/om folkeinvest er oppe igjen?

Ja jeg mÄ si at jeg sitter med en liten fÞlelse av at dette kan bli en virkelig finfin investering.

Bra om dette blir gjennomfÞrt, sÄ er det bare Ä reinvestere en evt genvist i framtiden uten Ä mÄtte ta skatteslaget :+1:
HĂ„per dog det ikke blir mye ekstra utgifter for bedriftene.