Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Wavefoil AS

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Janno (7 likes)

[quote=“Janno, post:366214, topic:10536”]

  1. @goliathus (7 likes)
  1. @Savepig (5 likes)

Resten av topp 10:

  1. @aksjefokus (3 likes)

  2. @lafse (2 likes)

  3. @Gud (1 likes)

  4. @Laffe (1 likes)

Gratulerer!

Hva skjer i Fosnavåg for tiden?

2 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Janno (7 likes)

[quote=“Janno, post:366214, topic:10536”]

  1. @Savepig (7 likes)
  1. @goliathus (7 likes)

Resten av topp 10:

  1. @aksjefokus (3 likes)

  2. @lafse (2 likes)

  3. @Gud (1 likes)

  4. @Laffe (1 likes)

Gratulerer!

#denfølelsen når en technology manager i Maersk Tankers viser interesse for Wavefoil på linkedin:

1 Like
1 Like

image

image

1 Like

Noen korte utdrag fra artikkel:

image

image

image

3 Likes

Wavefoil skal vel etter planen ha en ny emisjonsrunde i februar. Men nå som FI er ute av bildet, så ser de kanskje etter andre alternativer. Noen som vet noe?

Er mulig å hente penger selv uten plattform, eks til tidligere investorer evt Havila as / Havilakystruten som jeg mener viste interesse dersom wavefoil klarte å vise til resultater på skrog.

Tenker at til neste emisjon trenger de bare en advokat et par timer, folk kommer til å stå i kø for å få lov å være med.

I aksjonærbrevet for desember kunne de fortelle at de har fått inn nye millioner i støtte fra Innovasjon Norge.

“Investorkapitalen ved neste emisjon vil matches med 5 MNOK i Miljøteknologistøtte fra Innovasjon Norge ved tilslag på Miljøteknologisøknaden.”

image

“Med vellykket funksjonstest av pilotmodulen bak oss anslår vi at selskapets verdi ved emisjonen i februar 2019 vil ligge på ca 40 MNOK. Ved neste emisjon vil eksisterende aksjonærer (altså de som er aksjonærer før emisjonen i februar 2019)”

Enig med deg @Savepig, blir nok ikke noe problem å hente kapital. Ca 770kr per aksje om de verdsetter seg til 40 mill, den er dog ikke oppdatert etter de nevnte noe om salg av hurtigbåtfoilmodulene i 2019. Blir spennende å følge med dette året :slight_smile:

2 Likes

Denne Arne Lindstøl er interessant og kan være en brekkstang til å få spredd kunnskap om wavefoil

http://lindstolship.com/

Her er litt om Høyland som er aktuell som drifter av pilotbåt:
https://www.skipsrevyen.no/article/karsten-hoeyland-paa-an-igjen/

Halvrelevant for Wavefoil og Havila kystruten

Hvordan er det mulig for nye interessenter å komme seg inn her? :innocent:
Er neste emisjon rettet kun mot eksisterende aksjonærer?

Sikkert best å melde interesse rett til sjefen

Hei. De er nok ute etter litt større investorer. Tidenes for de som kom inn via FI. Selv oppdaget jeg det akkurat etter at løpet var kjørt her på TI. Jeg sendte mail direkte. Så da vet de om meg. Klart kunne man samlet enn del folk via TI kunne det kanskje vært signifikant. Kanskje.

Takk for svar :slight_smile:
Nei, flere millioner blir nok ikke aktuelt for min del :sweat_smile:
Noen som vet når/om folkeinvest er oppe igjen?

Ja jeg må si at jeg sitter med en liten følelse av at dette kan bli en virkelig finfin investering.

Bra om dette blir gjennomført, så er det bare å reinvestere en evt genvist i framtiden uten å måtte ta skatteslaget :+1:
Håper dog det ikke blir mye ekstra utgifter for bedriftene.