Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Mye tekniske pĂ„stander fra Wiik som kan gjĂžre det vanskelig Ă„ for selskapet Ă„ vinne igjennom. Det har vĂŠrt mange “rare” transaksjoner mellom Wiik og hobbyaksjonĂŠrer. For meg virker det som at Wiik har lurt alt og alle. Videre fĂžler jeg det blir sĂŠrdeles urettferdig om Wiik skal vinne fram med sine pĂ„stander. Det vil i sĂ„ fall sette en herlig presedens for alle som vil starte et selskap, hente inn penger fra investorer og bruke pengene pĂ„ seg selv to ganger. Sinnsykt!

3 Likes

Syns selskapets prosessfullmektig plukker fra hverandre Wiiks pÄstander med glans. Kan ikke skjÞnne annet enn at dette gÄr selskapets vei.

5 Likes

Kjennelse foreligger innen to uker.

2 Likes

Fra DN + i dag

Norwegian-topp om cowboy-konflikten: – Jeg var ganske krass
Avtroppende finansdirektĂžr i Norwegian, Frode Foss, forklarte i retten hvordan han mistet tilliten til Morgan Kane-grĂŒnder Gunnar Ryan Wiik (35) da Wiik ikke kunne forklare gamle aksjetransaksjoner.

– Jeg var ganske krass. Jeg gjorde det veldig tydelig for ham at jeg ikke kom til Ă„ la det ligge. Dette var aksjer som tilhĂžrte selskapet, og de ville jeg jobbe for Ă„ ta tilbake til selskapet, i kraft av min styreposisjon, sa styreleder i WR Entertainment, Frode Foss (49) i retten denne uken.

Foss sluttet nylig i jobben som finansdirektÞr i Norwegian etter 15 Är i selskapet, men er formelt ansatt i selskapet til oktober. De siste snaue to Ärene har han ved siden av jobben i Norwegian brukt tid pÄ selskapet WR Entertainment, som eier rettighetene til filmatisering av Kjell Hallbings Morgan Kane-bÞker.

WR Entertainment ligger i flere rettslige konflikter med sentrale personer fra selskapets fortid. En av disse er Gunnar Ryan Wiik (35), nordmannen som hadde ideen til selskapet og i lang tid ble frontet som mannen som skulle spille Morgan Kane i de planlagte filmene om westernhelten.

Kjemper om 18,8 mill. aksjer
Denne uken mÞttes Wiik, Foss og administrerende direktÞr Tasmin Lucia-Khan (37) i Oslo Byfogd for Ä kjempe om retten til 18,8 millioner aksjer, som Foss og Lucia-Khan mener Wiik tilegnet seg pÄ urettmessig vis i 2013.

I sin forklaring fortalte Foss historien om hvordan han og Norwegian-grĂŒnder BjĂžrn Kjos endte opp som aksjonĂŠrer i det omstridte selskapet.
Foss fortalte i retten at han i slutten av 2015 ble presentert for Wiik, og sa ja til Ä hjelpe nordmannen med Ä finne investorer som kunne vÊre med pÄ Ä realisere filmprosjektet. Etter hvert begynte han ogsÄ Ä se pÄ muligheten for Ä investere selv.
– Det var i en tidlig fase, men spennende, og Wiik var god til Ă„ fortelle om det han hadde jobbet med, forklarte Foss i retten.

Med Kjos pÄ laget
Foss sa videre at han, Kjos og de fire andre investorene i selskapet Strategic Investor Group etter hvert ble enige om Ă„ investere i selskapet. Strategic Investor Group kjĂžpte aksjer for 8,6 millioner kroner i selskapet. Foss og Kjos’ investorgruppe er fremdeles sjette stĂžrste aksjonĂŠr i WR Entertainment, men aksjepostens verdi har falt dramatisk og hadde fredag en markedsverdi pĂ„ kun 1,3 millioner kroner.
– Vurderingen var at det var litt binĂŠrt: Enten kunne det gĂ„ veldig bra, eller veldig dĂ„rlig. Men pĂ„ det tidspunktet var produsenten Mark Huffam sĂ„ Ă„ si signert og selskapet trengte penger for Ă„ signere en regissĂžr. Det hadde ogsĂ„ ansatt Lucia-Khan, som vi ansĂ„ at hadde skyvekraften som trengtes for Ă„ bygge dette selskapet, forklarte Foss.

Foss godtok samtidig en plass i styret, sammen med Lucia-Khan, nestleder Gunnar Ryan Wiik og styreleder James Cardwell og var i mai-juni 2016 i Los Angeles for Ä se nÊrmere pÄ fremdriften med arbeidet med Ä realisere filmprosjektene.
– Da jobbet man fremdeles med Ă„ skaffe en regissĂžr, men det var en tydelig forstĂ„else at det ville komme sĂ„ fort pengene kom inn. Men jeg sĂ„ konturene av at det kunne komme til Ă„ ta lengre tid. Jeg har vĂŠrt med pĂ„ Ă„ bygge et flyselskap fra «scratch», og vet at ting tar tid, sĂ„ jeg hadde ikke noen problemer med det, sa Foss.

Fikk utfordringer
Problemene startet imidlertid pÄ hÞsten, da Wiik ikke besto en «screentest» for rollen som Morgan Kane. I november i fjor mottok Foss og Lucia-Khan en mail fra tre norske aksjonÊrer, som hadde gÄtt gjennom selskapspapirer tilbake til 2013 og ikke forsto hvordan Wiik hadde fÄtt en sÄ stor aksjeandel i selskapet.
– Da ble det veldig rart. Personlig tenkte jeg at dette var et gufs fra fortiden, sa Foss.

Men som styremedlem mente Foss dette mÄtte pÄ bordet. I en telefonkonferanse pÄ tre timer noen dager senere, konfronterte Foss Wiik med aksjetransaksjonene i 2013.
SpĂžrsmĂ„let om hvem som er rettmessig eier av de 18,8 millionene aksjer – WR eller Wiik – stĂ„r sentralt i et sĂžksmĂ„l WR har anlagt mot Wiik i California. WR Entertainment har fĂ„tt disse aksjene frosset gjennom en midlertidig forfĂžyning i Norge, fordi selskapet mener at de egentlig tilhĂžrer selskapet, og frykter at Wiik vil selge dem sĂ„ lenge han er i en konflikt med selskapet.

Wiik har selv kommet med et motsÞksmÄl, der han krever 90 millioner kroner fra selskapet. Dommeren i Oslo byfogdembete denne uken skal ta stilling til om aksjene skal forbli frosset i pÄvente av rettssaken i USA, eller om Wiik skal fÄ aksjene tilbake slik at han potensielt stÄr fritt til Ä selge dem.
Overfor DN uttrykte Wiik at han ser pÄ selskapets sak mot ham som «manipulasjon»og «et svik». Det var Foss og Lucia-Khan totalt uenig i.

«Ringte meg og skrek»
I ettertid av den fÞrste konfrontasjonen, som skjedde i en tre timer lang telefonkonferanse med Cardwell og Lucia-Khan pÄ trÄden, sa Foss at han opplevde det som at Wiik ikke ville hjelpe til i granskningen av hva som hadde skjedd med transaksjonene.
– Som styremedlem opplevde jeg at selskapets stĂžrste aksjonĂŠr og grĂŒnder var mer opptatt av Ă„ la det ligge, enn Ă„ rippe opp i det, sa Foss, fĂžr han refererte til en telefonsamtale med Wiik der han selv innrĂžmmet at han var «ganske krass».

Wiik refererte i sin forklaring til telefonsamtalen slik:
– Han ringte meg og skrek og sa at han skulle gjĂžre alt for Ă„ ta mine aksjer tilbake.
GrĂŒnderen forklarte at det ikke var i hans oppfatning at han lot saken ligge etter telefonkonferansen.
– Jeg forklarte transaksjonene og mĂžtte ogsĂ„ Frode Foss for Ă„ forklare han at det ikke var noe Ă„ forfĂžlge videre, fĂžr jeg trakk meg 12. desember. Men det hadde ingenting med granskningen Ă„ gjĂžre, sa Wiik i sin forklaring.

Ingen film-fremdrift
Wiik sluttet i selskapet noen dager senere, og Frode Foss ble valgt til styreleder i januar. Siden har Wiik gÄtt til personlig sÞksmÄl mot Lucia-Khan, Cardwell har saksÞkt selskapet, selskapet har saksÞkt Wiik og Wiik har gÄtt til motsÞksmÄl mot selskapet.
Samtidig er det ingen fremdrift med Morgan Kane-filmene. I retten forklarte Lucia-Khan at de ulike rettsprosessene tar alle selskapets krefter og har sendt selskapets verdi til bunnen. Aksjen til WR Entertainment blir nÄ handlet for 0,30 kroner per aksje. I starten av 2017 ble aksjen handlet til to kroner.

– Med den negative pressedekningen vi har, er aksjekursen pĂ„ et absolutt bunnpunkt. Det er fordi vi ikke har noen inntekter, ingen viktige nyheter, og er i store, tidkrevende rettsprosesser i USA, forklarte Lucia-Khan.
En avgjĂžrelse av saken i Oslo byfogdembete er ventet i lĂžpet av kort tid.

1 Like
1 Like

Jeg er ute av aksjen nÄ men fÞler den blir mer og mer interessant igjen etter hver dag som gÄr i rettsaken. Jeg er ganske sÄ sikker pÄ at dette gÄr WR sin vei, men jeg er usikker pÄ hvordan aksjen reagerer pÄ det. FÞrste reaksjonen kommer nok hvis de fÄr samlet troppene igjen og startet med produksjon av Morgan Kane. FÞrst da er det et lys i enden av tunnelen for at selskapet kan tjene store penger! Rekker man Ä komme seg inn pÄ et OK tidspunkt er spÞrsmÄlet.

Tja fremdeles folk som selger billig, men ser jo at volumet blir mindre nÄ som wiik har sluttet selge
 jeg har 400k + nÄ og 31 Þre i snitt 
 vet ikke hvor lenge til man kan klare Ä snitte under 30 Þre, men det gÄr nok frem til dommen faller vÊrtfall :woman_farmer:t4:

1 Like

Jeg lukter en liten svertekampanje fra noen av de store avisene mot WR Entertainment generelt fÞr den tid. Bare se pÄ hvordan folk her inne reagerer pÄ aksjen og selskapet, alle ler og snakker shit. Jeg venter pÄ den artikkelen fÞr jeg eventuelt gÄr inn igjen :wink:

2 Likes

Det er en grunn til at folk ler og snakker shit @Larsen og det er ikke bare pga. Wiik. Men for all del, jeg ser gjerne at selskapet lykkes og at det er de som er inne og satser som ler best! I mellomtiden popper jeg popcorn og fÞlger med pÄ denne sÄpeoperaen fra min stol bak kamera.

Takk for DN+ artikkelen @Axl_Rose :slight_smile:

3 Likes

Å kjĂžpe denne aksjen er like dumt som Ă„ kjĂžpe Natto-aksjen.
Det er hundrevis av bedre kandidater pÄ OSE der fundamentet er pÄ plass ift. disse idiotaksjene.

Vil gjerne hĂžre hvorfor natto er idioti?

1 Like
7 Likes

fantastiskt bra! Maken till skojare fÄr man leta lÀnge efter


1 Like

Sitter Ä leser igjennom kjennelsen nÄ, men tror jeg skal la vÊre Ä dele slike rettslige dokumenter. Her er det bare Ä hamstre aksjer :wink:

2 Likes

et lite resyme da? =)

Skal muligens komme med det i insider trÄden for WR senere ikveld :wink:

3 Likes

Lurer pÄ Ä kjÞpe meg inn pÄ 0,33 men vet ikke om DDB er ferdig? Ligger det skjult salgspost kanskje?

1 Like

Plz do :woman_farmer:t4:

Kjennelsen er offentlig. SĂ„ ingen fare Ă„ dele den.

3 Likes

Noen som er inne her nÄ ?
kommer vel en rekyl her ogsÄ etterhvert

2 Likes