Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

NÄ er vel ikke Morgan Kane IP verdt mye utenfor Norge. Om de skal lage western spill mÄ de hamle opp med Red Dead Redemption 2 og det slaget tror jeg det er bare Ä innse tapt fÞr tanken i det hele tatt er kommunisert uttad.

1 Like

“Jeg mente det som en god ide og ikke trolling”

Den bortforklaringen der fungerer svÊrt dÄrlig i Funcom trÄder :wink:

Det problemet vil de jo til en viss grad ha med en film ogsÄ :slight_smile:

1 Like

Filmen kan jo treffe OK uten en velkjent IP, sÄnn retro-style spaghetti western John Wayne style. Problemet er at i spillmarkedet er det flere pÄ hugget akkurat nÄ, ikke bare Rockstar (seriÞst, det er et tapt slag), men ogsÄ Wild West Online. Er det noe Func har hatt lite suksess med sÄ er det Ä ta opp kampen mot andre aktÞrer.

1 Like

Denne delseieren har gitt WR et meget sterkt fortrinn i en evnt. rettsak i USA. Tror nok ikke Neville Johnson (Ryan Wiiks advokat i USA) vil like denne avgjÞrelsen sÊrlig godt. Han er forÞvrig en forliksadvokat og ikke en skrankeadvokat. WR har sagt at de ikke vil betale en krone til hverken Wiik eller Cardwell. Et forlik med Wiik blir jo trolig at han mÄ levere tilbake aksjene og pengene eller sÄ ender det opp i en rettsak i USA som han (etter min og mange andres mening) vil tape. Jeg satt selv begge dagene i Oslo Tingrett og hÞrte pÄ forklaringene til Wiik og Cardwell. Begge tok kaka med med sine forklaringer og Cardwell mÄ jo vÊre USA sitt svar pÄ H.C. Andersen.

6 Likes

Han advokaten i usa er vel sÄnn som gjÞr det gratis og tar endel av forliket. Men Wiik mÄ ha dÄrlige kort her.

3 Likes

At Wiik i det hele tatt tÞr Ä gÄ til retten uten bevis er helt uforstÄelig for meg. WR kunne legge frem utallige bevis som gikk imot de pÄstandene som kom fra denne mannen. Her er det klart og tydelig hva som foregÄr, en dyr kampanje for Ä sette WR i et dÄrlig lys.

Eneste negative som kan sies om WR i denne saken er summen av saksomkostninger som de ber Wiik betale. Norsk Rett valgte Ă„ redusere denne en del grunnet sakens “lille” stĂžrrelse.

At aksjekursen nÄ er sÄ lav er ene og alene grunnet Wiik. Husk at et par av de stÞrste utenforstÄende investorene er inne pÄ 2kr, og det ligger garantert noen utregninger bak den investeringen der.

Wiik burde nÄ bare betale den summen som Norsk Rett har bedt han betale og trekke alle sine sÞksmÄl mot WR.

1 Like

Wiik fÄr mange ubrukelige rÄd om dagen, og hÞrer gjerne pÄ det siste rÄdet han fÄr. Dét, kombinert med en relativt svak virkelighetsforstÄelse gjortde at saken har gÄtt sÄ langt - og den er enda ikke helt ferdig.

NÄ kan Wiik levere tilbake aksjene, eller fortsette med rettssak i USA, som han sannsynligvis ogsÄ vil tape. I tillegg er det kravet mot WR pÄ 90 mill + sÞksmÄlet mot selskapets CEO, som kan dra langt ut i tid med mindre han skjÞnner at ogsÄ dette er nyttelÞst.

Advokatene hans vil nok rÄde ham til Ä fortsette, slik at de kan fortsette Ä fakturere. Problemet til Wiik nÄ, er at han ikke kan selge fler aksjer for Ä finansiere advokatene. Kanskje han nÄ blir tvunget til Ä innse at kampen om Ä spille Morgan Kane nÄ er tapt.

3 Likes

Blir jo interessant Ä se hva advokaten og Wiik foretar seg nÄ. NÄ tapte Wiik hÞringen med glans og det er ingen grunn slik jeg ser det at WR trenger Ä inngÄ noe forlik annet enn Ä fÄ tilbake alt Wiik har forsynt seg med. Hvis han ikke vill levere tilbake, kan WR like godt ta det til retten i USA. Jeg har ogsÄ hÞrt at advokaten gjÞr det gratis og tar en del av forliket. Det er nettopp dette som blir spennende nÄr advokaten skjÞnner at det ikke blir noe forlik og Wiik gÄr tom for penger.
Ang. saksomkostninger sÄ valgte WR et meget bra advokatkontor for Ä feie unna all tvil og advokaten var helt suveren. Dommeren syntes nok dette var Ä skyte spurv med kanon men jeg har overhodet ingen sympati med Wiik som mÄ betale. Som Hunt skriver nÄr Wiik nÄ trolig snart er blakk er spillet over.

1 Like

Og nÄ har oppturen begynt :heart_eyes:

Er den? https://www.dn.no/etterBors/2017/09/06/0917/Jus/morgan-kane-grunder-anker-kjennelsen-som-fratar-han-makten-over-188-millioner-aksjer

1 Like

Ja ja har god tid hehe

De som leser kjennelsen har vel neppe troen pÄ at han skal vinne i Lagmannsretten.Han kommer nok ikke til Ä gi seg fÞr han er blakk sÄ desto fortere desto bedre.

Det skadar bara honom sjÀlv, sÄ pÄ ett sÀtt Àr det i allas intresse

1 Like

Forsmak til Morgan Kane film:

3 Likes

Aksjer til salgs i WR ser ut til Ă„ minke dag for dag.

NĂ„r avvises anken til Wiik?

Om ikke lenge hÄper vi.