Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Blir litt som Nano, i mangel av skikkelige nyheter hopper kursen nÄr det endelig kommer noen nyheter som driver caset videre.

De er igang med dokumentaren igjen vertfall, status pÄ den ble endret til filming 03.01.18

Jo, er med pÄ den, men synes 4-9x var litt voldsomt. Muligens 2x hvis det er lettelse
?

Var vel oppe 0,7 ish ved seier i byretten, tipper 2-3x ja. SpÞrs bare hva wiik har fÄtt

2 Likes

BĂžr bryte 1 kr for godt ved good news! Eneste grunn til at vi er under 1kr er Gunnar Wiik.

Utrolig stille om dagen. Sitter alle pÄ gjerdet?

KjÞper pÄ 40 Þre og selger pÄ 43 Þre.

Har man kapital ledig burde man ta ut de 100k pÄ 43 Þre.

Capture3

litt morsomt at det har utviklet seg en stigende trend, har ikke sjekket dette pÄ leeenge :star_struck:

1 Like

Nydelig! MĂ„ smelle over 50 Ăžye!! Asap

Lastet opp tungt idag. Siden det er sÄ mye volum i aksjen mÄ denne TA tas meget seriÞst.

haha ja, dead serious :grinning: nÄr man har hele 11 millioner i omsettning pÄ 6 mnd, det som er funny er at volumet har aldri vert hÞyere enn det siste halve Äret :rofl:
Nei, tar seg vel opp vel ,dersom jeg tolker Ă„rsrapporten riktig:

January 2017
The producers of Morgan Kane continued the search for the lead actor in the title role, and continued to negotiate with the proposed director of Morgan Kane, as well as another Hollywood executive producer,

March 2017
Final negotiations took place for key talent and the proposed director for the Morgan Kane motion picture. Terms and compensation for the development, preproduction and production services for the film were in closing stages. Final contracts were also being drawn up for the services of another executive producer to work on the development of the planned Morgan Kane franchise.

Material Agreements
During QI/Q2, the Company spent significant time to get to final negotiations with key Hollywood talent, keen to get the first Morgan Kane movie off the ground, These creatives were highly respected movie industry professionals who had created some of the most iconic action scenes in the last 20 years of cinema. These agreements needed to be signed in order for the Company to move forward to commence the production of its first Morgan Kane movie. The timing of the lawsuits from former management of the Company was damaging on many levels and affected the Company’s ability to sign key talent. The negative media rhetoric and legal action from former employee Wiik against the Company and its officers and directors, also greatly affected the Company’s ability to close those key material agreements —

sÄ satser pÄ at sÄ fort alle sakene er over at de klarer Ä fÄ til noe.
det er vel derfor de har valgt forlik i Wiik sakene
 one down , one to go :sparkler:

FĂžlger drĂžmmen om Morgan Kane

NORDSTRANDSGUTT: PATRICK STRØM ER HJEMME PÅ NORDSTRAND EN SNARTUR, FØR HAN DRAR TILBAKE TIL HOLLYWOOD DER HAN JOBBER SOM PRODUSENT I SELSKAPET WR ENTERTAINMENT. HER VED STAMBORDET PÅ DEN LOKALE KAFEEN PÅ SÆTER. FOTO: KRISTIN TROSVIK

FilmdrĂžmmen om Morgan Kane har blitt et mareritt for nordstrandsgutten Patrick StrĂžm (35). Men han lover alle 500 aksjonĂŠrer at han skal gjĂžre alt han kan for at det skal bli film.

NORDSTRAND/HOLLYWOOD: DrĂžmmen om Ă„ feste Kjell Hallbings litterĂŠre legende Morgan Kane til det store lerretet var utgangspunktet for at Patrick StrĂžm pakket sekken og dro til Hollywood i 2014.
Han kom med i filmprosjektet etter Ä ha blitt kjent med norske Ryan Wiik i LA i 2007, en av grunnleggerne av produksjonsselskapet WR Entertainment. De satt pÄ filmrettigheter og e-book-rettigheter til Morgan Kane-universet, og StrÞm var den fÞrste som investerte i selskapet.
– Jeg la 60.000 kroner pĂ„ bordet, det var alt jeg hadde i 2007, forteller StrĂžm.
Siden den tid har millionene rullet inn, mange hadde tro pÄ drÞmmen. I dag er det rundt 500 aksjonÊrer i selskapet, de aller fleste er norske.
Og veldig mange er bosatt i Bydel Nordstrand.
– Jeg fikk mange i min egen krets med som investorer – familie og venner, forteller nordstrandgutten Strþm.

Og fremtiden sÄ lys ut.
Profesjonelle investorer som BjÞrn Kjos og Frode Foss (Norwegian) kom inn som aksjonÊrer etter selskapet gikk pÄ bÞrs i 2016 og produsenten bak filmene The Martian og Alien Covenant, Mark Huffam, var ombord.
Men sÄ raknet det. SvindelpÄstander, sÞksmÄl, presseoverskrifter verden over samt en VGTV-dokumentar har preget WR Entertainment det siste Äret.
Og Hallbings cowboyhelt, den dystre U. S. Marshal, har ennÄ til gode Ä ta Hollywood med storm.

Morgan Kane
Kjell Hallbing, som skrev under psevdonymet Louis Masterson, hadde eventyrlig suksess med serien om Morgan Kane. 22 millioner eksemplarer er solgt verden over, halvparten i Norge.
Den fÞrste boken, Uten nÄde, ble gitt ut i 1966. Serien bestÄr av i alt 83 titler.
Historien om cowboyen Kane som blir U.S. Marshall er som skapt for film, men hittil har ingen lyktes med det. Selv om flere forsĂžk har blitt gjort gjennom tidene.

Fra skolerevy til Hollywood
Mange pÄ Nordstrand kjenner Patrick StrÞm fra tiden som lokal skolerevyhelt pÄ Lambertseter videregÄende skole. FÞrst som skuespiller, senere som instruktÞr.
I 2005 fikk han seg et navn gjennom Big Brother, noe som igjen fÞrte til en jobb som programleder pÄ TV. FÞrst for nattprogrammet Mess-TV, deretter Frokostquiz og QuizShow pÄ TV2. Etter Ä ha produsert og ledet over 1000 TV-programmer gjennom fem Är, trakk StrÞm seg bak kameraet. Han har medvirket til TV-suksesser som The Amazing race, The Voice og Montebello Camping.

Men sÄ lokket Hollywood.
– Helt siden jeg var pĂ„ ferie i LA i 2007 har jeg drĂžmt om Ă„ bo der. Jeg trives veldig godt, forteller StrĂžm. Han forteller at han liker livsstilen, folk er ikke redd for Ă„ snakke med hverandre.
– Ja, det er litt overfladisk, men heller det enn folk som ikke snakker med hverandre, sier han og legger til at det er fascinerende Ă„ se kjendiser vandre fritt rundt.
– Men jeg er ikke der verken for Ă„ se pĂ„ palmetrĂŠr eller kjendiser. Jeg er der for Ă„ jobbe, for Ă„ skape noe, sier han.

StÄr pÄ for aksjonÊrene
Patrick StrÞm forteller at han fÞler med venner og andre aksjonÊrer. Ryan Wiik er nÄ ute av selskapet, men reisen for Ä realisere filmdrÞmmen fortsetter. StrÞm er produsent i WR Entertainment og har ingen planer om Ä gi opp.
– Flere har sagt til meg at «vi skjĂžnner hvis du kommer hjem», sier han og legger til at det ikke er aktuelt.
Han er for tiden en snartur i Norge for Ă„ vĂŠre med familie og venner, fĂžr han vender nesen tilbake til LA.
Mens han er her, sÄ han sitt snitt til Ä gjÞre noe hyggelig sammen med sin bror som er instruktÞr for Lambertseterrevyen.
– Jeg bidrar litt som tekstforfatter pĂ„ revyen nĂ„r jeg har tid utenom jobb, sier Patrick.
– Hodet mitt er alltid fylt av ideer, sĂ„ det er veldig hyggelig Ă„ gjĂžre dette, spesielt med lillebror, sier han.

Som skapt for film
Men Patrick StrÞm er klar pÄ at nÄr snarvisitten i hjemlandet er over, sÄ er det beinhard jobbing for Ä realisere filmprosjektet som stÄr i hodet pÄ ham.
– Jeg og Tasmin (Tasmin Lucia-Khan, CEO i WR Entertainment, red.anm.) er hundre prosent dedikert til selskapet, sier han.
StrĂžm understreker at WR Entertainment ikke bare handler om Kane.
– Vi har blitt kalt Morgan Kane-selskapet, men vi er mer enn det. Vi har andre planer ogsĂ„, jeg kan tenke meg Ă„ levere ting for Netflix. Og humor er min lidenskap. Men vi skal ogsĂ„ lage film av Morgan Kane, sier StrĂžm.
Han har ogsÄ tro pÄ at Kane ikke bare kan bli film, men en TV-serie.
– Vi snakker 83 bĂžker, det er et utrolig rikt univers – helt fantastisk for film og TV. Og sĂ„ er det jo laget for amerikanere, det er nesten utrolig at det ikke har blitt gjort fĂžr, sier StrĂžm

Lys i tunnelen
StrÞm legger ikke skjul pÄ at 2017 var et tÞft Är. NÄ ser han frem til Ä ta skikkelig fatt pÄ 2018. Som et symbol pÄ kampviljen fikk han nylig tatovert en lÞve over hele ryggen.
– Det har vĂŠrt et tĂžft Ă„r, men jeg gir meg aldri. Jeg ser lys i enden av tunnelen, og jeg regner med at vi snart kan legge det juridiske bak oss og konsentrere oss om Ă„ jobbe i fred, sier han.
Han har klokkertro pÄ selskapet, han har tro pÄ seg selv og pÄ prosjektet.
– Jeg har alltid fĂ„tt til det jeg har bestemt meg for og Tasmin – hun har virkelig bein i nesa. Vi er litt samme type, du kĂždder ikke med oss, sier StrĂžm og legger til:
– GjĂžr rett – frykt intet, er noe jeg alltid har tatt med meg fra mine tre Ă„r i forsvaret, avslutter StrĂžm.

Optimisme blant aksjonĂŠrer
Det er flere aksjonÊrer i WR Entertainment fra nordstrandsomrÄdet. Her er hva to av dem tenker om fremtiden for selskapet:
«Patrick fÄr som regel til alt han setter for seg og han er sterkest i motgang. Jeg ser frem til at han og WR Entertainment kan ha full fokus pÄ Ä lage film igjen. Det var det jeg investerte i.
Anders Ringdal AksjonĂŠr
«WR Entertainment bestÄr nÄ av sÊrs dyktige og handlekraftige personer som gjerne vil skape noe. Jeg er positiv og det Ä godt Ä vite at en Nordstrands-gutt som StrÞm med sin stÄ-pÄ-vilje er der for Ä kjempe for Kane og alle aksjonÊrer»
Hans Haffen Kjosmoen AksjonĂŠr og hardbarket Morgan Kane-fan

4 Likes

Ledelsen sier: Ăžnske om levering til Netflix !!

Jag kan ocksÄ tÀnka med att producera nÄt för Netflix -Àr det bara att sÀga till dÄ?? :wink:

Torsdag! / fredag kommer melding!

Kom dere inn, utnytt de som ikke vet hva de eier!!

Netflix

1 Like

Jeg tror de fleste som sitter pÄ gutterommet og kludrer pÄ et manus kunne tenke seg Ä levere til Netflix.

er ikke noe poeng Ä prÞve Ä fÄ med folk her inne pÄ denne reisen.
99,9% av folka her inne har null tro pÄ selskapet, sÄ det er idioter som oss som fÄr muligheten til den stÞrste gevinsten,eller det stÞrste tapet :smirk:
Tror vi fÄr se konturene av hvordan veien videre gÄr de neste 6mnd . dersom ingenting skjer i lÞpet av den tiden tror jeg at jeg ogsÄ kaster inn hÄndkle .
Den som venter pÄ noe godt, venter ikke forgjeves :cowboy_hat_face:

Nei hÄper ikke noen lar seg lure inn. Folk for vurdere selv.

Jeg tror fra fredag kan det bli gĂžy.

Tipper forlik da er inngÄtt og retten har godkjent dette 08.02.

Den som lever for se!

1 Like

De som sitter all inn her kan like gjerne bli sittende. Det er ikke volum til Ă„ komme seg ut uansett.

Alle andre bÞr holde seg unna. Mitt lille rÄd til dem som leser trÄden.

Volumet er faktisk det stĂžrste aberet mot Ă„ ta et bett her.

Volumet kommer om det skulle skje noe vell? Har et lite bet pÄ 0,4. Skal ut pÄ 0.85 :slight_smile:

1 Like

ja etter jul har det vĂŠrt helt tragisk, tar seg nok opp igjen ,men blir nok aldri stabilt hĂžyt fĂžre reell filming