Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

YARA International (YAR)

Program for the publication of Yara International ASA third quarter results 2023

Har satt kursalarmen på 375 og venter litt til på kjøp.

Hva får deg til å tro at den kommer så langt ned …:open_mouth::open_mouth::open_mouth:

Reminder: Program for the publication of Yara International ASA third quarter results 2023

Virker som et logisk sted å satse ja, men kanskje upopulært etter Melkøya. “– For Yara vil det være veldig bra, for da vil de spare mye penger. Men sannsynligvis kommer det til å bety økte strømpriser. Vi mener det ikke er riktig at enkeltaktører skal kunne gjennomføre prosjekter som får store negative konsekvenser for samfunnet rundt, sier Frp-leder Sylvi Listhaug til NTB.”

3 Likes

image

https://www.precedenceresearch.com/ammonia-market

4 Likes

Noen «hot takes» på resultatene i morgen?

håper å høre litt om tidslinjen og den finansielle strukturen rundt elektrifiseringen av Herøya anlegget.

1 Like

Yara med solid kontantstrøm i et marked preget av lave marginer

Yara delivers strong cash flow in lower margin environment

Yara-resultatet falt kraftig

1 Like

Vågar man chanse på at denne fortsetter nedover eller skall man flæske til med kjøp allerede idag?
Kanskje litt idag og litt imorgen/øvermorgen?
Det blir vel ikke noe utbyte på et tag med denne som det ser ut nå.

Jeg kjøper denne på lang sikt, 2030 og bortover så det er kanskje ikke så nøye.
:man_shrugging:

Med så lang horisont gjør ikke +/- noen % så mye. Om du er usikker kan du alltids spre handelen over flere kjøp og minimere sjansen for at du kjøper en lokal topp.

Det blir vel over helga og ikke i morgen uansett da. :smiley: God helg!

1 Like

3 Likes

Yara-sjefen advarer mot industridød i Europa: – Grunn til uro

3 Likes

Draft tax assessment on Norwegian transfer price audit

Ruskig utveckling. Tur jeg ikke kjøpt mer nå, kan bli betydlig lavere kurs frem over. På lang sikt er det ikke noen stor sak, men mange handler ikke aktjer på lang sikt, hvilket driver prisen nedover.

på norsk :norway:

1 Like

Det er minus 7NOK/aktje, sånn cirka. Mindre enn jeg trodde, men avventer gjerne kursnedgang før påfyll.

1 Like

1 Like