Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zenith Energy (ZENA)

I think 0,11NOK will be first resistance. Too many sellers at that price.

2 Likes

If FOMO kicks in, 0.11 will be long gone…

Too many sellers? Hidden sellers?

1 Like

Very many have declared in FA forum that they will sell at such levels! Nothing more.

Touched 0.1166…
0.11 new floor?:wink:

2 Likes

Den var såvidt oppom 0.12. Dersom dette oppkjøpet faktisk går igjennom og produksjon og salg fra feltet går som planlagt kan Zenith realistisk sett forsvare en langt høyere pris nå. Zenith’s andel av kjøpesummen er ca halve market-cap for Zenith, og tilbakebetalingstiden med 28$ produksjonskost på 6000 fat (hvorav 49% av 57% tilfaller Zenith?, litt usikker på strukturen) gir tilbakebetaling på under et år selv etter skatt og renteutgifter. Hva slags P/E er rimelig for et oljefelt i Yemen? Det burde være over 1 i hvert fall. Kjøpesummen gir price-to-sales nærmere 1/3 for S2 alene.

@Tony1 I am very glad that your intuition proved correct this time, congratulations.

2 Likes

Yemeniske myndigheter sier at avtalen, som Zenith helt tydelig skrev at fremdeles manglet godkjenning fra Yemen og Østerrike, ikke er gyldig fordi den mangler godkjenning fra Yemen.

Ettersom myndighetene her anklager Zenith for noe de ikke har gjort så lukter det for meg at noen har en skjult agenda. Om dette bare er en misforståelse, så har flere gjort en utrolig dum og kostbar tabbe. Da tror jeg det er mer sannsynlig at det er politisk manøvrering, bestikkelser, eller utpressing fra tredjepart på gang. Det er uansett utrolig dårlig nytt for Zenith som tilsynelatende har enda et prosjekt som havarerer før det er i gang, eller i beste fall blir liggende og vente på godkjenning i månedsvis.

Edit:
Ytterligere rykter og spekulasjon på HO:

Bl.a. Aden: Oil Commissions Spark Disputes between PM and Oil Minister - DAILY YEMEN

1 Like

Seems like something?
https://live.euronext.com/en/node/12010219

3 Likes

A step in the right direction! It’s another 3 months of “maybe”, but Benin would be a great development for Zenith if they come to an agreement.

2 Likes

What’s this? How should one understand this?

Fake news?

This is the same news from january 5th I linked to from yemenonline.

The Yemen government is saying there will be no deal without their approval, but Zenith already said in the press release that the deal was dependent on approval from the Yemen government. So either this is an (expensive) misunderstanding. Or this is political maneuvering or possibly corruption.

In any case it’s bad news, but difficult to say how real it is. I linked to a discussion on finansavisen with lots of speculation if you want to read wild ideas.

2 Likes

Dette er litt uryddig. Om Benin ender med enighet skal det børsmeldes, om det ikke blir så er det villedende å legge ut slike filmer.

Ren “infomercial” med tall for feltet i Benin.

1 Like

Enig. Vil annta at dette er noe Benin først må informere om før Zenith kan børsmelde.

Vi får bare håpe at de ved å legge ut denne videon har alt klart.

1 Like

NewsWeb (oslobors.no)

Zenith lurt, jaja.

Jalla jalla, dette selskapet. Godt jeg nesten ikke har aksjer igjen.

Jeg er litt overrasket over hvor mye av kursen som lå i Tilapia-håpet når den etterhvert var 2 år på overtid. Markedet tenkte tydeligvis ikke det samme.

Det er flere fugler på dette taket, så får vi se om Zenith klarer å ta noen eller om alle glipper.

MCAP på 142 mill NOK. Kan knapt være noe nedside igjen i praksis nå.

Problemet her er vel at Zenit ikke har teknisk kompetanse med å starte opp et dødt felt( ikke vært i produksjon på flere år)

1 Like

Jeg er overrasker at kursen holdt seg så bra.
De får ikke til noe.
Ikke solgt olje på lager
Ikke fornyet i Tunisia SLK utløp i desember 2022
Ikke får de boret
I Yenen ler myndighetene av ZENA.
Italia ( prisene er lave og lav omsetting)

1 Like

So is there anything to wait for right now? I really can not foresee anything short-term.