Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Axactor reports Q1 financials

Notice to extraordinary general meeting

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Longtrader (10 likes)
  1. @MOluf (9 likes)
  1. @rokky (8 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Buffet (7 likes)

  2. @Kvadro (5 likes)

  3. @Bingo123 (5 likes)

  4. @MTH (5 likes)

  5. @GriseFlax (5 likes)

  6. @alano (4 likes)

  7. @Kaisovski (3 likes)

Gratulerer!

Extraordinary general meeting Axactor SE

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Longtrader (10 likes)
  1. @Buffet (7 likes)
  1. @MTH (5 likes)

Resten av topp 10:

  1. @GriseFlax (5 likes)

  2. @Kvadro (5 likes)

  3. @rokky (4 likes)

  4. @Kaisovski (3 likes)

  5. @Savepig (2 likes)

  6. @Kratos (2 likes)

  7. @Bingo123 (2 likes)

Gratulerer!

Axactor har fått juling. Usikkerhet rundt innkreving og REOs. Men samtidig bygger de seg opp på det som kan bli framtiden for inkasso.

https://www.axactor.se/2020/06/04/svensk-bank-valjer-axactor-sverige?fbclid=IwAR2RFMVg7shN75qAtZsuKQGefdXci8ON5mJtlwqzWyJ8xUlSA6-MjVJOVew

1 Like

Har sett på diverse nye kursmål, hvor Dnb kom med en ganske merkelig analyse. De satt ned kursmålet med kjøpsanbefaling 10kr. Grunnen til kursmålet var bytte av analytiker og at Axactor kunne komme i brudd med lånebetingelser!

Så ikke en veldig fyldig analyse med tanke på at Axactor nå vil nyte godt av sin 3pc virksomhet og Npl vil bli billigere når bankene må kvitte seg med lånene som gir dårlig balanse i deres portoføljer.

Elefanten i rommet er nedskriving og brudd på lånebetingelser i Q2.

Men her kan jeg tillføye at Axactor har vært i brudd tidligere med lånebetingelser. Ligger under Q4 2016 side 20. Å veien fram til idag har vært preget av stor vekst.

Kom gjerne med synspunkter?

Axactor extends forward flow agreement with client in Norway

Noen som følger Axa her? Etter min spede kunnskap på TA så ble vel det gitt et lite kjøpssignal idag når den passerte 8,25 ish? Stigende RSI og godt volum også. Og med greit volum imorgen skal vel den presses ytterligere opp. Spennende case om kursen snur ytterligere nordover.

Financial calendar

Renteregulering

Johnny Tsolis appointed CEO of Axactor SE

Employee share option program

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Buffet (7 likes)
  1. @GriseFlax (5 likes)
  1. @Kvadro (4 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Savepig (2 likes)

  2. @Bingo123 (2 likes)

  3. @rokky (2 likes)

  4. @Longtrader (2 likes)

  5. @Salamis (2 likes)

  6. @Shadmar (1 likes)

  7. @Kratos (1 likes)

Gratulerer!

:+1: deler den

Oppdaterte nylig min oversikt over JFs innsidekjøp til å inkludere kjøp siden sist oppdatering fra undertegnede.


Noen kommentarer/observasjoner:

  • JF har nå en snittkurs på omlag 21,09 NOK/aksje. Med fredagens sluttkurs på 6,80 NOK tilsvarer det et papirtap på 67,76% eller totalt nesten 850 millioner NOK.
  • JF er snaut 2,56 millioner aksjer unna budplikt i Axactor (oppnås ved eierandel > 1/3). Siste kjøp av JF ble foretatt 6. mars til kurs 11,40 NOK. Jf. verdipaperhandelloven §6-10 fjerde ledd skal tilbudsprisen ved budplikt “være minst like høy som det høyeste vederlag tilbyderen har betalt eller avtalt i perioden 6 måneder før tilbudsplikten inntrådte”. Om jeg da tenker litt høyt, så vil det være fornuftig for JF å vente med å kjøpe de siste 2,56 millioner aksjene som utløser budplikt til etter 6 mnd har passert siden 6. mars (dvs. til etter 6. september). Dette er selvsagt gitt at kursen ikke vil passere 11,40 NOK innen den tid, som for øvrig er nesten 75% over fredagens sluttkurs.
  • Ellers interessant å se at JF per fredag har 190 500 aksjer utlånt til short. Dette er beregnet ved å sammenligne aksjebeholdning oppgitt i børsmelding med antall aksjer oppgitt i aksjonærlistene hos Tekinvestor per 13.07.
4 Likes

Axactor SE - Invitation to presentation of Q2 2020 results

Er i såfall andre grunner enn at amerikanske selskaper innen samme bransje går opp…

Hva mener folk om prisingen av Axactor? Det er priset inn et ganske så begredelige Q2. Men om vi ser framover, hva kan vi forvente? Tenker da på at styreleder Glen Ole Rødland i Axactor gikk ut i media og fortalte at selskapet skal gå inn i en ny fase hvor avkastning på kapital, lønnsom vekst og å utbetale utbytte til investorene blir hovedprioriteringene.

Jeg må si at selskapet er attraktivt priset på sikt, å i et markedet hvor penger på bok er tap, så frister det med utbytte framover for min del!

Selv avventer jeg til Q2 blir lagt frem…