Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

2 tech-selskap som ikke er notert enda

70% Pexip
21% Ascenium
3,7% Freixchange
0,9% Bergen Bio

Ascenium ligger i «gråmarkedet» til Pareto. De har vært helt oppe i 17 kroner og selges unaturlig billig nå. Tror på børsnotering eller oppkjøp etter jul en gang da de allerede har vært i dialog om oppkjøp fra Intel.
Pexip tror jeg kommer til å ha eventyrlig vekst det neste året og jeg tipper på oppkjøp fra større aktør i overskuelig fremtid.
Freixchange er også i gråmarkedet og noteres i 2021 tror jeg.

4 Likes

Ascenium har vel også nylig gjennomført en stor emisjon. Spennende selskap!

Noen måte å handle i disse nå?

Det er Kjetil Noer i Pareto som holder i både Freixchange og Ascenium han kjøper og selger aksjonen «manuelt» for deg slik han gjorde med Pexip før de gikk på børs.

Stemmer. De har hatt høy aktivitet etter de fikk inn frisk kapital har jeg inntrykk av.

Tar man kontakt med han for å kjøpe seg inn? Har aldri handlet utenfor børsnoterte

Ja. Man må rett og slett kontakte Kjetil [email protected]

2 Likes

Hvor finner man informasjon om kursen til Ascenium? Og er det noe sted man kan lese mer om hva de driver med og bakgrunnsinformasjon om selskapet?

1 Like

Tror den beste måten å få kredibel informasjon på er å kontakte Kjetil Noer i Pareto. Tror lite er offentliggjort. Noer kan også gi deg kurshistorikk vil jeg tro.

Hvorfor ikke presentere selskapene litt? Et kjapt Google søk ga nada info om ascenium.
Edit: var kanskje litt rask der. Forventet mer norske treff, mengde jobber med prosessorer?

http://www.ascenium.com/

Jeg forsøker ikke gjøre meg spennende og tilbakeholden , men kombinasjonen av deres naturlige tilbakeholdenhet grunnet behovet for å beskytte teknologien sin, det kompliserte ved hvordan de bygger opp prosessoren sin og at jeg ikke er kyndig nok til å forenkle det gjør at jeg overlater det til Kjetil og Ascenium selv å tilby mer kjøtt på beinet. Håper det gir noe mening

Ascenium opp 12,5% i går til 4,5kr :+1:

Hva tror du freixchange kan prises til dersom den kommer på børs?