Jeg har kjøpt og lest over 400 bøker gjennom kindle.
Det som irriterer meg er at prisene ser ut til å bli høyere og høyere. Ideelt sett skulle jeg hatt kindle unlimited, men jeg har ikke orket å dille med det. Men når man bruker kanskje 600-700kr på bøker i mnd, og man leser de fleste bare en gang, og kan ikke selge de eller bytte de bort, så blir det nok til at jeg mekker det til likevel.
Men bibliotek har jo også ebøker til utlån. Og det faktisk gratis! Så det blir et prosjekt for de kommende ukene.
Når det gjelder moms, så skjønner jeg jo norske butikker til en viss grad. Men siden de uansett insisterer på å ta latterlige priser for varene sine, så kan de egentlig bare ryke og reise.
Jeg handler mer og mer på nett, og med bompenger, parkeringsavgifter og generelle bilholdsavgifter som er hysteriske, så kommer det nok ikke til å minke.
Et forslag jeg har er å senke momsen til 10 prosent. For alt. Da kan det jo hende at handelslekkasjene til andre land minker, og, nei staten tjener nok ikke på det, men det ville alle vi andre gjort. Da kan det til og med hende at utlendinger på ferie i Norge ville vurdert å handle mer her.