Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

4 i motbakke

KOA NOM NAS PHO
4 rimelig rundjulte selskap på dagens kurser. Hva ville du kjøpt? Hvorfor?

Fond

1 Like

Fond er «sikkert» som banken, banken selv gir stabil verdivekst. Begge gir bedre avkastning enn bortspekulerte aksjer, i de fleste tilfeller. Lottopreget på aksjer er labilt, ofte usunt og like lønnsomt som røyking? Likevel har jeg ikke slutta med aksjer enda. I’m dead, but I dont lay down.
NOM NAS KOA PHO
Anyone?

1 Like

God kveld
Sikkert mye annet å bruke pengene på - etterisolere huset gir en god avkastning har jeg hørt.
men
KOA og PHO fortjener en plass på watchlist

de to andre er skumle, men sikkert moro for de som kan dem

1 Like

Etter dagens juling synes jeg selv koa ser interessant ut fremover. For ordens skyld så har jeg noen få aksjer i den fra før :+1:t2:

1 Like

Foretrekker selv Yara og Norsk Hydro. Men ut av de er vel PHO den mest attraktive.

1 Like

KOA. De er inne i en snuoperation etter ha sparket ut førrige styreleder og CFO. Det blir fler som får gå under høsten, vibber jeg.
Sett til marginene Q2 2024 så borde kursen vare 2:20. Da er ikke noe av inventarier, IP etc mer uten kun affærsvirksamheten.
Men jeg kjøper ikke KOA før alle mine penger uten sprider på en del annet og.

1 Like

Nei, enig i det. Spread er av de viktigste strategiske prinsipp på børs. Og selv om jeg fikk det opplest da jeg var fersk, samt endel andre smarte tips, sku jeg på død og liv gjøre de feilene og alle andre feil sjøl. Tunglært -tilsynelatende.