Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Det stemmer, men hvorfor skal Kick n’ run overgå dette:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hugogames.superskater&hl=no

?

Det er jo nesten samme spillet spør du meg i ny innpakning og bort med skateboardet.

Overgår det? Det har det jo allerede gjort, og dette har Hugo Games gitt en forklaring på gjentatte ganger. De blandet inn karakteren Hugo - noe som de vedgår de ikke skulle ha gjort. Dermed fjernet de han og laget spillet som nå er gitt ut.

Og som du sier - bort med skateboardet. Det er veldig viktig! Det er fotball det er snakk om her.

Og altså er nr. 67 i USA. Allerede har det slått “Superstar Skater” på topplistene. Det sier jo også litt når spillet får 4,8 i ratings til nå.

Du må forstå kidsa og du må forstå hvordan mobile gaming fungerer.

1 Like

Lansering av et fotballspill med Ronaldo når EM starter med reklame for det på hans sosiale kontoer ser ut til å fungere bra.

1 Like

Oppdatering.

Iphone games - rangering så langt, etter største land (revenues):
Kina:191
USA: 67
Tyskland: 10
UK: 10
Frankrike: 11
Canada: 29
Spania: 9
Italia: 11
Brasil: 37
Russland: 3

Jeg blir overrasket om de får inn mer enn 1,5 m. dkk i hvertfall. Gleder meg til å lese Q2 rapporten : )

Du kan jo raske til deg litt i emisjonen da :wink: Tror jo de er litt mer rederlig enn Funcom…tross alt gir de ut et par spill før de avslører betingelsene i emisjonen.

Men som sagt, en større investor er interessert, og hovedaksjonær Henrik Kølle har sagt han er svært interessert i å delta i emisjonen. Da spesielt med tanke på spillene med Cam Newton og Nyjah Houston. Han har også sagt at avtalen med Lima Sky er mye større enn avtalen med Ronaldo.

De skal lage Doodle Jump 2!

1 Like

Nr 41 i USA nå.

1 Like

De skal lage Doodle Jump 2!

Jepp og det er bra. Har mye mer tro på det enn disse reklamespillene uten sjel. Bare se hvordan det gikk med Axe in Face 2. Det er nærmest som å vinne i lotto om de klarer å lage en hit selv om man har truffet bra tidligere.

Axe in Face 2 gikk greit siden de nå har fått avtalen med Samsung. Og jeg synes faktisk du må lese deg litt mer opp om selskapet, siden de har spredd risikoen i sin “three-fold-strategy” nå.

Og som Henrik Kølle har sagt:
“Hvis bare et av spillene blir en suksess, vil kursen øke 10-gangen

1 Like

Axe in face 2.

100 000–500 000

Det er ikke greit for et spill som lever av reklame og mottar 0,3-1,5kr per download. Det er et tapsprosjekt.

“Hvis bare et av spillene blir en suksess, vil kursen øke 10-gangen”

Selvsagt, men det er jo kun en drøm.

Jau…men etter at Samsung tok spillet inn i porteføljen så tror jeg det er godt i pluss.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=402999

“Hvis bare et av spillene blir en suksess, vil kursen øke 10-gangen”

Selvsagt, men det er jo kun en drøm

Tja vi får se. Uansett synes jeg Hugo Games gjør en veldig god jobb nå for tida og jeg tror de har mulighetene til å konkurrere med de større. De gjør jo all ting rett i så måte.

Jepp, de prøver så godt de kan, men føler de mangler sjel dessverre. Får se på denne etter sommeren om kick n run da har over 10 mill downloads.

ser lovende ut saa langt :slight_smile: gode tilbakemeldinger paa itunes og google play…

2 Likes

Ronaldo gjør det ok, men jeg er litt skuffet over antall nedlastninger på Android. Ser imidlertid ut til å gjøre det langt bedre på iOS, og har ligget på top 10 i UK siden release.

De kommer imidlertid med en oppdatering til spillet som gjør at man kan konkurrere mot hverandre, og vinne premier. Kan ikke huske at det har blitt gjort tidligere, med reelle premier. Henrik Kølle snakket om eksempelsvis signerte trøyer fra Ronaldo.

Det er i alle fall mye som skjer de neste dagene:

• Release av Hugo Flower Flush.
  • Emisjon - fortinnsvis mot eksisterende aksjonærer.
  • De er åpne på at de trenger penger i forbindelse med oppkjøp av andre selskap.
4 Likes

Jeg tror Google play tallene har en viss forsinkelse, men nå er det 4388 rewiews mot forrige Ronaldo spills 69000… Så kan man jo tenke seg antall i forhold til antall nedlastet per rewiew. Ronaldo kick n run er så vidt jeg ser featured på Google play i en fotballkategori. Men ikke i new games. ( enda?) men som det har blitt nevnt her må det lastes ned endel millioner spill før det blir noe særlig inntjening. Jeg la forresten merke til at grossing ranks skøyt i været i Sverige ca en uke etter launch… Blir spennende å se :slight_smile:

1 Like

Her er presentasjonen fra Investordagen i Aarhus:
http://www.shareholders.dk/kampagne/InvestorDagen-Aarhus-2016-webtv/Hugo

1 Like

Snodig salgsside i Hugo nå. Gode muligheter hvis noen vil posisjonere seg før emisjon.

Men fra 2,80 og opp til 3,45 for nestemann på salgslisten? Kanskje noen vil ha en litt lavere kurssetting på emisjonen. Hvorfor selge så billig når det er unødvendig?

Inne igjen på 2.63

Føler det var et godt kjøp :smiley: Kortsiktig kjøp!

2 Likes

Selv om den ble solgt ned i dag, så er det jo noen (Morgan Stanley) som nettokjøpte en stor aksjepott på 134100 aksjer. Det gjør jo ikke noe det, og den som solgte kan like godt være opptatt av å kjøre ned kursen slik at emisjonen blir satt lavere. Topp 10 (som denne aksjonæren som solgte etter all sannsynlighet er en del av) sitter på over 90% av totale aksjer. Når man da vet at emisjonen rettes mot eksisterende aksjonærer, og volum er så lavt som det er, så kan noen selge for rett og slett få billigere aksjer i emisjonen.

Nå er jeg spent på generalforsamlingen mandag :slight_smile:

1 Like

Fosser fram i Play Store. 3000 nye ratings på 1 dag (utgjør 150-200K nedlastninger). Endelig featured av Google også! :grin:

Billig nå, og de som vil ha aksjer i emisjonen vet hva de må gjøre :wink: