Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Hva tror du om min inngang på 2.63 da @koe ?

Jeg tok noen smuler på 2,65. Jeg har hatt denne på watchlisten så lenge at nå ble den billig emm. :slight_smile:

1 Like

Det tror jeg blir veldig bra hvis du er litt tålmodig :wink: Gratulerer med fin inngang. Jeg har måttet snitte ned og sitter nå med et snitt på 3,4.

1 Like

Vi satt her og lo av Hugo games for noen måneder siden og plutselig er det en hel gjeng her inne som er aksjonærer, inkludert meg selv. Hah.

4 Likes

Ja der sier du noe @swing og jeg har en følelse av at vi her sammen har gjort dette til en gullgruve for oss, før alle andre legger merke til Hugo Games :smiley: Jeg gleder meg!

1 Like

Litt kjipe er jo at jeg først la inn en ordre på 2.57 idag. Jeg var den første til å legge ut ordre til den kursen, men så skjedde det ingenting i ca 1 time så jeg høynet den litt og litt til jeg stoppet på 2.63, og den slo igjennom. Hadde jeg ventet så ville jeg nok fått aksjene til 2.57…!!! Igjen lærer jeg at tålmodighet er nøkkelen til å lykkes i aksje verdenen :wink:

2 Likes

Ser du skriver du er kortsiktig. Sannsynligvis kommer jeg til å sitte en stund med størsteparten av aksjene - det er så mye som skjer framover i Hugo.

• Oppkjøp.
  • Interesse fra utlandet - større investor.
  • Kontrakter med Ronaldo, Cam Newton og Nyjah Houston. Det er godt jobbet av Hugo å få enerett til bruk av dem i app-spill. Og Henrik Kølle har sagt at de står fritt til å benytte seg av Ronaldo i appene sine. Altså kan de utvikle et spill (som f.eks fotballspillet som kommer i Q3, og se hvordan det går - deretter kan de faktisk benytte seg av Ronaldo i spillet og utgi det på nytt, med noen få endringer. Det er en veldig god avtale. Cam Newton og Nyjah Houston skal gi dem gode inntekter fra USA, som står for 53% av markedet på iOS.
  • Doodle Jump 2! Og her er det ikke Hugo Games som er utgiver, men Lima Sky. Hugo lager spillet og de deler inntektene 50/50. Denne avtalen er stor!
  • Samsung preinstallerer Axe In Face II på 5 millioner telefoner.
  • Hugo skal inn på casionoer rundt omkring i hele verden. Her får de penger fra royalties, og trenger ikke utvikle noe selv.
  • De er/var i samtaler angående HTR2 - for å få distribuert det på en annen måte.
  • De kommer med nye spill på rekke og rad.
  • Deres største eier og daglig leder, Henrik Kølle, har uttalt at han er positiv til å delta i emisjonen som kommer. Da spesielt med tanke på avtalene med Cam Newton og Nyjah Houston.
  • Henrik Kølle uttalte på InvestorDagen i Aarhus at de “mildt sagt” har sett gode tall fra soft launch til “Hugo Flower Flush”.
  • Har fått god erfaring i Asia. Gull verdt videre.

I det hele tatt - jeg skjønner ikke hvorfor interessen for Hugo er så lav. De har en mcap på i overkant av 60 millioner. Det er ingenting!

5 Likes

Hvilken Mcap ser du for deg ? Har du noen meninger rundt det ?

Jeg sier bare som Henrik Kølle:
"“Hvis bare et av spillene blir en suksess, vil kursen øke 10-gangen”"

Nå øker de mcap når emisjonen er kjørt - men samtidig kommer de til å kjøpe opp et til mobilspillselskap - så det er absolutt spennende. Og et av kriteriene er at det er “cash positivt”

1 Like

Jeg også ble litt overrasket når jeg kjørte gjennom selskapet en siste gang før jeg kjøpte. Tenker dette er en fin aksje du kan putte i skuffen og ta litt avstand fra en stund.

Et sunt avbrekk fra Funcom og Avocet mining. Det er mulig samboeren setter pris på at jeg gjør noe annet enn å banne eller sjekke gullprisen.

10K aksjer legges i skuffen, så får vi se om 6mnd til 1 år. Tror det kan bli gøy.

Jeg merker forøvrig at mer tid på Tekinvestor har økt prosentandelen med “high risk” i porteføljen.

6 Likes

Drifter de med overskudd, har de mange ansatte ?

Nei de drifter ikke med overskudd, men har guidet overskudd i Q3, noe Henrik Kølle fortsatt sier han har tro på.

De har 17 ansatte. Samtidig som de har et partnerkontor i Nottingham med 14 ansatte som arbeider fulltid med mobilspill for Hugo. Dette gjør de for å ha fleksibiliteten til å skalere ned på ansatte dersom ting ikke gikk som de håpet på :slight_smile:

1 Like

Takk. for svar… spennede kanskje jeg tar en pott her jeg og :slight_smile:

1 Like

Hmm, venter fortsatt eg og eg ser Ann enda litt lenger

1 Like

på grunn av emisjonen ?

@kronn ja du kan jo se hvilke betingelser som gjelder for emisjonen. Tipper du får litt tid å kjøpe deg inn på før den, hvis du f.eks. vil ha aksjer der. Eller ikke? Uansett…emisjon i juli, men vi får nok vite en del mer om den nå på mandag.

Eg vil inn, venter ikke på emisjon, vil bare se Ann litt.
Anser Hugo som ett meget spennende case, som er verdt å følge

1 Like

.[quote=“Leo, post:291, topic:184, full:true”]
Et sunt avbrekk fra Funcom og Avocet mining. Det er mulig samboeren setter pris på at jeg gjør noe annet enn å banne eller sjekke gullprisen.

Jeg merker forøvrig at mer tid på Tekinvestor har økt prosentandelen med “high risk” i porteføljen.
[/quote]
Dagens 2 beste gullkorn :smile:

4 Likes

Tar en Larsen og nekter å kjøpe Hugo over 1.5,- :slight_smile:

3 Likes
4 Likes