Forresten, har Hugo Games nevnt ordet emisjon i noen av meldingene sine?
Ja, Mandag får vi vite mer.
Se denne:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=402998
Takk.
Tipper de vil komme med en emisjons kurs på 2.50 jeg.
Klatrer bra på Android nå, og bør være nær 1 million nedlastninger der nå. Nr 8 på “new free” i UK og har klatrer 55 plasser til en 77. plass på free games-listen.
På iOS nærmer det seg nå det gamle Ronaldospillet når det kommer til ratings.
Hugo med en litt annen holdning til eksisterende aksjonærer, enn hva man har sett hos visse andre selskap:
Vi har i dag indkaldt til ekstraordinær generalforsamling og stillet forslag om en bemyndigelse til at øge aktiekapitalen med op til nominelt DKK 25 millioner med eller uden fortegningsret, og her vil jeg gerne understrege at bestyrelsen er meget opmærksomme på den loyalitet, som mange af vores aktionærer har udvist i et svært år som børsnoteret selskab, og dermed siger jeg også, at der er fokus på at tilgodese mange aktionærers ønske om fortegningsemission ved fremtidig kapitalfremskaffelse.
Hvis hovedaksjonær ikke blir med, snakker man ofte om en rabatt på opp til 50%. Jeg forstår det slik at han blir med. Hvilken rabatt er det du tror kommer, @koe? 25%?
Tror ikke du er langt unna der, det var vel noe sånt de la seg på forrige gang de hentet inn penger. (1 kr under kursen på 4,65). Tipper mellom 1,8 og 2. Kanskje lavere.
Edit:
Nå kan det jo skje ting med kursen før de henter inn penger. Ligger jo ganske lavt i kurs nå med tanke på alt som har skjedd i det siste når det gjelder avtaler. Kan være en gyllen mulighet.
Ronaldo har nå kommet seg bra oppover listene på Android, og er inne på top 10 i blant annet Italia, Sveits, Portugal og Nederland. I portugal er appen faktisk nr. 2 (games).
I UK har det lagt seg foran det nye Turtles-spillet på “new free”, og ligger på en 5. plass der. 42. plass når man ser på “games”.
Naa er det viktig at alle heier paa portugal paa onsdag, saa ronaldo kan spille flere EM kamper
hvor mye er de får for et sånt spill som Ronaldo egentlig ? Noen som hvet det ?
Prøvde meg på en trade i Funcom og solgte deler av beholdningen på 1,50 for å kjøpe igjen når emisjonsaksjene kom ut. Kom meg ikke inn under krona, så brukte det jeg tjente på den traden og kjøpte meg inn i Hugo. Ikke store sakene, men kom meg inn på 2,59 med en bitteliten post.
Skal bli spennende å følge med i tiden fremover! Takk til alle som henter frem og deler informasjon. Hadde aldri visst om dette caset om ikke det var for dere.
Det er så mange faktorer som spiller inn, så det er umulig å vite ut fra nedlastningstall. Spesielt viktig er DAU, altså “daily active users” - antallet brukere som benytter appen hver dag. Her har Henrik Kølle sagt at de er førnøyd med 500000, og det krever nok minimum 5 mill. nedlastninger. MAU, som er “monthly active users” må også ses på i forhold til brukere pr. dag.
Henrik Kølle kom med et eksempel på HegnarTV:
- Hvis du har 5 millioner DAU, vil det gi en netto omsetning på DKK 7-800K pr. dag.
- Hvis du kun har 20000 spiller som spiller det, har man en omsetning på bare DKK 2-3K pr. dag.
Altså sikter Hugo mot kanskje DKK 70-80000 pr. dag.
Ellers er retention utrolig viktig, altså hvor lenge en spiller benytter seg av appen før han avinstallerer/slutter å bruke den.
Mye annet som spiller inn, her er en fin artikkel som beskriver de forskjellige beregningsmetodene:
Det er det de drømmer og sikter mot ja, men tidligere med Ronaldo spill har de omsatt for ca. 4. mill dkk. på et år. Da er Ronaldospillet/reklame i spillet kanskje 30-40% av dette så det er vel der landet ligger til det motsatte er bevist : )
Problemet med det tidligere Ronaldospillet har de jo kartlagt - de så at innblandingen av Hugo og skateboard ikke var heldig. Nå har de fjernet Hugo og kommet inn med en fotball i stedet for skateboardet. Dette fikk de lov til av Ronaldoteamet, og dermed fikk de en ny sjanse. Med det satser de på at spillerne holder seg lengre i spillet, og flere DAU. Dette har de forklart mange ganger ved presentasjoner/rapporter.
Ronaldo skal for øvrig poste om spillet i sosiale medier hver 3-4 uke.
Men det gjenstår å se om det utgjør en forskjell.
Likviditetsgarantist Norne ser ut til å holde tilbake aksjen i dag. Tipper dog de må kjøpe litt mer i løpet av dagen.
Var det en liten reaksjon opp idag grunnet mangel på informasjon rundt emisjons kursen? Noe av “redselen” borte.
Var kanskje noen som ville inn på grunn av dette med fortrinnsrett for eksisterende aksjonærer. Ronaldo gjør det bedre - og det er nok flere som har fått øynene opp for lille Hugo
Skal ikke se bort i fra at jeg er villig til å bli med på emisjonen selv. Kan være ganske så lukrativt. Hvor kan jeg eventuelt henvende meg, hvordan går jeg frem og når?
Du får melding i VPS, og der kan du også tegne deg. De skal ikke kjøre emisjon før i neste måned, så vi får ikke vite noe om kurs enda, Her er litt hjelp:
https://www.nordnet.no/kundeservice/start/selskapshendelser-corporate-actions/emisjoner-og-tegningsretter.html
Verdt å merke seg i forhold til emisjon, er at dersom de på et tidspunkt velger å hente penger på det åpne markedet, skjer det til markedspris, ref. pkt. 2.5.
The capital increase shall take place at market price.
I punkt 2.4 derimot, hvor de gis autorisasjon til å hente kapital fra eksisterende aksjonærer, kan de legge seg på et nivå under markedsprisen.
The capital increase can take place below market price.
De kan også benytte seg av punkt 2.6 og hente kapital fra eksisterende aksjonærer, til markedspris.
3 punkter altså.
2,4 Fortrinnsemisjon med rabatt.
2,5 Åpen emisjon uten rabatt.
2.6 Fortrinnsemisjon uten rabatt.
De har altså ikke gitt seg selv autorisasjon til å hente inn kapital under markedspris, fra investorer uten aksjer.
Med andre ord: Hvis denne utenlandske investoren de har snakket om skal inn i aksjen, må han betale markedspris.
Veldig bra!