Gjør vel ingenting…så lenge det kommer…å kursen går til himmels😉
Tenker dette er svenskene fra KOA som har hoppet over, så det er nok ikke lenge før denne tryner heller. Tipper i morgen i 12-13 tiden.
Noe fishy er det. Falt fra 3,40 til 2,60 på noen få minutter før lunsj i dag…
Ble solgt en post på 900k aksjer ca da
Menigheten her minner meg om Larsen og Sino Agro. Lytt til de mer erfarne! Hugo er Hugo.
Noen svensker har hoppet over fra… omsatt for 140 mill i dag, er vel heller det at flere øyner at Vikings faktisk kan bli en mega suksess🎉
Og med det mener du at selskapet kommer til å feile og aksjekursen gå i grøfta igjen?
Mulig du får rett, men man kan ikke alltid bruke historikk til å vite fremtiden. Ledelsen er byttet, tidligere leder er helt ute, staben er redusert og man har koblet til seg aktører med god track-record. Mulig de feiler, men jeg gir dem ihvertfall muligheten uten å forhåndsdømme.
Har man vært igjennom nedgangen som aksjonær er det sikkert fristende å være negativ, men fortid er fortid.
Skjønner hva du tenker på, men som krydder i en portefølje er den utmerket.
Ja uten tvil. Men basert på hva en del ukjente kallenavn skriver her så er jo Hugo skuddsikker. Per dags dato har de stått en meter unna blinken og skutt med hagle uten å treffe. Fin å trade men folk bør være forberedt på å kunne miste alt i løpet av svært kort tid
Nå finnes det vel strengt tatt 10 selskaper som feiler for hvert som lykkes innenfor gaming, så det er jo ikke sånn at de er unike i den sammenheng.
Jeg velger å tro på dem, og gleder meg til å se hvor vi er om 3-4 måneder fra nå. Du må gjerne vekke opp igjen denne tråden og le av meg om kursen faller under 0,40 og jeg har fått negativ avkastning, men per nå ser det greit ut.
Ja du husker nok funcom sin kriseemisjon på 0.55 og kursen var over 2 da. Men det gikk bra for de som ble med helt til ce release.
Kunsten i spillaksjer er å sikre seg litt før produktet er ute.
Når det er sagt er finansiering et issue her også. Mobilspill krever mye cash til markedsføring hvis det ikke går viralt da.
Det er mange som har prøvd det i Hugo, det har feiler hver eneste gang. Hva er forandret denne gangen?
Utviklerne er i stor grad byttet ut med friske koster. Derfor gir jeg spillene en større sannsynlighet til å lykkes enn med gamle koster.
Differences:
- Lower cost structure: one studio (tintin), other games (doodle jump, nyah and vikings) outsourced
- New management and new developers
In short the reason why most of the people invest now is because they do not wish to miss the train when one of the three big games (tintin, doodle jump or vikings) becomes a hit. An additional reason why I and some others on this forum invest is because of the extreme low cost structure that
fivepg has developed. Even if their games fail in attracting a large audience, changes are big they have become a profitable company by the end of this year.
To give a balanced view: Reason why some people do not to invest is because Fivepg or hugo has not a good track record regarding monetization of the games. This is true , but they have started to make some improvements (e.g. Ronaldo Kick n Run on Kiloo)
Tror det når jeg får se det, så får vi være enig om å være uenig frem til den tid
får håpe for din del at du ikke har basert din investering utav denne formidable utviklingen i “streken”(aka Aksjekursen)?
@pleximus83 Jeg? Nei, jeg har ikke lang negativ historikk med selskapet så jeg har bare fremtiden å se på, dermed tenker jeg at de har flere gode muligheter til å lykkes de neste månedene og sitter med det i forventning. Det er jo bare en gamble, og så langt har jeg ca 750% avkastning. Når (hvis) jeg krysser 1000% avkastning så selger jeg innskuddet mitt, og da får det bare gå dit det gjør etterpå, da taper jeg ingenting
Trodde den kom til å ende på 2 idag, men der tok jeg feil. Kan fort nå 5 imorgen nå.
understand that gaming companies are valued approx at a 12-19 (https://www.equidam.com/ebitda-multiples-trbc-industries/) multiple of (expected) ebitda. At a current market value of approx 160 million NOK, people currently expect an ebitda of 10 million NOK or approx €1.000.000. What do you think?