Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Mener det ble skrevet lengre opp i tråden her at dette “aldri” skjedde…

2 Likes

Det rareste er at hugo har gått over 600% opp siden mars.

4 Likes

Absolutt, kan være enig her. Samtidig så skal det sies at poenget med soft launch er å samle inn tilbakemeldigner og forbedre produktet, så jeg foretrekker at de kjører denne linjen fremfor tut og kjør og håpe på det beste.

Det er jo ikke soft launch jeg er uenig i men det at de soft launcher før eier av IP har godkjent at de kan gjøre det. Det at de soft launcher uten godkjenning er nesten “tut og kjør” :slight_smile:

1 Like

Høres ut som et klassisk developer gjør noe de synes er bra/kult, sjefen er for opptatt til å se på detaljene og kommer etterpå med innsigelser når det egentlig er for sent.

Børsmeldingen oser av: “Dette skulle de egentlig ha sagt ifra om for lenge siden hvis de hadde fulgt med som planlagt”

1 Like

Er meg som leste feil her. Tolket det som det var 3djepart som utviklet på spillet som mente de skulle endre for å tilpasse spillet mer mot IPen. At det er de som utlisensierer rettighetene som krever dette stiller det i et helt annet lys.

2 Likes

27-2020 5th Planet Games A/S - Annual Report for 2019: Driving Down the Company Costs

28-2020 5th Planet Games A/S – Notice convening Annual General Meeting

29-2020 5th Planet Games A/S - Terms of the underwritten rights issue

30-2020 5th Planet Games A/S - Key information relating to the rights issue to be carried out

Der kom det en emisjon i kjent 5th stil :slight_smile:

2 Likes

Brukbar rabatt også. Ikke like ille som funcom 0.55 men i samme gate

2 Likes

De gjør dette hver gang og det lå i kortene :slight_smile:

Veldig interessant. I følge rapporten så har de fra q1 klart å få ned underskuddet til pr. måned til 900k DKK pr måned. Det betyr vel at med kostnadsbesparelsene som er gjort og dagens tall klare seg med årlig burnrate på ca 11 mill dkk.

Emisjonen er satt på kurs 1 blank så det er jo en rimelig mye lavere kurs enn der de ligger nå så sånn sett litt ugunstig. Likevel, med 35-45 millioner nok så skulle det på samme burnrate gi dem ca. 2 år (35mnok = 24m dkk | 45mnok = 31m dkk). Det gir de ganske mange spill launches på veien og jeg synes ikke 900k dkk høres ut som et uoppnåelig mål i forhold til å klare å gjøre seg selv profitable. Tenker det blir å følge med litt på kursen når emisjonen setter seg og kanskje en kan få en billig inngang her.

Nedenfor fra rapporten i forhold til innhenting av penger

Capital resources:
5th Planet Games has a number of games under development both internally and externally. Until successful launch of the new games and sufficient positive cash flows from operations are obtained, the group is dependent on additional capital contributions.

The Board of Directors of 5th Planet Games A/S (the “Company”) has today resolved to conduct a rights issue of NOK 35-45 million at a subscription price of NOK 1.00 per share (the “Rights Issue”), of which the minimum amount is underwritten. The Rights Issue is subject to approval by the annual meeting of the Company to be held on 3 July 2020 (the “AGM”).

The proposed underwritten Rights Issue will raise gross proceeds of NOK 35-45 million through issuance of minimum 35,000,000 and maximum 45,000,000 new shares (the “Offer Shares”) at a nominal value per share of DKK 0.05, and a subscription price of NOK 1.00 per share. Management’s review 6

Financial expectations:
With the additional reorganization successfully executed, several games to be released in 2020 and a low cost base, we are confident with the future. The primary risk factor to achieving a successful outcome are the ability for the Berlin studio to deliver “The Adventures of Tintin” to market as planned as well as meeting the KPI’s for both DAU and ARPDAU.

3 Likes

Financial calendar

31-2020 5th Planet Games Hosts Investor Call About Present and Upcoming Plans and Games

Hugo kjøp episode 3. Jeg har kjøpt en liten mikropost for å kunne overtegne i kommende emi. Har vært inne to ganger før på emi, overtegnet, fått alt jeg har overtegnet, solgt like etter jeg fikk aksjer… Avkastning 30% første gang, 5% andre gang… så får se om det kan gjentas nå i juli. :sweat_smile:

5 Likes

What are the rules in Norway/Denmark regarding an emission of shares? Any differences with other markets?

Tenkte det samme, men blir det trading av retter denne gangen på børsen?
Ser i mld :“Will the rights be listed – yes/no: Yes” Betyr det kjøp/salg av retter på børsen?

Og hvordan er det må man ha aksjer for å få en fordel mtp overtegning eller holder det med bare t-retter. Sikrere med t-retter hvis man husker å bruke det man vil investere før fristen da.

Du kan jo sitte med 1 t-rett og satse på massiv overtegning .