Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

36-2020 5th Planet Games A/S – Commencement of subscription period for the rights issue

Oslo Børs – Tegningsrettene i 5th Planet Games A/S vil bli notert / The subscription rights in 5th Planet Games A/S will be listed 09.07.2020

Å kjøpe en tegningsrett er nå i skrivende stund dyrere enn å kjøpe aksjen. :smile:

Er redd muligens mange nye unge aksjonærer tror en TR er samme som når KOA hadde aksjer på merkur. De har ikke regnet inn den ekstra krona for å faktisk tegne seg.

4 Likes

For meg ser det ut som om at aksjen holdte sånn noenlunde stilen til den ble handlet uten retter. Det kan tyde på at mange selger aksjen for å benytte seg av rettene til 1 kr.

Så det optimale her for de som har TR´er er å vente til den 22.07, se hvordan kursen ligger an, tegne seg for nye aksjer så fremt kursen ligger på et ok nivå (jeg tenker at den bør ligge på rundt 1,2-1,3)? Også satse på at ikke kursen gruses frem til den 03.08 eller når det var man fikk utstedt de nye aksjene. Forhåpentligvis kommer det en Vikings nyhet i mellomtiden.

2 Likes

Større aktører kan shortselge aksjen og så dekke shorten inn med emiaksjer. De behøver altså ikke kjøpe aksjene tilbake i markedet.

2 Likes

Akkurat i dag er det i alle fall ikke lønnsomt da kursen er for lav og tegningsrettene for dyr, men dette kan selvsagt endre seg.

Ingen registrerte i short-registeret, men der er helt sikkert mindre - ikke meldepliktige - posisjoner aktive i dag.

Jeg håper virkelig at man kan få vite mer om ip utfordringene med vikings og tintin før emisjonen er over. Føles rart å skulle delta i en emisjon uten å vite om ip sakene er løst. Kan jo velte hele caset omtrent i worst case scenario. Selskapet bruker ofte å komme med gode nyheter i tegningsperioden. Håper dette blir den gode nyheten.

2 Likes

Helt klart, dette er og min største bekymring. Men jeg tenker da at dette skjønner FIVEPG og, så håpet mitt er at de har en plan for å kontre dette vha. en melding, forutsatt at de får den infoen de trenger til den tid. Og det er litt av en forutsetning.

Ja det er jo ikke mye interessant i selskapet hvis de ikke kommer i mål med vikings / tintin.

37-2020 5th Planet Games A/S – Last day of trading in subscription rights

37-2020 5th Planet Games A/S – Last day of trading in subscription rights

Den är aktien verkar ha lockat till sig alla nordens värsta puckon.

Är det någon som vet hur mycket de investerat i sina spel?

Hmm, kan ikke velge å tegne meg for denne i vps. Aldri opplevd det før? Må man tegne et annet sted?

Du må på Norne.no for og tegne deg :+1:

38-2020 5th Planet Games A/S – Last day of the subscription period in the Rights Issue

39-2020 5th Planet Games A/S – Preliminary results of the Rights Issue

Spennende å se hvor mye man fikk av overtegninga jeg gjorde. Oppgangen de siste dagene er nok en pump av proffe svenske tradere som skal selge emisjonsaksjer til 1 kr. Redeye community analysen tyder på det.

Ingenting nytt om ip situasjon enda.

1 Like

Hvor mye overtegnet du ?

He he. Det ble enorm overtegning, men den uavklarte ip situasjonen gjorde at jeg begrenset meg noe.halvparten ble det.