Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Ja , jeg hadde nok også prøvd meg på mer hvis de hadde fått avklart IP situasjonen i forkant.

Stort usikkerhetsmoment det der. Diskuterte tidligere med megler hvor flaggegrense første gikk så hadde dette vært avklart var jeg klar til å satse stort. Sitter i 50 prosent cash før denne emisjonen.

2 Likes

Smart med aksjer og forsøke å overtegne. Blir interessant å se hvor mye aksjer det blir av det. Nå skal vel emi aksjene ut på markedet så blir veldig interessant å se hva som skjer nå.

Spennende å se. Overtegnet enormt i en funcom emisjon en gang og fikk omtrent null ekstra aksjer så dette kan fort bli tilsvarende.

2 Likes

Har noen fått svar på overtegningen? Hvis det som står på nordnet nå stemmer, fikk jeg 0 overtegnede.

40-2020 5th Planet Games A/S – Final results of the Rights Issue

Major Shareholder Announcement

Som fryktet. Kun smuler gav enorm overtegning. Hadde x aksjer før emisjonen. Nå når emisjonen er over og nye aksjer er trykket opp vil jeg få litt over 2*x aksjer totalt. Tipper garantistene har tatt det meste som er tegnet uten retter.

0 i overtegning på meg…

Hadde 7300tr overtegnet 60000tr, fikk 5000tr.

3-4 august enmiaksjene kommer på børs ? Noen med tanker om en ok inngang ?

Si det.
Proffe kortsiktige aktører i emisjonen vil nå ofte shorte aksjen. De vil prøve å låne aksjer fra noen for å selge aksjen nå og dekke dem inn igjen med emisjonsaksjene som kommer tidlig august.

Langsiktige som har fått litt mer aksjer enn de vil ha, kan nå selge de aksjene de fikk for mye siden de likevel vil få de aksjene tilbake i emisjonen.

De andre kortsiktige vil nok ta gevinst. Alt over 1 er gevinst.

IP-situasjonen er fremdeles uavkart for tintin og vikings. Dette er en viktig avgjørelse. satt på spissen er ikke aksjen mye verdt hvis man ikke finner en god løsning her. Men jeg regner med at dette løser seg.

Mange overtegnet og fikk ikke aksjene de ville ha så det kan jo trekke opp kursen hvis man har lyst å sitte en stund.

Uten positive nyheter tenker jeg intervallet 1.2-1.4 kr.

3 Likes

Solgte aksjene jeg fikk i emisjonen i dag. I ettermiddag kom denne meldingen:

"Hei,
Du har i dag eller på fredag solgt en post i FIVEPG TEGNING som var tildelte aksjer i forbindelse med nyemisjonen i FIVEPG.
Siden FIVEPG TEGNING enda ikke er gjort om til stamaksjen FIVEPG skulle det ikke vært mulig å selge denne posten. På grunn av dette makuleres alle salg fra i dag, mandag, og fredag. Posten i FIVEPG TEGNING blir synlig igjen på kontoen din i løpet av morgendagen, men uten at det er mulig å selge den før den er gjort om til en stamaksje.

Beklager for at dette har skjedd. Hvis du har noen spørsmål kan du kontakte kundeservice eller våre meglere.

Hilsen Nordnet"

Godt de har kontroll

2 Likes

Sjekk nøye. Jeg ble belastet to ganger for rettighetene jeg hadde krav på. (Kan hende dette bare er ett problem med oss som handler med zero konto)

Om denne trades noe høyere enn 1.10 i dagene etter at emisjonsaksjene er gjort tilgjengelig blir jeg veldig overrasket. Her tror jeg det er noen proffe inne som har dratt opp kursen og som nå skal ut med gevinst asap.

1 Like

Den har gått opp 530% i år mot all logikk, så jeg håper på ulogisk handel og at jeg kommer meg ut med 20-30% fortjeneste. Skal innrømme jeg egentlig ikke har tro på selskapet. Har bare en bitte liten spekulativ bet inne. :see_no_evil:

1 Like

Det er fordelen med børs, selv på dei største jallacasene kan det bli heftige prosenter på spekulering og det trenger ikkje samsvare med reelle verdierer I selskapet om hypen løper løpsk

3 Likes

Kom meg ut i litt pluss(2.05) med aksjene jeg kjøpte for å få x0.7 tegning. Blir spennende å se hva denne syke aksjen er på når tegneaksjene blir tilgjengelige. :sweat_smile:

1 Like

Skikkelig jalla aksje dette her som gav meg 320%

1 Like

Har alle fått emi aksjene nå?