Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Aksjene er kommet, men de er ikke salgbare

Min ville gjetting for sluttkurs tirsdag er mellom 1.6 og 1.7. What you think folks?

1.09

Mellom 1.30 - 1.40. Hvis jeg ikke husker feil var det laveste med litt størrelse på volum 0.30 på tegningsretter.

Rart. På nordnet var 5thP stengt i noen minutter kl 13.35

Daglig auksjon.

41-2020 5th Planet Games A/S – New share capital registered

Ser for meg at kursen kan veldig kortvarig gå så langt ned, men tror da at det blir så mange som vil kjøpe at prisen presses oppover igjen. Time will show.

Hvorfor skulle kursen stige? Man vet enda ikke om IP holder godkjenner vikings

Det holder at mange forventer at kursen vil stige. Ellers ville ikke kursen vært på rundt 2 i det siste.

-------- Opprinnelig melding --------

IP holder, hva er det?

De som eier Vikings.

1 Like

Hvor mye inntekter kan Vikings og andre spill generere? Noen som har eksempler?

Med historikken til 5th planet, så mindre enn det spillene kostet å lage.

5 Likes

Tidlig ennå, men foreløpig er nedgangen veldig begrenset ift de mest pessimistiske spådommene. Det er altså mulig å selge emisjonsaksjer til 90% gevinst. Personlig avventer jeg avklaring på den ip-problematikken rundt tintin og vikings.

1 Like

Resultat etter Hugo emi trade episode 3; fikk bare 8% av det jeg overtegnet, men 80% fortjeneste. Ønsker alle som sitter fortsatt himmelferd og lykke til videre. Vi sees igjen ved neste emi eller hvis de begynner vise de kan tjene penger. :wink:

1 Like

Kanskje litt tidlig å konkludere om kursen vil holde seg på dette nivået, men høyst sannsynlig er det mange som har tro på FivePG

Noen må da vel kunne fortelle noe om inntjening eller potensiell inntjening av spill. Er inntjeningen knyttet til reklame, pris for nedlasting etc? Hva er kostnad for utvikling av slike spill, hva er break-even i antall nedlastinger?

De har aldri tjent penger på spillene sine… så ingen har svaret.

1 Like

Hvor mye inntekt får de per nedlasting?