Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Nada. F2P med iaps og reklame. Umulig å regne noen inntekt før spillene treffer markedet. Og siden den femte grisen ikke har spesielt med kasse har de lite penger til user aquisition som er hele bærebjelken for F2P spill.

1 Like

Og med IOS14 rett rundt hjørnet så vil det fucke opp UA betydelig pga begrensninger apple gjør på sporing av brukere.

Mener dere at FiVEPGs fremtid er håpløs? Noen har tydeligvis tro på selskapet.

Nei. De 3 spillene som kommer nå doodle jump, tintin og vikings er spennende, men ip problemene må løses. Og så gjelder det å finne en måte å tjene penger på spillene hvis de får mange nok downloads. Mobilspill er knalltøft marked.

1 Like

Flagging announcement

1 Like

Hva tjener andre spillselskaper på reklame og Nedlastinger? Jeg mener at det grunnleggende å finne ut av inntektspotensialet så kan man lage seg scenarioer ut i fra det. Disse guesstimatene treffer kanskje ikke perfekt men er bedre enn ingen.

Det beste er kanskje å ta utgangspunkt i hva 5th planet games har gjort tidligere. F.eks ronaldo kick’nrun som har 10++ mill downloads på google play…

1 Like

Nå snakker vi :slight_smile:
Vet du / dere inntjening av Kick 'n run?

Tror de tapte penger på den tittelen.

De sliter stort med å kapitalisere spillene sine dvs de spillene som faktisk får brukere.

2 Likes

De kan ha tapt, men jeg spør egentlig om inntekter, Ikke fortjeneste.

Da får du se regnskapene, og om du klarer å tyde noe der. Selskapet tapte stort med penger så inntektene og fortjenesten har vært marginal om noe.

1 Like

Revenue in 2017was DKK 3.6m,downfrom DKK 5.3m in 2016. Revenue was primarily generated from the ca-sino game and Ronaldo Kick ́n ́Run.

EDIT: Hvis du er usikker på om de har tapt penger på det spillet så kan det være at dette fjerner tvilen :

EBIT for 2017was a loss of DKK 26.0m (2016: loss of DKK 64.0m)

A net loss for the year of DKK 23.5m was recorded (2016: net loss of DKK 59.0m).

2 Likes

Takker! Heftige tap til tross for 10 m nedlastede spill! 2016 er nevnt to ganger. For ordens skyld, skal det være tap på DKK 64 m i 2017 og 59 m DKK i 2016?

Nei. Tallene viser EBIT / Net loss for 2017 og de i parantes er tilsvarende tall for 2016.

Når man ser på selskapet Hugo/5th Planet games så virker det nesten som om ledelsen hele tiden har trodd at bare man har en stor nok IP så kommer inntektene uavhengig av hvordan spillet er. De har gang på gang vist at de ikke evner å vurdere hvor bra et spill er eller hvordan man skal tjene penger på et spill som er bra/ok . Jeg blir heller ikke overrasket om de mister tilgang til Vikings og eventuelt Tin Tin IPen. Aksjen har heldigvis til tider vært mye bedre enn selskapet…

5 Likes

Eg er så enig i det du her sier, kanskje noe av det beste eg har sett blitt sagt om selskapet og noe eg tror veldig mangen av oss som har følgt med, kan være enig i.
Aksjen har i perioder vert fin å trade, men å investere i selskapet fordi man tror på det, er vel noe som sitter langt inne.
Kan være veldig god som lottobong i porteføljen, men ikke noe annet.
Naturligvis en stor oppside om det går rette veien, men da har ledelsen mye å bevise.

2 Likes

Vanskelig å spå fremtiden til dette selskapet, men tror dem er på rett vei og forhåpentligvis starter å levere spill dem kan få possitiv cash flow på sikt. Tintin har jeg spilt gjennom og venter på ny oppdatering for flere brett, synes spillet er bra. Vikings håper jeg blir godkjent snart og leverer på kvalitet… hvis ikke ser jeg mørke skyer fremover. Har selv noen lodd her og regner med kursen skal opp utover høsten

We can compare 5th planet games with a triple barreled gun; three shots (tintin, doodle jump and vikings). Three shots and they only have to hit the jackpot once…

And the chance of jackpot is 1:1000000

2 Likes

I prefer 1:2 (yes or no) :smiley: . But you are right doodle jump doesn’t look very promising (reviews.), vikings and tintin on a delay… But still, we never know how the market will appreciate these games

So doodle dont look good. And Vikings have major IP problems…

Personally i think Vikings will get massively delayed or canceled ( they will rebrand it to a non IP titel).

So that puts Tintin left :wink: