Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Jeg liker at de er åpne, de har ingen stor eier og må kommunisere til masse mindre investorer. Så dette er en fin måte å gjøre dette på.

“increase by 6 or 7 times” er uttrykket CEO brukte for å finansiere berlin med tintin alene. " to make berlin studio profitable by tintin game alone" for å være nøyaktig.

2 Likes

Det kunne jeg faktisk sagt før de begynte å utvikle spillet :stuck_out_tongue:

Tror ikke det er lett å bli store i match3segmentet siden det er såpass stor konkurranse der. Tror uansett at TinTin ikke er rett IP for et match3 spill så med rett IP kan jo neste match3 spill dra inn mer.

Hvis man ser på de tallene du linket over så høres det riktigere ut det som Alex sier/hørte.

Tviler på at det er kostnader til IP som gjør at de ikke kommer til å tjene noe særlig på spillet.

1 Like

Match 3/casual er en forferdelig nische å jobbe i, noe som gjenspeiles av ARPDAU, som forsåvidt ikke er ille for dette segmentet. MAG har f.eks 0,03USD i arpdau.
Men problemet er et de trenger forferdelig mange spillere for å tjene noe og det krever heftig UA, noe som hugo ikke har penger til

Ser jo også at DAU faller, noe som betyr at spillet ikke vokser, mens den økende trenden i gross bookings er et resultat av at de som er igjen bruker mer.
Jeg tror ikke gross bookings trenden fortsetter, basert på DAU trenden, om ikke de begynner å handle inn flere spillere.

6 Likes

Topp 3 sämsta presentationen jag sett. Herregud hur kan det här bolaget få vara noterat ens?

Tipper de har blir flådd av samarbeidspartner og investor ifm Vikingspillet. Men har også inntrykk av at de har lært mye om:

1. hvordan lage spill og få dem raskt ut
  2. hvordan sette opp avtaler med samarbeidspartnere
  3. hvordan tjene penger

Dette blir en tålmodighetsaksje, men om man kan vente et år kan dette bli meget bra

De var brutalt ærlig. De skal ha få det.

Tror det tar mer enn et år før det eventuelt blir meget bra :slight_smile:

1 Like

Hvor har de lært dette?
Det er vel den ene tingen det virker som de aldri lærer.

3 Likes

De mener å kunne lansere et spill neste år som vil gi høye inntekter. Tar de feil?

så langt har de ikke klart det, men jeg tror de lærer. Virker som de har tatt en ryddejobb og tatt noen grep for å tjene penger på senere spill

Ja, mest trolig so gjør dem det, basert på gjentagende historie

5 Likes

Det er ikke sikkert historien gjentar seg. I presentasjonen virket de veldig bevisst på at spillene måtte tjene penger senere. Selv FPG må ha evne til å lære av feil.

De lærte ikke under Hugo og de har enda ikke lært virker det som. Du får ha lykke til

1 Like

De vet at de gjør noe feil, men jeg ser da null tegn til at de klarer å finne ut av hvordan man gjør det riktig?

3 Likes

Exactly… det er samme formula de har prøvd seg på i over 5(?) år nå. Ser INGEN grunn til at den plutselig skulle begynne å virke…

2 Likes

Jeg synes faktisk ledelsen viser noe innsikt nå som de ikke hadde før, om de klarer å omsette det til penger er en annen sak. At kølle var en krise for selskapet er det ingen tvil om.

Jeg synes jeg ser en bedring jeg også, men lang vei å gå. tintin virker å være et ok forsøk fra selskapets side med nytt team. Men inntektene er ikke gode nok dessverre. Man må nok ha mange flere downloads for å ha en sjangse i dette gamet (og penger til reklame).

1 Like

De har kuttet kostnader og er mer bevisst på hvordan de skal få inntekter. Det er et steg riktig retning. Jeg skulle selvsagt ha solgt meg da den sist var over 2, men jeg vil ikke selge nå. Tror kursen går nord når Vikings kommer.

It will go up, regardless of the future profitability of Vikings. The market will react just on the anouncement that the vikings game has been soft launched.