Hva tanker gaming mafiaen her?
Har tatt noen lodd fordi jeg er spent på hva skybound kan finne på, men er svært usikker.
Har en lyttepost av samme grunn som deg. Aldri helt skjønt dette oppkjøpet fra skybound sin side.
Kanskje de kan bruke underskuddet til noe ?
The company is a fundamentally different one from the company one year ago.
No (inhouse) game development anymore. The company has basically one HQ, with approx 4-5 employees on the payroll: that’s it. It currently manages a portfolio of all the older Hugo/5PG games + the casina games royalties + the European distribution of ‘Before Your Eyes’.
To be honest, I cannot identify any possible future negative event, apart from skybound trying to screw existing shareholders.
The positive events:
-
Listing on US stock exchange may serve as a manner for the public to invest in skybound. It is known that companies that provide well known services (in this case: walking dead) receive some shareprice premium. Therefore, I do expect a name change somewhere down the road
-
The company has a very lean structure. Q1 of the 2022 will probably result in profit for the company
-
New projects for 5PG with Skybound IPs. 5PG has access to the Walking dead and Invincible.
-
Years of losses may enable the company to avoid future taxes (is this the case in Denmark?)
-
Unlikely but possible: 5PG may be able to sell/license their existing codes and builds from the match-3 and vikings game to other gamecompanies.
Seems that there are mainly positive triggers.
I actually dissagree in most you say.
- The listing in the us is a non event. It doesent matter. its just todo it. affection on stock price is 0.
- Time will show how lean or if they are lean at all.
- We know 0 about skybounds plan.
- This might be a bonus, but its hard to utilize tax loss.
- Very unlikely.
There is basically one trigger. What will skybound do with 5th planet.
- Why would they do it, if it had no effect?
- Well they have no development studios anymore, I do not expect them to create new ones.
- Agree, we only do know of co-publishing rights of Telltale’s “The Walking Dead” Season 5 and Before Your Eyes. What is your opinion?
- Isn’t 4 the main reason for skybound to buy 5PG? That is why companies like 5PG are purchased in the first place in my opinion, but maybe different in the Danish context, I don’t know.
- Agree
Obviously, this is why I said that Skybound deciding to screw over the existing shareholder may be the single largest negative trigger.
Kursen kryper oppover, det er jo hyggelig ;D
Denne tok jo litt av.
Jeg er inne i aksjen kun pga newsflowen som er forventet den 12 januar. Sitter kanskje over selger kanskje før. Vet ikke enda.
Uansett sykt hyggelig utvikling.
og fortsetter opp. Spennende hva selskapet presenterer den 12. Blir en fin mulighet for traderne. tidsbestemt trigger. Hva skybound ser i fivepg er for meg en gåte. Billig børsnotering, fremførbart underskudd?
Jeg sliter med akkurat det samme, hva ser skybound i 5th.
Skybound har heller aldri laget spill før, de leaser/leier alltid ut IPene sine.
Så det er ikke rett frem å bruke underskuddet heller.
Mobil-spill satsinga med tintin og lego er lagt ned. Det var der gamle hugo hadde sin kompetanse. CEO sier de vil mere inn på konsoll og pc og så kjøpe 5pg??? Nei forstår det virkelig ikke.
Jeg regner med det kommer mer svar den 12. Nye CEO virker langt mer solid enn gamle.
Vi får se.
Kursmessig er utfallsrommet stort nå i 5pg. Gir rom for stor spekulasjon i forkant av nyheten.
Volumet er enda tynt. Derfor utslagene blir så store. Det som overrasker meg er at salgene tas imot ganske bra. Er flere tradere som har solgt og de hadde ganske gode volum.
Mulig noen tror nyheten fremdeles kommer i morgen og ikke fått med seg flyttinga til den 12. he he
Tviler jeg faktisk på. Tror bare det er tradere som drar igang.
Mye penger som ble tjent i QEC som skal trades andre plasser. mange på XI som ser på 5th nå.
Han trigga faktisk CB. 1,32 i auksjonene nå.
flott synd jeg ikke tok enda mer aksjer < 0.9. hadde på følelse at det ville bli januar-rally her.