En skikkelig sellout altså
All logikk sier meg at denne skal ned mot 1.5 som er emisjonskursen. Jeg skal overtegne i emisjonen.
Jeg har da ikke sakt noe på det?
Tror ikke vi skal så langt ned, selv om emikurs er der, se nå bare på Funcom ( )
Samtidig er Hugo en av aksjene jeg har lyst å sette meg litt inn i…
Om den skulle komme ned så langt som du tror vil det jo absolutt være verdt å hive seg på
Er ikke så sikker på at den går ned til emisjonskurs. Husk at top 10 sitter på 90% av selskapet. Ser ikke noen grunn til at de skal begynne å selge nå. Men vi får se - det vil jo være en del av de nye aksjene som kanskje skal selges tross alt. Samtidig ser jeg ikke noen grunn til at de skal være priset lavere nå, når de stiller med Doodle Jump 2, Cam Newton, Nyah Houston, enn hva de var når de kun hadde Hugo.
Q&A med Henrik Kølle:
http://www.proinvestor.com/uploads/boards/74879_23_6_2016_Hugo_Games_QogA.pdf
Han har fortsatt tro på at de når sine mål for året, altså en omsetning fra 20-25 millioner, og en EBITDA på 3 til 7 millioner. Blant annet peker han til at HTR2 og Axe In Face 2 kom sent i Q1, og dermed gir gode inntekter videre.
I tillegg sier han at de skal lansere en real time PVP-modus i Ronaldo-spillet. Det vil si at spillerne kan spille mot andre spillere. Har spilt spillet litt selv, og må si det er ganske “addictive” og oppdateres veldig ofte. Pr. nå er det konkurranser i spillet, og du kan danne/joine egne lag.
Han nevner at en del av avtalen med Lima Sky er at de kan promotere egne spill i spillet.
Bakgrunnen til ned til 1.5 er rett og slett at nå kan aksjene selges over emisjons-kurs og kjøpes tilbake til 1.5 i emisjonen. I værste tilfelle hvis emisjonen blir overtegnet mister du 21% av aksjene dine.
Fundamentalt synes jeg Hugo ser spennende ut!
Har skumle planer om å spre meg i mange spill-selskap med litt større poster nå og ikke bare lytteposter:
FUNCOM,STAR,SF,HUGO, PDX mange av disse er satsingsområde fremover.
Det gikk bra på fredag da På fredagen kunne man selge og likevel beholde tegningsrettene sine.
Ja, var en voldsom omsetning må jeg si.
Nettopp. Svært få som solgte.
Og få som kjøpte (noe som er mer forståelig)
Det er ikke slik at man må være klar klokken 09:00 imorgen for å få mulighet til å bli med i emisjonen? Mulig jeg ikke får logget meg på før nærmere 11:00 imorgen…
Fikk mail i dag:
Kære Hugo Games aktionærer og venner af huset.
Vi har netop annonceret en fortegnings-emission, der løber i perioden fra 27/6 til 11/7 2016.
I ovennævnte forbindelse inviterer Hugo Games i samarbejde med Dansk aktionærforening og ProInvestor til investormøde den 28. juni kl. 17:30 i København.
Tid: Den 28. juni 2016 kl. 17:30-19:00
Sted: Charlottehaven, Hjørringgade 10, 2100 København Ø.
Parkering: Parkeringshus samt parkering i de nærtliggende gader.
Dagsorden:
Jens Møller Nielsen, Direktør hos Dansk Aktionærforening byder velkommen.
Henrik Kølle, CEO hos Hugo Games præsenterer investment casen.
Helge Larsen, Redaktør hos ProInvestor perspektiverer med sit syn på Hugo Games og andre value cases.
Vi byder indledningsvis på en sandwich og lidt at drikke.
Tilmelding: Kan ske skriftligt til Søren Kokbøl Jensen på ir@hugogames.com
Investormøde i Oslo den 30. juni.
I tillæg til investormødet i København vil der også blive afholdt Investormøde i Oslo den 30. juni.
Tid: Den 30. juni 2016 kl. 12:00 CEST
Sted: Norne Securities AS, Haakon VIIs gate 9, 0161 Oslo, Norway
Tilmelding: Kan ske skriftligt til Søren Kokbøl Jensen på ir@hugogames.com
Kort om emissionen:
Der kan tegnes aktier til kurs 1,5 norske kroner, hvilket svarer til en rabat i forhold til lukkekursen den 21 juni på 44%. Udbuds-størrelse er på 20 millioner aktier, svarende til et provenu på 30 millioner norske kroner. En række investorer i Danmark og Norge har garanteret hele udbuddet.
Provenuet skal bruges til at tegne nye spændende kontrakter, øge marketing indsatsten og styrke organisationen. I tillæg ønsker Hugo Games at købe et eller flere interessante mobile gaming selskaber, der passer ind i den overordnede vision og strategi for Hugo Games. Et tilkøb af en cash flow positiv virksomhed vil gøre Hugo Games mere robust både forretningsmæssigt og finansielt.
Alt sammen noget selskabet glæder sig til at fortælle mere om.
Med venlig hilsen, Søren
Ja ok, 1.50 i tegningsretter, men i og med at denne blir børs notert i denne perioden vil vel si at kursen på denne kan stige fra klokken 09:00 imorgen, eller?
@Larsen, tegningsrettene er gratis for eksisterende aksjonærer. Du tegner deg ved å følge linken som ligger på siden her.
Her er forresten listen over de som garanterer for emisjonen. Interessant med MP pensjon og Bergen Sports Consulting AS (Management er feil?). Kjetil Myrlid Aasen er sikkert kjent for de av dere som har vært inne i GIG.
Aasen er Gig sin største eier, eier aksjer både privat og gjennom selskap.
Aasen har gjort store verdiskapninger i flere prosjekt fremover, nesten så eg vil si at der Aasen er, der blir det penger.
Tror likevel det kan være fornuftig å se ann litt, sjeldent lurt å stresse inne første dag, men selfveldig positivt at hele emisjonen er garantert og profilerte mennesker bak.
Aasen er enda involvert i Gig, ved ha en plas i styre
Er det noen som vurderer å selge sine tegningsretter? Hva tenker dere om prisen? Jeg vurderer å prøve å kjøpe noen ekstra… Hvis det blir en rimelig pris …
Sett i forhold til aksje kursen nå, så er rett pris 80 øre, men eg antar kursen siger nedover etterhvert.
Ville ikke vert første man ut, men heller sett ann litt
Siden du har aksjer i selskapet fra før kan du også prøve å overtegne - det koster deg ikke noe ekstra.
Ham, skal kursen presses opp da ?
Nå ligger det kjøp 1kr over emisjonen…