Slik som tegningsrettene handles nå tror jeg folk kjøper for å overtegne i emisjonen.
Ser bra ut så langt
Slik som tegningsrettene handles nå tror jeg folk kjøper for å overtegne i emisjonen.
Ser bra ut så langt
Kjøpte litt mer HUGO
Hvorfor så lavt innsidekjøp? Hvis de hadde trua så skulle de investert en årslønn. Ikke en månedslønn. Det er akkurat som å si ‘jeg tør å gamble på Hugo, men ville ikke satt sparepengene mine der’ til markedet.
Tull og tøys. Tviler på han tjener 125K netto pr. måned for å si det sånn. Og tipper han har andre utgifter også.
Hvordan ville du reagert på en tilsvarende melding i Funcom?
I tillegg står han som garantist for 125K. Her sikrer han seg aksjer, er ikke annet enn positivt det.
Jeg lurer litt på taktikken de benytter seg av når det gjelder Flower Flush. Ser jo ikke ut til å gjøre det all verdens bra akkurat nå, men det gjorde det heller ikke i soft launch. Så hva er det som gjør at Henrik Kølle sier at det - “mildt sagt”, _ har vist til gode tall i soft launch? Det så jo ikke sånn ut der heller?
Det jeg tror, er at de har sett at spillet bygger seg opp, og at de som spiller det - liker det og dermed fortsetter å spille det. Og de bruker penger.
Dermed - når spillet begynner å komme seg inn på listene - og i beste fall blir featured av Apple/Google, så er det gjort - de vet at dette er et spill som folk kommer til å bruke penger på, og de vet at de får en god retention på det, at folk ikke slutter å spille det.
Kanskje får vi en overraskelse der etter hvert.
Syns det generelt er merkelig om topp ledelsen i et børsnotert selskap har for under 100 000 av egne penger investert uansett selskap. Det eneste må være selskap som står i fare for snarlig konkurs. Da burde de solgt og sagt opp jobben sin.
Hva synes du om innsidesalget i Scatec Solar da, oktober 2015? Siden du er inne der?
For øvrig har hovedaksjonær og daglig leder, Henrik Kølle, 47,8% av aksjene i selskapet. Søren Jensen eier også 68028 aksjer fra før i selskapet.
Har du forresten sett på innsidehandelen i Kitron? Ikke?
Da bør du snarest selge deg ut der, for der handler de smått der også. Spesielt at du investerer i selskapet hvor du mener toppledelsen gjør “merkelige småkjøp”.
Har jeg da aldri sagt! Jeg syns Hugo ser billig ut. Går det an å diskutere en sak uten å bli pålagt meninger jeg ikke har??
Det var en generell betraktning. Ingen salganbefaling. Eller det samme som å si at en ikke kan kjøpe aksjer der enkelte styremedlemmer ikke eier aksjer. Men jeg syns det er generelt merkelig når det er sånn. Jeg har en subjektiv mening om at toppledere bør satse egne penger/bonuser i selskapet de er satt til å styre for aksjonærenes og de ansattes beste.
Er ikke alle innsidere som har råd til å handle for millioner i slengen. Samlet sett, hvis han får alle aksjene han ønsker - eier han, hvis han får det som han vil, etter hvert aksjer for over 300000 NOK hvis man ser på aksjekursen i dag.
Innsidere er ikke supermennesker heller, de kan gå på en smell som alle oss andre: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/03/Vardia-direktoer-tvangssolgte-aksjer
Generelt sett så er det feil å kjøre på med enda mer risiko i selskapet man er ansatt i. Man har allerede risikoen i lønnsutbetalinger og er således avhengig av at selskapet går greit. Går ting feil kan man miste både arbeidsplassen og investert beløp på samme tidspunkt.
Tidenes mest risikoaverse tankegang…
Det er godt mulig, men var ment som svar på hvorfor det ikke er åpenbart at innsidere i mindre selskaper (som ofte ikke har veldig store formuer) skal slenge inn en årslønn her og der når selskapet skal ut og hente penger.
Et godt eksempel er oljearbeidere og oljekrisen. Jeg gjetter på at en del brukte noe av bufferen sin på å kjøpe oljeaksjer under nedturen. De har jo sett med egne øyne hvor mye penger rigg og supply har dratt inn fra arbeidsplassen siste tiåret og trodde de satt på innsideinfo om hvor gode disse massive selskapene som SDRL, SOFF, DOF osv. var.
Det riktige valget ville vært å diversifisere risikoen gjennom annen eksponering. Feks. Nordic Technology fondet er så langt unna olje man kommer, og har også tjent på kronesvekkelse pga. oljeprisfallet. Da sitter man som vinner uansett hvordan markedet går, den største risikoen for de fleste er at både jobben og investeringene ryker på samme tidspunkt… da kan det fort bli stygt.
Må huske på at dette ikke bare gjelder for “småfolket”. Trøim fikk Fredriksen til å diversifisere investeringene og få flere bein og stå på. Fredriksen ville egentlig holde seg til det han var best på, shipping og rigg. Kan tro han er fornøyd med MHG-valget i disse dager, døtrene fikk også overtalt han til å satse mer på eiendom.
Man kan kjøpe og selge TR så mye man vil frem til den stenges right?
Jeg kjøpte noen ekstra Hugo Games TR til 0.30 idag…
Jeg prøver meg heller på å overtegne. Solgte unna litt på 2.50 så da har jeg råd til det. Regner med å få litt ekstra
Tenkte jeg skulle prøve på å tjene noen slanter på å kjøpe/selge noen TR jeg
Nå får du TR til 0.20 og den fortsetter å falle.
Faller sammen med kursen ser det ut til.
Aksjen og rettene oppfører seg eksemplarisk og hekt etter læreboken.
Fortsatt noen leer ned til ønsket target