Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Nei, kan til en viss grad forstå hans skepsis mot slike “intangible assets”.
Han har nok ikke tilbragt så mange timer med spill i sin levetid :slight_smile:

Hegnar er jo ikke akkurat kjent for sjarmen sin heller :stuck_out_tongue:

1 Like

Håper Hugo går bedre enn Funcom. Har overtegnet hehe

1 Like

Hegnar har da vært på nett ganske lenge? :wink:

Og han har jo på mange måter hatt rett i skepsisen. Hvorfor skal et spillselskap med null suksesser (les: spill som har gått i null eller bedre), som har brukt 300mnok i investeringer i et spill, men enda ikke noe å vise til verdsettes til 1800mnok?

Jeg tror skepsisen hans ligger i å kjøpe 1kr for 6kr, og jeg tror det er lurt å ha det i bakhodet. Samtidig, det er mulig at en slik prising er riktig, men da må det gjerne ligge noe mer bak. F.eks. en kjent IP eller noe annet som gjør at spillet faktisk selger seg selv.

… Hvor mye av dette som passer for Hugo Games A/S er jeg nå ikke sikker på, har ikke satt meg inn i aksjen. Talleksemplene er tatt fra et scenario jeg kjenner bedre. :wink:

1 Like

Ronaldo’s kick n run er igjen featured i 77 land paa appstore, denne gang som “trending”. Og featured i 70 land paa google play under en fotball kategori. :slight_smile: kommer vi til aa faa en melding fra selskapet ved gode nedlastningstall?

2 Likes

Liten oms, kjedelig, men ser det går rette veien vertfall.
For oss som enda ikke har tatt plass vertfall

2 Likes

I am all new to this, men er her for å lære:

Emisjonen.
Jeg hadde aksjer i Hugo Games 24 Juni, har hatt det kanskje 1 måned nå, så jeg fikk muligheten til å være med på emisjonen. Jeg sendte inn søknad for eksakt så mange tegningsretter jeg har krav på til 1.50 og søknaden ble godkjent av Norne Securities igår ettermiddag. Antall tegningsretter jeg søkte om har nå dukket opp i min portefølje under Hugo Games TR. Jeg ønsker å bruke disse til å tegne nye Hugo Games aksjer, og det står at jeg får 1 Hugo Games aksje for hver tegningsretter. Jeg leser også om at hvis man ikke forteller at man ønsker å tegne aksjer for disse tegningsrettene, så må man fortelle om det inne fristen er ute? Gjelder dette for meg eller bare de som kjøper tegningsretter via den børsnoterte Hugo Game TR? Noe mer jeg må gjøre eller kan jeg bare vente…Vil jo ikke at papirene bare blir borte når fristen er ute.

Håper noen tar seg tid til å forklare meg litt nærmere rundt dette. Jeg har prøvd å lese de papirer som finnes rundt dette, men må ærlig innrømme at det hele virker veldig komplisert og rotete. Virker som man fort kan bli lurt av sin egen uvitenhet når det kommer til ting som dette.

1 Like

Tegningsrettene dukker opp for alle som har aksjer fra før. Det vil si at du eier dem allerede og trenger ikke søke om å få dem.

Det du har gitt beskjed om til Norne, er at du ønsker å benytte dine tegningsretter til å tegne deg for aksjer. Du er sikret aksjer til kr 1,5 siden du har tegningsretter allerede, Dy bytter altså dine tegningsretter mot aksjer.

En investor som ikke er aksjonær, må eksempelsvis gjøre det på denne måten:

1. Kjøpe seg tegningsretter på tickeren “Hugo TR”. F.eks. 10000TR à kr. 0,3. Investoren betaler kr. 3000.
  2. Han bruker VPS (som du gjorde) for å tegne seg for 10000 aksjer. Eventuelt kan han selge tegningsrettene videre på ticker “Hugo TR” med gevinst/tap. Han kan også “overtegne” og be om f.eks. 15000 aksjer. Men de overskytende aksjene er han ikke sikret å få.
  3. Hvis han valgte å bruke tegningsrettene får han aksjene tildelt i midten av juli. Da må det være penger på konto som ble oppgitt.

Eneste forskjellen for deg, er at du kan hoppe over punkt 1.

4 Likes

Tusen takk for din tid og oppklaringen @koe Nå forstår jeg! :smiley:

Jeg kunne egentlig ventet litt lengre med å melde til Norne, i tilfelle Hugo TR skulle stige over 1.50(?) Men, det skjer vel ikke til vanlig gjør det?

Nei da må det i tilfelle komme større nyheter i mellomtiden, som gjør at aksjekursen tar et stort byks.

Men det kan skje ting andre veien også - f,eks. at aksjen blir verdt kr 1,5 eller mindre. Og da er verdien med å tegne seg for aksjer til kr. 1,5 borte.

Sant nok. Uansett hadde det vært lurt for meg å vente til 10-11 Juli da… slik jeg forstår det, for å være 99% sikker.

Ja selv venter jeg litt for sikkerhets skyld :slight_smile:

1 Like

Jeg ble litt for ivrig, men slik er det vel for alt som er nytt. Neste emisjon jeg eventuelt skulle være med på så vet jeg litt mer, takket være informasjonen din :slight_smile:

2 Likes

Tror du er safe i tilfellet Hugo :slight_smile:

1 Like

Er den følelsen jeg også sitter med. 1.50 blir for latterlig med tanke på dagens situasjon for Hugo Games. Som sjefen selv sier så har de ikke iberegnet unormale høye inntekter i spill som f.eks Ronaldo spillet. De har regnet inn minimum inntjening der for å være på den sikre siden. Jeg er nok ganske sikker på at de kommer til å vise noen ekstreme tall i salget der i forhold til hva de har meldt til markedet :slight_smile: føler seg trygg

1 Like

https://www.nordnet.no/download/18.343d421614455505181f0c1/1410188427098/Tegnprivat2.pdf

https://www.nordnet.no/kundeservice/start/selskapshendelser-corporate-actions/emisjoner-og-tegningsretter.html

Edit : viktig å være klar over at dersom ikke tegningsretter benyttes innen frist, så blir desse verdiløse, for så å bli gitt videre til dei som evt overtegner

Positivt at det ikke ligger noen store poster til salgs på Hugo TR. Tyder på at de store ønsker å beholde tegningsrettene sine.

2 Likes

De som kjøper tegningsretter til 0,74 øre. Betaler ikke disse i praksis mer enn det kursen står i per nå, altså 2.02?

For når en kjøper tegningsretter til 0,74 øre så betaler du i praksis 2,24 kr per aksje (1,5 + 0,74), eller tar jeg fullstendig feil?

2 Likes

Det stemmer.

1 Like

Innsidekjøp:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=405105

Søren Kokbøl Jensen, COO in Hugo Games, has today through
his wholly owned company Catalyzer ApS subscribed 83,333
shares in the ongoing Rights Issue in Hugo Games at a
subscription price of NOK 1.50 per share.
Søren Kokbøl Jensen has been allocated 53,832 subscription
rights and will transfer these to Catalyzer ApS such that
Catalyzer ApS will receive 53,832 shares in the Rights
Issue. In addition, Catalyzer ApS may be allocated up to
29,501 additional shares based on the subscription for
shares without subscription rights.

Søren Kokbøl Jensen owns 68,028 shares in Hugo Games prior
to the transaction.

3 Likes