Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

4.19 men har ikke vært omsatt mer enn 38200 aksjer i dag.

Ligger på kjøp nedover så går den mye mer ned så får jeg mer :). De er vel verdt rundt 100 millioner og er gjeldfrie. Hvis de ikke er helt idiot og bare satser feil hele tiden så vil oppsiden være stor her også. Spillene har ikke imponert til nå. Men de er billige å lage. Bruk av kjendiser lønner seg ikke alltid, men ofte.

Både axe in face og Hugo troll race 2 har fått gode, men få, tilbakemeldinger. Hugo troll race 1 har blitt lastet ned mellom 1 og 5 millioner ganger, på Google play. Det er absolutt ikke garantert suksess, men de skal vel gi ut syv spill i 2016… Så muligheter finnes.

2 Likes

Selv om de “kloner” enkelte spill, så spiller de mye på bruk av kjendiser, og en kjent ip som jo Hugo er. Axe In Face virker lovende, og er en av IP’ene som de har kjøpt opp.

Selv om du ikke liker spillene selv, er det ikke sagt at de ikke selger. Spillet med Ronaldo og Hugo, som må anses som en ren klone av Subway Surfer, har tross alt blitt lastet ned 1-5millioner ganger (bare på Android). Og det relanserer de nå uten Hugo, og med en del endringer, forhåpentligvis med et bedre resultat.

De har også tenkt å ekspandere til Asia noe som er spennende i seg selv. De gjør mye research rundt utgivelsene sine.

1 Like

Jeg kan vel selv anses som en “gamer”, men det enser jeg ikke engang når det gjelder Hugo. Liker du kanskje Kim Kardashian : Hollywood? Det spillet omsatte for 19 millioner dollar i kvartalet.

Folk er helt gale når det gjelder kjendiser.

Ronaldo, ikke Hugo. Hugo er en kjent IP, ikke en kjendis. Forsøk å les deg litt opp på selskapet.

De har ambisjoner om å bli et “tier 1” mobilspillselskap, altså på nivå med Glu Mobile og Zynga f.eks.

Ronaldo har over 200 millioner følgere på sosiale medier .

Da vet du at spill med Ronaldo faktisk kan sammenlignes med Kim Kardashian. Hugo Games bommet med å blande inn Hugo, samt at spillet var for likt Subway Surfer. Nå blander de ikke Hugo inn i neste spill, og tar med flere fotballelementer.

Ja jeg vet, men Hugo Troll Race var en suksess. Nå prøver de å gjenta den. Hugo har forsket mye på markedet bak, og spiller vel mye på det.

Da jeg leste meldingen om at ledelsen plana å kjøpe aksjer for en stund siden, fikk jeg følelsen av at her er det noe snusk på gang. Jeg har ikke lest meg opp på selskapet, men jeg synes de har litt vel høye ambisjoner.

Jeg følger ikke med på Hugo, og jeg kommer nok ikke til å kjøpe aksjer heller.

2 Likes

Jeg er enig i at ledelsen er heller tvilsom, etter aa ha lest noen meldinger derfra. Men synes de har noen lengelevende spill, gaarsdagens salg av dette spillet fra 2011 er ikke saa ille… (er ogsaa lastet ned mellom 5 mill og 10 mill ganger paa google play)

3 Likes

Tvilsom ledelse ja, eller kanskje bare litt rare og uerfarne med å være på børs?

Uansett, jeg har tatt noen lodd her. Tror det kan gi fin avkastning på kort sikt (et par uker)!

Den spretter gjerne lett opp til 6 = 50% avkastning = helt ok :slight_smile:

2 Likes

ny video idag :slight_smile:

3 Likes

Ser bra ut :wink:

Ronaldo med ny tweet:

40 millioner følger han på Twitter, så det betyr litt.

4 Likes

Axe In Face 2 ute, men er vel offisielt i morgen:

3 Likes