Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Jeg har bare emiaksjer, så jeg er fornøyd om kursen holder seg, og om den går ned, da er det bare å grave dypt på kistebunnen og snitte opp :smile:

3 Likes

Å selge er uansett ikke noe tema for meg nå.

2 Likes

Jeg tegnet meg i den første emisjonen rett før den stengte, og så reiste jeg på ferie… så blei emisjonsperioden utvidet og jeg satt igjen med skjegget i postkassa :yum:
Jeg følger uansett med på Hugo, men venter og ser hva som skjer når aksjene kommer i markedet

Fylte på littebitt ved 2.40 jeg :smiley:

1 Like

Ser ACS selger, noen som har formening om hvem de selger for?

Hvis samtlige her inne fikk full overtegning med et ganske lavt antall TRs, så betyr det at også andre har fått tilsvarende full overtegning og kan være interessert i å ta gevinst hvis de finner aksjer til utlån.

2 Likes

Var ikke aksjen 75% overtegnet da?

Virker som om alle med retter har fått det de overtegnet for, mens ingen uten aksjer eller retter fikk noe i emisjonen.

1 Like

Leste noe om at kun folk med retter fikk, kan da den store overtegningen ha skjedd av folk uten retter?

Rart iallefall.

Slik jeg tolker det i hvert fall.

1 Like

Det var merkelig at det ikke kom noen melding om at Henrik Kølle hadde tegnet seg. For det måtte han jo ha gjort dersom det bare var de med retter som fikk aksjer?

Når noen her oppe fikk 50k ekstra med 10k retter så er det praktisk talt overtegning uten retter. En setning om at “ingen uten retter eller aksjer fikk tildeling i emisjonen” høres fint og flott ut, men det sier ingenting om noen med 20k retter fikk tegnet seg for 1m nye aksjer eller hvor den grensen gikk. Uansett så er et 6:1 forhold praktisk talt tegning uten retter.

3 Likes

Synes det er topp jeg:
Hadde 10k og fikk totalt 50k…
Kunne jeg gjort om hadde jeg tatt 100k :grin:

Det er jo ikke det - det utgjør jo en enorm forskjell når eksempelsvis styreformann Bertel Meigaard ikke får tegne seg for de aksjene han ville. Det er jo blant annet dette som gjør at de som overtegner så mye faktisk får disse aksjene.

For å si det slik, om han kjøpte noen retter på 20 øre og fikk overtegnet 6:1, så ville han hatt en inngang på 1,533 øre… praktisk talt oppe på emisjonskursen selv om han gjorde et dårlig kjøp av TRs. Det gikk mye volum under 5 øre, og når det volumet fikk mulighet til å overtegne så sier det seg selv at dette praktisk talt var overtegning uten retter.

6:1 var maks forhold fra folk her inne og for alt vi vet så har noen fått enda større overtegninger gitt at de hadde noen TRs.

Helt konge hvis kun de med retter fikk mer :slight_smile:

4 Likes

Når kommer Doodle Jump ?

3 Likes

Mye spennende i Q1 2017 : )

1 Like

Jeg ser balansen på kontoen min, men kan enda ikke selge noe. Kan dere?