Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Syntes denne siste børsmeldingen hørtes så jalla ut at jeg solgte det lille jeg hadde idag.

3 Likes

Bra at andre klarer det, når Funcom ikke klarer det selv :wink: ( bare siden det oaste å si det, mente ikke noe med det )

Valgte å gevinst sikre noe idag, eg har redusert med ca 25 prosent, frykter litt at aksjen må ha lenger tid enn hva eg regnet med, da er det kjipt å sitte tungt ( Ref dyrbar erfaring fra Interoil )

1 Like

Kjekt å få solgt alt på denne pumpen som kom :slight_smile:

4 Likes

Ja… mulig…
Forteller uansett at Hugo mangler forståelsen for hvordan de skal gjøre spillene sine profitable

1 Like

Du var heldig der👍

1 Like

Tør til og å med å strekke meg så langt å si at han var dyktig, det har flere ganger vist seg å være lurt å gjøre det samme som @Morti

Håper likevel at det etterhvert kommer høyere nivå å selge på, skjer mye i Hugo den kommende tiden

4 Likes

Man kunne også solgt like etter emisjonen. Var fin fortjeneste det :wink:

5 Likes

Ser ut som vi kan få se mer til at selskaper dropper kvartalspresentasjonene. Dette er nytt av i år.

Innført i det stille for å få oss til å bli mer langsiktige i våre investeringer:

2 Likes

Såvidt jeg forstår er ikke dette innført på Oslo Børs / Oslo Axess enda, men foreslått fra januar 2017?

I så fall vil det bare være krav om halvårsrapport.

Synes ikke dette er positivt da det vil lettere føre til skjevhet i tilgang på informasjon i markedet, og at markedet må prise aksjene basert på mindre informasjon.

7 Likes

Du har rett, de sier tidligst 1. januar 2017. Men hvordan kan da Hugo innføre dette allerede nå?
http://www.wiersholm.no/current/Nyheter/Oslo-Boers-foreslaar-aa-fjerne-krav-om-kvartalsrapporter

Har det kanskje noe med at de følger danske regler?

1 Like

Det er noteringssted som bestemmer hvilke regler de må følge, men de har kanskje ikke oppgitt når de skal begynne med halvårsrapportering?

Jeg tror Hugo startet med denne praksisen umiddelbart. De sendte ut finansiell kalender som var tom.

2 Likes

"Børsens forslag har kun betydning for selskaper med Norge som hjemstat; vertsstatsutstedere følger regnskapsrapporteringsreglene i sin hjemstat. "
http://www.schjodt.no/aktuelt/nyhetsbrev/nyhetsbrev-oslo-bors-foreslar-a-fjerne-kravet-til-kvartalsrapportering/

3 Likes

OK da får jeg ta tilbake det jeg skrev over, Hugo har Danmark som hjemstat og skal dermed følge reglene for rapportering der.

4 Likes

Skjer her idag da ?
Var ikke Hugo døden nær likevel ?

1 Like

Eg har en liten følelse av hvem som kjøper, med mindre det er noen her på forumet som laster med NRD ?

Eg har vurdert å tatt igjen det eg solgte, men var litt feig.
Ser ut til at panikken er over i Hugo

2 Likes

Jeg synes det var en overreaksjon etter forrige melding. Ronaldo tjener ikke nok. Det er negativt. Men vi fikk oppdatering om at Barcelona spillet var på vei og at samarbeidet med Lima sky var positivt!

2 Likes

Jeg tenkte opprinnelig å plukke denne opp etter neste kvartalspresentasjon, men dette med å droppe kvartals-rapporteringer fremover gjør jeg mer skeptisk.

5 Likes

Er enig i at det kam være litt merkelig.
Eg reduserte som nevnt med 1/4 for p ta ned risiko, så får vi se.
Eg har troen på at eg skal kunne få tjent meg noen kroner her, selv man skjelver litt nor kursen er nede mot emikurs

1 Like